Kinderendag.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Kinderendag.

#1 Bericht door nbreeker » vrijdag 09 januari 2015, 04:39

De laatste paar dagen vliegt de Thaise luchtmacht met 1 straaljager zeer laag over Udon Thani,zodanig dat alles in huis rammelt en kinderen die op straat spelen krijsend hun huis invluchten.Ik vroeg me af waarvoor want als die piloot een verkeerde beweging maakt ligt hij in een woonwijk met die vliegende bom,met alle gevolgen vandien.Maar er is me nu verteld dat morgen Zaterdag is het kinderendag en daar is de luchtmacht voor aan het oefenen en vliegen ze zeer laag over de stad voor een show voor de kinderen ik vraag me af of ze die kinderen daar een plezier mee doen,aan diezelfde kinderen tezien tijdens het oefenen niet,wat ik me ook afvraag of ze bij de Thaise luchtmacht hun verstand in hun zitvlak hebben of in hun bovenkamer,ik denk het eerste.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kinderendag.

#2 Bericht door Hua Thale » vrijdag 09 januari 2015, 04:54

wat ik me ook afvraag of ze bij de Thaise luchtmacht hun verstand in hun zitvlak hebben of in hun bovenkamer

:giggle: en wij mogen nooit grommen op de Thai van jou )anders maak je wel even duidelijk hoe jij er over denkt)
Denk zo maar eens dat heeeel veeeel Thailanders last van dit soort probleempjes hebben met allerlei activiteiten.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » vrijdag 09 januari 2015, 05:09

Nou Nick, die straaljager van jou is net nog even 10 minuten verder gevlogen en zat toen boven Sakon Nakhon. Daar hoorde je hem ook wat kunstjes uithalen maar toen was de benzine op en moest hij terug. Waar zijn die dingen eigenlijk gestationeerd?
Ja, morgen kinderdag en dan gaan we allemaal naar de kazernes hier vlak achter. Ze pakken daar groots uit - 't mag iets kosten - met festiviteiten, gratis eten, drinken, snoep en ijsjes en ze mogen met de soldaten oefenen met schieten, op een tank rijden en anders spannends.
En dan komt altijd die ene straaljager die net toevallig nog inzetbaar is voorbij: 2 rondjes en een looping en weg is-tie, naar de volgende stad!
Ach, mijn zoontje geniet ervan dus mag het van mij... :giggle:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door nbreeker » vrijdag 09 januari 2015, 06:12

Hua Thale schreef:wat ik me ook afvraag of ze bij de Thaise luchtmacht hun verstand in hun zitvlak hebben of in hun bovenkamer

:giggle: en wij mogen nooit grommen op de Thai van jou )anders maak je wel even duidelijk hoe jij er over denkt)
Denk zo maar eens dat heeeel veeeel Thailanders last van dit soort probleempjes hebben met allerlei activiteiten.
Dat ik vaak voor Thailand opkom wil niet zeggen dat ze perfekt zijn.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » vrijdag 09 januari 2015, 06:40

Ach, snieklaas is ook een kinderfeest en dan komt er een zak en een roe..... :mrgreen:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Hua Thale » vrijdag 09 januari 2015, 08:08

Die luchtmacht is hier in Korat gevestigd Prajak.
Of er nog meer zijn weet ik niet maar geloof ik niet echt.
Zeker als de Amerikanen langs komen voor oefening en dat doen ze zeker een keer per jaar is het feest.
Vliegen bij mij nog op redelijk grote hoogte richting het vliegveld maar zitten al wel in de landingsprocedure dan.
Valt mee tot zo ver alleen de 'gasten' willen nog wel eens even 'nabranden' heet dat geloof ik.
'Dikke' Hercules af en toe erbij hoewel die weinig geluid maken.
niet zeggen dat ze perfekt zijn.
Gelukkig niet dat geeft het vaak ook 'geur en kleur' het leven hier hoewel die zwarte plekken in den ogen en die steken in het hoofd wel eens hinderlijk zijn.
Een stukje cultuurverschil en krommuniecatie zal het wel zijn.

Er 'blaast' er net een over en nog een over tien minuten bij je. :Whistle:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#7 Bericht door nbreeker » vrijdag 09 januari 2015, 08:09

prajak schreef:Ach, snieklaas is ook een kinderfeest en dan komt er een zak en een roe..... :mrgreen:
Als dat vliegtuig op een woonwijk valt reageer je dan ook zo lakoniek.Voorkomen is beter dan genezen,en wie zei ook weer zachte heelmeesters maken ...........ja nu weet ik het weer.

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door nbreeker » vrijdag 09 januari 2015, 08:11

RuudThai schreef:Nou Nick, die straaljager van jou is net nog even 10 minuten verder gevlogen en zat toen boven Sakon Nakhon. Daar hoorde je hem ook wat kunstjes uithalen maar toen was de benzine op en moest hij terug. Waar zijn die dingen eigenlijk gestationeerd?
Ja, morgen kinderdag en dan gaan we allemaal naar de kazernes hier vlak achter. Ze pakken daar groots uit - 't mag iets kosten - met festiviteiten, gratis eten, drinken, snoep en ijsjes en ze mogen met de soldaten oefenen met schieten, op een tank rijden en anders spannends.
En dan komt altijd die ene straaljager die net toevallig nog inzetbaar is voorbij: 2 rondjes en een looping en weg is-tie, naar de volgende stad!
Ach, mijn zoontje geniet ervan dus mag het van mij... :giggle:

Er zijn misschien ook straaljagers in Korat maar deze komen uit Udon Thani zelf,en gebruiken hetzelfde vliegveld als de commerciële luchtvaart.

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Hua Thale » vrijdag 09 januari 2015, 08:42

Maar een stukje toelichting even erbij.
Gelukkig laten ze wat meer zien als de foto. :Whistle:

Bron Children's Day From Wikipedia, the free encyclopedia

Afbeelding

Children's Day 2012
at the Chiang Mai Royal Thai Air Force base

Thailand National Children's Day (Thai: วันเด็กแห่งชาติ) is celebrated on the second Saturday in January. Known as “Wan Dek” in Thailand, Children’s Day is celebrated to give children the opportunity to have fun and to create awareness about their significant role towards the development of the country.

Usually, His Majesty the King gives advice addressing the children while the Supreme Monarch Patriarch of Thailand gives a moral teaching. The Prime Minister also usually gives each Children's Day a theme and a slogan.

Many Government offices are open to children and their family; this includes the Government House, the Parliament House Complex and various Military installations. These events may include a guided tour and an exhibition. A notable example is the guided tour at the Government House, where children have an opportunity to view the Prime Minister's office and sit at the bureau. The Royal Thai Air Force usually invites children to go and explore the aircraft and the Bangkok Bank distributes stationery, such as pens, pencils and books to every child that enters the bank as a community service. Many organizations from both government and commercial sectors have celebration activities for children. Children can enter zoos or ride buses for free.

There is a Thai saying that states, "Children are the future of the nation, if the children are intelligent, the country will be prosperous."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » vrijdag 09 januari 2015, 10:12

Hum, kinderdag vieren met een proppenschieter. Toen ik jong was mocht ik in een brandweerauto :o klimmen en de sirene aanzetten 8-) . Nu moet dat met een wapen :mrgreen: .

En die straaljager, ja, Hua Thale, Nick is me voor, Udon Thani heeft ze ook. Als ik me goed herinner uit de boeken werd vanuit Udon ook met die grote dingen gevlogen om bommen te laten vallen op Vietnam. Is daarvoor de landingsbaan niet twee keer zo groot gemaakt, Nick?

Kinderdag, ja hoor, junior heeft dan geen masker maar is wel beschilderd. Smoelenverf en er is een kater van hem gemaakt. En ogenschijnlijk ging het daar zo stevig aan toe dat ie nu thuis zit met een pleister op zijn grote teen. Gestoten aan een bureaulade. Het kan verkeren zei ooit......maar dat is geschiedenis en daar hebben we Printen44 voor..... :clap:

RuudThai
Expat
Expat

#11 Bericht door RuudThai » zaterdag 10 januari 2015, 13:45

Yep, vandaag Kinderdag beleefd. Met Sjoerd en een vriendje naar de kazernes. Het was wat anders dan voorgaande jaren, het grote exercitieterrein waar toen alles wat de militairen in huis hadden uitgebreid werd tentoongesteld en waar de kinderen wapens konden bekijken, vasthouden en zelfs mee schieten, en rondjes op pantservoertuigen konden maken, was nu leeg.
Op een naastgelegen terrein was een grote kermis gemaakt waar slechts een paar standjes militair waren ingericht en ja, daar was Sjoerd natuurlijk meteen te vinden met een kanon in z'n hand.

De obligate straaljager kwam om 11 uur over, maakte 3 rondjes maar helaas geen looping (kon misschien niet meer vanwege ouderdom, volgens mij hebben ze behalve de 7 Saab Gripens alleen nog maar toestellen van vlak na WO II) en was toen alweer verdwenen.
Wel was er een paar keer een stuntvlieger die ik al vroeg in de lucht zag, wij wonen hemelsbreed nog geen kilometer van het vliegveld af dus dat kon ik toen vanuit mijn slaapkamer volgen.
Leuk hoor, spanning en sensatie!

Sjoerd op een pantserwagen
Afbeelding

Sjoerd met schiettuig
Afbeelding

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#12 Bericht door Arietwee » zaterdag 10 januari 2015, 20:42

Breker je kunt je beter druk maken over al die vol gepropte en de rest op dak schoolbusjes. Of heb je die niet in udonthani? Maar je schrok je kapot in je hangmat denk ik. :mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door driver » zaterdag 10 januari 2015, 22:07

Als ik de fotoos zie van Sjoerd dan zie ik een glimlach van een blij kind is dat niet hetgene waar het op die leeftijd om hoort te gaan ?
Als wij de ouderen en nog wat ouderen nog hetzelfde konden doen was het overal een stuk rustiger en leuker denk ik.
Dat mannetje staat daar te stralen dus dat gun je hem dan toch ook ongeacht of je nu pro of anti het leger bent en alles er omheen.

kinderdag heette het toch dat is bij hem goed gelukt zo te zien.

gr driver

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#14 Bericht door Arietwee » zaterdag 10 januari 2015, 22:44

Ja natuurlijk dat is toch prachtig.

Aan het eind van de landingsbaan in udonthani heb je zo'n opvang mechanisme om vliegtuigen op te vangen die door schieten. Net als op vliegdekschepen. Blijft een probleem die remmen in thailand. Wel apart.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#15 Bericht door nbreeker » zondag 11 januari 2015, 01:22

Arietwee schreef:Breker je kunt je beter druk maken over al die vol gepropte en de rest op dak schoolbusjes. Of heb je die niet in udonthani? Maar je schrok je kapot in je hangmat denk ik. :mrgreen:
Arie leer nu eerst eens schrijven voordat je je met de grote jongens wil bemoeien.Je komt net kijken en schrijf alleen maar onzin.En ik wil je even uit de doeken doen misschien leer je daar wat van,vliegdekschepen hebben een schuin landingsdek dus als ze de kabel missen dat zijn er zes dan gaat er een lichtkogel af en dan maken ze een doorstart en vliegen dan nog rondje en proberen het weer.
Dat net is ervoor als er een vliegtuig is met problemen met het landingsgestel,dan tuigen ze dat net op en land dat vliegtuig en wordt opgevangen door dat net met de nodige schade.
Heb 3 jaar op de Karel Doorman gevaren en veel landingen en miskleunen gezien.En nee ik heb geen hangmat heb er wel eens bij de marine ingeslapen maar vond het geen genoegen.Enne Arie de luchtmacht hier in Thailand heeft geen problemen met hun remmen en schieten ook niet door,en als ze wel problemen zouden hebben is die landingsbaan groot genoeg om uit te rijden en straaljagers remmen nadat ze geland zijn met "Reverse trust" en niet met hun remmen dat is alleen als ze taxiën en tot stilstand willen komen.(Reverse Trust moet je maar even Googelen ik heb geen zijn om meer tijd aan je te besteden)
Nog een fijne dag.

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”