6 maandse stage in Bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
HB52
komt net kijken
komt net kijken

6 maandse stage in Bangkok

#1 Bericht door HB52 » maandag 12 januari 2015, 15:49

Hallo allemaal!

Voor mijn studie International Real Estate and Facility Management ben ik op zoek naar een geschikte stage in Bangkok. Waarom Bangkok? Ik heb vorig jaar 7 maanden door ZO Azië gereisd en ben compleet verliefd geworden op het land en de stad, de cultuur, het eten en de mensen etc. Ik zou niets liever willen dan terug hier naar toe te gaan en er daadwerkelijk een periode te werken en te wonen, ik zie het als een ontzettende uitdaging.

Mogelijke stageplekken voor mij zijn onder andere travel/event operators, hotels, horeca bedrijven, internationale (facilitaire) bedrijven zoals Sodexo maar ook Philips etc etc. Het gaat om 6 maanden, startend vanaf begin juli. Ik ben zelf een echte doorzetter en aanpakker en zoals ik al zei bekend met de Aziatische cultuur en gewoontes en weet ik dat ik er mezelf kan aanpassen. Dit moet niet worden opgevat worden dat ik alleen voor de leuke dingen naar Bangkok af wil reizen, ik hoop er ook een interessante en uitdagende opdracht te vinden waarbij ik mezelf professioneel net zo kan ontwikkelen als (hopelijk) persoonlijk zal gebeuren.

Alvast bedankt!
Groetjes, Hilde

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 6 maandse stage in Bangkok

#2 Bericht door prajak » maandag 12 januari 2015, 16:11

Heel veel succes gewenst!

Je zult een uitnodiging moeten krijgen want voor stage heb je een workpermit nodig. Stage is immers werken. Dus eerst een uitnodiging zoeken, dan een toeristenvisum in Amsterdam halen voor Thailand, en die hier omzetten in een werkvergunning samen met de werkgever. Grote bedrijven hebben daar ervaring mee.

Die uitnodiging is het moeilijkst. Ik woon 'buiten' en kan je er niet mee helpen maar wellicht een van de centraal wonende forumleden.

Met de zorg- en reisverzekering vertrouw ik je bekend.

harrieleusden
komt net kijken
komt net kijken

Re: 6 maandse stage in Bangkok

#3 Bericht door harrieleusden » zaterdag 31 januari 2015, 13:02

Greenwood travel heeft meestal wel stage plekken

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”