Residence certificate

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

Residence certificate

#1 Bericht door Ashakorat » maandag 19 januari 2015, 11:26

Enige tijd geleden is hier discussie over geweest of en wanneer je die nu wel of niet kunt krijgen, in sommige provincies schijnt het weer afwijkend te zijn. Vandaar dat ik mijn ervaring even deel in korat.
Ik heb een non-o voor drie maanden en een vriendin met een huis. Vandaag naar immigration geweest met het aanvraagformulier, 2 pasfotos, kopie paspoort en visa 2 keer, paspoort, mijn vriendin had een kopie van haar huisboekje en ID. Binnen 15 minuten was het klaar, koste ook iets maar weet niet wat want zij heeft het betaald. Ik had dit ding nodig om de auto op mijn naam te krijgen dus die heb ik vanmiddag gelijk opgehaald.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Residence certificate

#2 Bericht door prajak » maandag 19 januari 2015, 14:55

Gefeliciteerd. Hier gaat het net zo snel als het om kleine dingen gaat. Het is afhankelijk van het stempel in het paspoort en de verklaring van de verhuurder of de eigenaar van het huis waar je woont.

Maar toen ik een dergelijk stuk nodig had voor het geel huisboek duurde het toch langer en moest mijn dossier gelicht. Die brief werd ook niet afgegeven door de subalterne officieren die aan de tafel zitten, nee, de bazin, mevrouw de luitenant-kolonel zelf.

Maar dat hele verhaal staat al in dit forum.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”