Ik had het stoute plan opgevat om weer een puntje van mijn bucket-lit te schrappen: Oud-op-Nieuw thuis met wat vrienden uit de I-saan.
Een familie van 5 + 2 aanhangsels hadden de weg gevonden naar mijn Soike, vlak bij het centrum van Pattaya.
Op 30-12 kwam het hele spul binnengerold.........1 voertuig had er wat langer over gedaan, want de chauffeur kende de weg en de auto nog niet zo goed en zijn rijbewijs moest hij ook nog halen.
Ik had een voorraad drank in huis gehaald die gretig werd aangesproken rond 5 uur 's middags......de festiviteiten waren begonnen. De gasten zorgden voor het eten dus al snel meurde het naar palaa en lagen er overal gefrituurde insecten.
Op 31-12 een tripje naar Nongnooch Tropical Gardens en als je van tuinieren en selfie-makende mensen houd, dan is dit "the place to be". Voordat we het hele park gezien hadden werd de aftocht al geblazen.........hoofdreden was: de diverse telefoon-batterijen waren leeg, en dus was foto's maken niet meer mogelijk, en dus was er geen zak aan.
Dan maar naar huis om de rest van de booze burgemeester te maken; uiteraard mocht de gastheer tevens voor aanvulling zorgen.
Rond een uur of 2 's middags begon de Countdown in huize Joepattaya, vegezeld van heerlijke beukenootjes en andere produkten.
Rond een uur of 10 waren er nog slechts 4 gegadigden over om naar de Pattaya Countdown te gaan; een beetje een tegenvaller, want ik hoopte stilletjes om 00:01 in bed te liggen; ging dus niet door en om 22:30 uur zijn we per auto vertrokken naar de Bali Hai pier.......zeggen en schrijven 7 km. Om 23:40 uur kwamen we in de buurt van het popconcert en daar bleef het bij........
Ik schat dat er zo'n 100.000 man ter plekke waren....kunnen er wat meer of minder geweest zijn, maar je begrijpt dat 1 en ander ook wat gevolgen heeft voor het verkeer.......dat liep dus vast rond 00:30, maar gelukkig wisten we thuis komen rond 01:00 uur
In mijn optiek is 1-1 de dag voor de i-saaners om nieuwjaar te vieren en dat gebeurde ook, maar eerst moest er naar het strand gegaan worden........gelukkig kreeg ik dispensatie en kon even lekker genieten van de rust.
Na een paar uur kwam het spul weer terug en begon te pakken.........."oh gaan jullie al?".......ja dus........drank was op, eten was op en dus....!!
De ene auto zou naar Chonburi gaan en de andere auto naar Bangkok.....jammer genoeg kwam de Bangkok-auto niet verder dan "om de hoek"; het ding bleek niet op gas te rijden en daar sta je dan met een volle gas-tank en een bijna lege benzine-tank.
Dus een deel van de gasten keerden terug naar het pension Joe-tevree, pakten alles weer uit en maakten zich klaar voor de nacht; heerlijk toch.
De volgende ochtend werd weer alles ingepakt, de auto werd volgetankt en de aftocht werd geblazen.
Het laatste nieuws is, dat ze veilig in BKK gearriveerd zijn.
Weer een puntje van mijn bucketlijst af........en volgend jaar zie ik wel waar ik oud-op-nieuw vier.........
De beste wensen in iedereen geval of...sawasdee pee-mai
Oud-op-Nieuw met Isaaners in Pattaya
Moderator: Loempia
- joepattaya
- Expat
-
- Expat
- RuudThai
- Expat
Re: Oud-op-Nieuw met Isaaners in Pattaya
Ik geloof dat ik toch maar een andere bucket-list zou maken, een leukere... 

- v@go
- Volwaardig lid
misschien was dit Joe(p) zijn laatste puntje en wat jij op je lijstje zou willen zetten heeft Joe(p) (misschien)waarschijnlijk allang gehad.......RuudThai schreef:Ik geloof dat ik toch maar een andere bucket-list zou maken, een leukere...

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid

- joepattaya
- Expat
Niet helemaal waar........het leukste bewaar ik tot het allerlaatst........v@go schreef:misschien was dit Joe(p) zijn laatste puntje en wat jij op je lijstje zou willen zetten heeft Joe(p) (misschien)waarschijnlijk allang gehad.......RuudThai schreef:Ik geloof dat ik toch maar een andere bucket-list zou maken, een leukere...
Tis niet dat het niet leuk was hoor, maar ik had me het een beetje anders voorgesteld.......