Cheddarcheese.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Cheddarcheese.
Ben al een paar keer naar de macro geweest en iedere keer zeggen ze zaterdag maar ben net weer geweest maar nog steeds geen goudse kaas,er liggen wel van die blokken chedarcheese van 2 kilo heeft iemand die wel eens geprobeerd,het zijn echt blokken niet van die gesneden plakjes.Ook nog goedkoper dan goudse maar als het niet te hachelen is dat zit je met 2 kilo in je maag.Alvast bedankt.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Re: Cheddarcheese.
Koop eens een stukje of paar plakjes gesneden chedarcheese bij een Tesco Nick.
Kan je het zelf testen want wat jij niet te 'hachelen' vindt loopt een ander mee weg of andersom natuurlijk.
Had het wel eens flinke shot mostert erbij lijkt het wel wat persoonlijk smaak dan nietwaar.
Je Goudse kaas is trouwens ook vaak nep.
Kan je het zelf testen want wat jij niet te 'hachelen' vindt loopt een ander mee weg of andersom natuurlijk.
Had het wel eens flinke shot mostert erbij lijkt het wel wat persoonlijk smaak dan nietwaar.
Je Goudse kaas is trouwens ook vaak nep.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Nick, die Franse meneer dan, heeft die geen Thaise kaas meer van 400 b/kilo die zo lekker is?
En anders de Makro, dat is echte Goudse.
Of je rijdt naar hier en gaat naar de farangwinkel nabij de brug. Echte Goudse, Edammer, Maas....dat ben ik kwijt, niet Maaslander, en meer.
Of je rijdt naar hier en gaat naar de farangwinkel nabij de brug. Echte Goudse, Edammer, Maas....dat ben ik kwijt, niet Maaslander, en meer.
-
- Volwaardig lid
heeft de smaak als wat je op een broodje hamburger besteld bij mac donald
kan natuurlijk zijn dat je daar nooit komt
en ja smaken verschillen
kan natuurlijk zijn dat je daar nooit komt
en ja smaken verschillen
- RuudThai
- Expat
Cheddarkaas verbaster ik altijd tot kledderkaas, niet te vreten hoogstens voor wat smakeloze Engelsen.
Ik was afgelopen woensdag ook in de Makro in Udon Thani maar inderdaad, niks Goudse kaas. De Makro in Sakon Nakhon heeft 'm uit de collectie gegooid wegens vermeende gevoeligheid voor schimmel. Maar dat is gewoon te wijten aan de Thai die zo'n kaas niet weten te behandelen. Ik snij hem altijd aan stukken met een mes dat ik eerst met heet water bacterievrij heb gemaakt net als de plank waarop ik hem snij. Nauwelijks last van schimmel, een enkele keer wat gevoeliger maar dan snij je gewoon die stukjes eraf, niks aan de hand.
Ik was afgelopen woensdag ook in de Makro in Udon Thani maar inderdaad, niks Goudse kaas. De Makro in Sakon Nakhon heeft 'm uit de collectie gegooid wegens vermeende gevoeligheid voor schimmel. Maar dat is gewoon te wijten aan de Thai die zo'n kaas niet weten te behandelen. Ik snij hem altijd aan stukken met een mes dat ik eerst met heet water bacterievrij heb gemaakt net als de plank waarop ik hem snij. Nauwelijks last van schimmel, een enkele keer wat gevoeliger maar dan snij je gewoon die stukjes eraf, niks aan de hand.
-
- Expat
RuudThai schreef:Cheddarkaas verbaster ik altijd tot kledderkaas, niet te vreten hoogstens voor wat smakeloze Engelsen.
In mijn stoutste dromen niet kunnen denken het ooit eens te zijn met Ruud.Maar ja, het gaat dan ook maar over kaas.Due cheddar......wat een troep.Koop in The Mall altijd oud Amsterdam en Maaslander.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
- Contacteer:
Het is ook niet mijn kaas.
Toch heb ik twee keer in Chiang Rai een blok Cheddar gekocht bij afwezigheid van de Goudse.
Die oranje gekleurde, smaakt anders dan die gelige of in plastic verpakte Cheddar, voor een Cheddar vond ik het redelijk voor op de toast.
Verder verdient een Cheddar het niet naast Franse of Zwitserse kazen te liggen.
Toch heb ik twee keer in Chiang Rai een blok Cheddar gekocht bij afwezigheid van de Goudse.
Die oranje gekleurde, smaakt anders dan die gelige of in plastic verpakte Cheddar, voor een Cheddar vond ik het redelijk voor op de toast.
Verder verdient een Cheddar het niet naast Franse of Zwitserse kazen te liggen.
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu Dutch ik heb dat zelfde probleem,ik moet me zelf gewoon dwingen om dit te typen maar eerlijkheidshalve moet ik zij schoorvoetend toegeven dat ik de gewoonte van nogmaals schoonmaken van het mes en de snijplank met kokend water voordat ik de Goudse kaas in vieren snij en dan verpak in huishoud folie,en daardoor ook geen last van schimmel heb, ik heb over genomen van een forumlid woonachtig in Sakon Nakhon,de naam wil nog niet erg komen maar ik neem aan dat iedereen wel weet wie ik bedoel.
Nooit gedacht dat een ambtenaar mij nog wat kon leren maar zo zie je maar je bent nooit te oud om wat te leren,en ere wie ere toekomt.Maar dit heeft wel moeite gekost en heb er vannacht aan liggen denken of ik dit wel moest openbaren op het forum.Want het is niet de bedoeling dat hij gelijk naast z'n schoenen gaat lopen.
En bedankt voor het advies aangaande die cheddarkaas.
Nooit gedacht dat een ambtenaar mij nog wat kon leren maar zo zie je maar je bent nooit te oud om wat te leren,en ere wie ere toekomt.Maar dit heeft wel moeite gekost en heb er vannacht aan liggen denken of ik dit wel moest openbaren op het forum.Want het is niet de bedoeling dat hij gelijk naast z'n schoenen gaat lopen.
En bedankt voor het advies aangaande die cheddarkaas.
Laatst gewijzigd door nbreeker op zondag 18 januari 2015, 02:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu Erik ik weet dat je een snelle lezer bent maar deze keer ben je iettewat te snel,ik vermeld dat ik al een paar keer naar de MACRO ben geweest,en ze iedere keer ondanks beloften geen Goudse kaas hebben en geef jij me dus het advies om naar de Macro te gaan want daar hebben ze Goudse kaas,dat hadden ze Erik maar is nu uitverkocht en ze vertelde mij er nu bij dat het niet voorradig is in Bangkok dus misschien is het wel uit het assortiment gegooid.prajak schreef:Nick, die Franse meneer dan, heeft die geen Thaise kaas meer van 400 b/kilo die zo lekker is?
En ik weet niet of die franse mijnheer nog z'n kaas heeft maar die was ook iets duurder dan 400 bath de kg,zoiets van 120 bath een ons.komt een stuk dichterbij.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Ik bedoel de Makro in Nongkhai. Zal ik vandaag effe gaan kijken voor je ? En indien niet, is Edammer ook goed?
Zal ik hem kopen en wachten tot je in Nongkhai wat cultuur komt opsnuiven.....

- nbreeker
- Standaard Lid
prajak schreef:Ik bedoel de Makro in Nongkhai. Zal ik vandaag effe gaan kijken voor je ? En indien niet, is Edammer ook goed?
Kijk alleen maar of ze goudse hebben als je wilt,die Edammer is ook niet zo geweldig.ik hoor je
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Ook die Goudse kaas bij de Makro is geen echte Goudse kaas, het is alleen echte Gouda kaas als er "Gouda Holland" op de verpakking staat, want alleen daar is, sinds 2010, een patent op, de andere Goudse kazen kunnen overal vandaan komen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudse_kaas
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudse_kaas
Alles van waarde is weerloos.
- RuudThai
- Expat
Herbergier, toen ik die kaas voor het eerst kocht, een jaar of 5 geleden dacht ik, stond er behalve de naam Gouda ook op dat hij uit Oostenrijk kwam.....
.
Nu staat dat niet meer op het etiket maar ik vertrouw het ook nog steeds niet of hij wel uit Nederland komt. In elk geval hebben ze de smaak dan aardig nagemaakt want ik vind het wel te pruimen voor een jonge/licht belegen kaas.
De Edammer die de Makro ook verkoopt/verkocht vind ik smakeloos, het lijkt wel een kauwgombal zonder enige smaakstof.

Nu staat dat niet meer op het etiket maar ik vertrouw het ook nog steeds niet of hij wel uit Nederland komt. In elk geval hebben ze de smaak dan aardig nagemaakt want ik vind het wel te pruimen voor een jonge/licht belegen kaas.
De Edammer die de Makro ook verkoopt/verkocht vind ik smakeloos, het lijkt wel een kauwgombal zonder enige smaakstof.
-
- Volwaardig lid
Een kaasboer uit Steenwijk stond er op de laatste keer. Ook de Goudse die ik hier koop bij de brug komt uit Steenwijk. Internationaal noemt men het Gouda en Edam want de NL namen zijn niet uit de mond te trekken bij buitenlanders.
Ik ga morgen naar de Makro hier en neem een hele mee naar huis als die er is en dan bel ik je, Nick.
Ik ga morgen naar de Makro hier en neem een hele mee naar huis als die er is en dan bel ik je, Nick.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Hier in Buriram kan je nu bij de Big C pakjes, met plakjes, Edam of Gouda kaas kopen en dan bedoel ik niet die vierkanten pakjes van Allowrie met tien plakjes, die op hun verpakking hebben staan gemaakt in Holland maar verpakt in Bangkok, die vind ik niet lekker, maar de grote rechthoekige pakjes van Emborg met acht plakjes, Edam of Gouda kaas gemaakt in Duitsland, wel duur maar die vind ik wel smaken.
Alles van waarde is weerloos.