Cheddarcheese.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Cheddarcheese.

#16 Bericht door prajak » maandag 19 januari 2015, 06:32

Ik heb Nick al gebeld. De Makro in Nongkhai heeft ook geen hele Goudse meer.

Wel veel hele Edammer, grote brokken Parmezaanse kaas en iets als Grado Pardano en rekken vol cheddar-stopverf. De Goudse die je nu nog hier kunt kopen is echt van NL en kost 750 b/kilo.

Ach Nick, we moeten gezien de belastingmaatregel :mrgreen: en de koers :mrgreen: :mrgreen: toch de riem wat aanhalen en kaas is een dikmaker....

RuudThai
Expat
Expat

#17 Bericht door RuudThai » maandag 19 januari 2015, 06:48

Herbergier schreef:Hier in Buriram kan je nu bij de Big C pakjes, met plakjes, Edam of Gouda kaas kopen en dan bedoel ik niet die vierkanten pakjes van Allowrie met tien plakjes, die op hun verpakking hebben staan gemaakt in Holland maar verpakt in Bangkok, die vind ik niet lekker, maar de grote rechthoekige pakjes van Emborg met acht plakjes, Edam of Gouda kaas gemaakt in Duitsland, wel duur maar die vind ik wel smaken.
Ja, die pakjes hadden ze hier bij de Tops en niet bij de BigC maar die zijn alweer verdwenen, ik denk uit het assortiment gehaald. Ze lagen dan ook regelmatig bij de afgeprijsde artikelen omdat de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Behalve Edam en Gouda hadden ze nog wat meer smaken, Maaslander (of -dammer) enz.
Bij de opening van de Robinson en de Tops hier, 1,5 jaar geleden, hadden ze een groot assortiment vleesbeleg en verpakte kaassoorten zoals deze pakjes met plakjes. Dat is sinds eind vorig jaar behoorlijk teruggeschroefd, het begint weer op een Thaise super te lijken met allerlei vette worstjes en andere vooral vette happen.
De BigC heeft hetzelfde: altijd een leuke keuze aan Westers vleesbeleg zoals rookvlees, diverse hamsoorten o.a. schwarzwalderham en zo, maar een half jaar geleden werd dat ineens ook weer vervangen door de vette hap uit Bangkok.
Schijnbaar werd de spoeling te dun met de Tops en zijn hier te weinig farang zodat het niet liep met deze producten. Dus worden de vakken maar weer gevuld met het obligate Thaise voedsel. Jammer! :(

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Jeanette » maandag 19 januari 2015, 06:55

prajak schreef: ...... toch de riem wat aanhalen en kaas is een dikmaker....
Maar wel een met veel voedingswaarde en niet bij low carb. :idea:

Dus eerst bezuinigen op 'lege' dik makers als chips, bier, dat witbrood hier en witte rijst.

(ik weet het wel :oops: )

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door prajak » maandag 19 januari 2015, 07:00

Lotus hier had een ruime sortering snijvlees van de Thai German Meat group. Onsjes van dit, onsjes van dat. Het was leuk winkelen en de keus was ruim.

Tot farang na aankoop de onsjes kwamen terugbrengen. Stink-onsjes. Bedorven spul. Open vitrine, niet goed gekoeld, en volgens mij lag dat spul er in de nacht ook.

Nu ligt er nog maar de helft fabrieksverpakt van de TGM Group. Ik blijf er af. Makro verkoopt hele salami en vergelijkbare rollen. Die zijn kakelvers en kun je voor de helft invriezen en de andere helft snijden en het spul blijft goed.

Mijn vrouw is gek op Nehm Moe, ze noemt het wel de Chiang-Mai salami. Kost hier in de Lotus twee keer zoveel als op de markt in C-Mai. Nam laatst 2 kilo mee uit C-Mai en dat vloog er in.

Printen44 weet wat hem te wachten staat als ie naar hier rijdt in maart..... Plus 38 rookworsten waar de lokale worstenmaker een hele dag aan moet werken... :giggle2: Goed dat ie 't nog niet weet...... :giggle:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#20 Bericht door nbreeker » maandag 19 januari 2015, 07:19

Nu na m'n bezoek aan de Immigratie ben ik naar die Franse mijnheer gereden voor Thaise kaas uit Hang Dong,die franse winkel is trouwens gehalveerd om de kosten te drukken maar ik heb een kg Thaise kaas gekocht voor 680 bath dat is meer dan die Goudse,jammer als de Macro het uit het sortiment heeft gehaald.
Voorheen hadden ze bij Big C ook de gewoonte om dan dit en dan dat te veranderen zo ook de boter die wij al jaren kochten,ineens weg,dus ik heb die boter opgezocht op internet en uitgeprint en met die print naar de Big C en gezegd waar is die boter ja niet besteld ja,ja ik weet het niet manager erbij ik wil die boter ok ok ik zal het bestellen dus een week later was die boter er weer later is het nog eens gebeurd weer uitgeprint en weer de manager er bij nu ligt het steeds in de schappen.

Ze lachen erbij en roepen je bent een VIP klant nu als dat zo is dan zullen ze het weten ook.Ik ben wel eens geintervieuwd en vroegen ze aan me hoe ik over de Big C dacht dus ik de positieve en ook wat negatieve dingen opgenoemd,bv als ik s'morgens net na de opening daar met m'n vrouw loop te shoppen dat de muziek zo luid staat dat we elkaar niet kunnen verstaan ik erger me daar mateloos aan en zoek dan ook de manager op en vraag hem om het geluid te dempen met de mededeling dat ik het ook wel wil doen voor hem,hij verstaat de helft niet maar het geluid werd zachter.
Ik had schijnbaar een goed interview gegeven want ik kreeg een tas met een paar broden er in en nog wat boodschappen,als dank.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door prajak » maandag 19 januari 2015, 10:09

Kreeg van een forumlid met de voornaam John een tip voor het bewaren van kaas.

FF over kaas bewaren, heb een tip van een kaasboer uit de tijd dat wij nog gingen kamperen met jong Nederland (scouting) zonder aggregaat en koeling. Gewoon het snijvlak insmeren met magarine en afdekken met huishoudfolie. Doe ik nu nog steeds en werkt goed. Kan mijn kaas ruim 2 maanden bewaren in de koelkast. Soms een beetje schimmel maar dat kun je gewoon wegsnijden en hij droogt niet uit.

Wel, dames en heren, doe er jouw voordeel mee. Dank John.

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#22 Bericht door Arietwee » maandag 19 januari 2015, 19:56

Je weet je prima aan te passen in thailand Breeker. :clap:

Vraagje. Ben jij een magere met een paardenstaart en komt wel een in de liberty bar in Udon?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door elst99 » maandag 19 januari 2015, 20:25

Je kan kaas uitstekend invriezen, je moet het alleen volledig ontdooien voor gebruik. Dus kleinere stukken maken.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#24 Bericht door nbreeker » dinsdag 20 januari 2015, 01:22

Arietwee schreef:Je weet je prima aan te passen in thailand Breeker. :clap:

Vraagje. Ben jij een magere met een paardenstaart en komt wel een in de liberty bar in Udon?
Hoezo Arie,loop je me te zoeken nu ik kom nooit in bars,en ik heb heel kort haar dus geen paardenstaart,en weeg 102 kg dus ook niet mager maar als je me perse opwilt zoeken kunnen we wel een afspraak maken als ik je daar gelukkig mee maak.Maar om je de waarheid te zeggen maak ik liever een afspraak met een Thaise dame dan met een oude van dagen uit Holland.En het moet al heel dringend zijn want ik kom niet om koffie met je te drinken.
En over dat aanpassen gesproken dat leer je als je altijd over de wereld heb gezworven.Want het is overal anders.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#25 Bericht door Arietwee » dinsdag 20 januari 2015, 07:28

Ik ben nog maar 44, denk er om. Ik was eens in die liberty bar en daar zaten nederlanders te mopperen en een dunne magere met staart had het over iemand achter het behang plakken. Ik moest hard lachen. Moest aan jou denken.
Ik neem altijd een paar kilo lekkere kaas mee vanuit nederland. Maar ik vlieg de laatste tijd via Khonkaen en zie dat je al dik zat ben anders had ik wat Beemster voor je mee genomen. Je kan beter een tijdje aan de papaya. :cheesy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door prajak » dinsdag 20 januari 2015, 07:37

'...iemand achter het behang plakken....' :mrgreen:

Wat een methode zeg! Kun je zo iemand niet beter een pond cheddar voeren? :giggle:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#27 Bericht door nbreeker » dinsdag 20 januari 2015, 08:07

Arietwee schreef:Ik ben nog maar 44, denk er om. Ik was eens in die liberty bar en daar zaten nederlanders te mopperen en een dunne magere met staart had het over iemand achter het behang plakken. Ik moest hard lachen. Moest aan jou denken.
Ik neem altijd een paar kilo lekkere kaas mee vanuit nederland. Maar ik vlieg de laatste tijd via Khonkaen en zie dat je al dik zat ben anders had ik wat Beemster voor je mee genomen. Je kan beter een tijdje aan de papaya. :cheesy:
Nu Arie voor jou informatie ik ben 22kg afgevallen en mijn dokter vond dat genoeg en aardig aangeboden maar jij hoef voor mij geen kaas mee te nemen,want ik heb zomaar het donkerbruine gevoel dat je niet zo goed past in mijn kennissenkring.En juist voor die reden die je net beschrijft over die mopperende Nederthalers kom ik niet meer in het cafe.

Mahatma Gandhi.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Herbergier » dinsdag 20 januari 2015, 08:21

Ik kom hier in Buriram een paar keer per week in het café (dat zit in mijn horeca-genen) en daar komen verder geen mopperende Nederlanders die zeuren over politiek, geld en landgenoten, mijn vriendenkring daar bestaat hoofdzakelijk uit Britten, Belgen, Australiërs, Amerikanen enz., dus gewoon lekker kletsen en lachen over drank, muziek, vrouwen, voetballen, poolen, racen, rugby enz.
Alles van waarde is weerloos.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#29 Bericht door nbreeker » dinsdag 20 januari 2015, 08:27

Herbergier schreef:Ik kom hier in Buriram een paar keer per week in het café (dat zit in mijn horeca-genen) en daar komen verder geen mopperende Nederlanders die zeuren over politiek, geld en landgenoten, mijn vriendenkring daar bestaat hoofdzakelijk uit Britten, Belgen, Australiërs, Amerikanen enz., dus gewoon lekker kletsen en lachen over drank, muziek, vrouwen, voetballen, poolen, racen, rugby enz.
Gelijk heb je Joost geniet ervan,hier in Udon lopen wel van die mopperende Nederlanders en er is er ook een die heeft geen benen meer maar wat aan benen tekort heeft is in z'n mond teveel,de meest zijn nooit ergens geweest maar hebben overal een mening over.

Mahatma Gandhi.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door v@go » dinsdag 20 januari 2015, 19:59

nbreeker schreef: hier in Udon lopen wel van die mopperende Nederlanders en er is er ook een die heeft geen benen meer
Beetje raar maar hij zal wel niet zo snel op zijn teentjes getrapt zijn :clap:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”