Idioten met ballonnen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Idioten met ballonnen

#1 Bericht door prajak » zondag 04 januari 2015, 09:49

Vandaag in de Bangkok Post. De overheid gaat strenger straffen tegen het oplaten van ballonnen met een vlammetje er in. Ze zijn een gevaar voor de luchtvaart. Een bijna-ongeluk op Chiang-Mai luchthaven afgelopen dagen.

Toen ik met Printen44 en twee vrienden zat te eten hartje Chiang-Mai stad werden er zeker 4 van die joekels opgelaten. Zal geluk brengen? Maar je zult maar in een vliegtuig zitten dat er een de motor in zuigt. Dan is het boem en mogelijk ook ho.

Men zal rond de vliegvelden een zeer ruime zone moeten instellen als dat al niet geldt. Hoe zit dat in de westerse wereld? Nog even en ook in Thailand komen idioten met laserpennen de piloten verblinden.

En mensen maar roepen dat geloofsfanaten daar achter zitten. De oorzaak is mogelijk veel simpeler: een eenvoudig stuk katoen met een kaarsje er in.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Idioten met ballonnen

#2 Bericht door nbreeker » zondag 04 januari 2015, 10:16

Ja jij noemt het idioten maar die ballonnen bestaan al heel lang,en iedereen vond het prachtig maar nu het bijna een uit de hand gelopen hobby is,moet het ineens worden verboden en natuurlijk is het gevaarlijk voor vliegtuigen maar dat is het altijd geweest alleen dacht niemand daaraan,inplaats het te verbieden vanaf het begin nee men laat het eerst gaan en dan moet de handrem erop,maar dat is niet alleen in Thailand zogaat het Holland ook vaak.het moet eerst fors uit de klauwen lopen voordat er op getreden wordt.
Men moet helemaal geen zone instellen maar de verkoop ervan gewoon verbieden,want die ballonnen zijn niet alleen gevaarlijk voor vliegtuigen maar ik zou er ook niet graag een onopgemerkt op m'm dak krijgen en dat de ballon dan in de brand vliegt,met alle gevolgen van dien.
Ik denk dat hier een taak is weg gelegd voor de baas-village die inplaats van de donaties aan de tempel om te roepen,er zijn volgelingen op het gevaar van deze ballonnen wijst.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 04 januari 2015, 10:46

Linkje dan maar erbij. :Whistle:
De Bangkokpost was niet te vinden dan deze maar.

Bron nationmultimedia
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » zondag 04 januari 2015, 11:06

nbreeker schreef:Ja jij noemt het idioten maar die ballonnen bestaan al heel lang,en iedereen vond het prachtig maar nu het bijna een uit de hand gelopen hobby is,moet het ineens worden verboden en natuurlijk is het gevaarlijk voor vliegtuigen maar dat is het altijd geweest alleen dacht niemand daaraan,inplaats het te verbieden vanaf het begin nee men laat het eerst gaan en dan moet de handrem erop,maar dat is niet alleen in Thailand zogaat het Holland ook vaak.het moet eerst fors uit de klauwen lopen voordat er op getreden wordt.
Men moet helemaal geen zone instellen maar de verkoop ervan gewoon verbieden,want die ballonnen zijn niet alleen gevaarlijk voor vliegtuigen maar ik zou er ook niet graag een onopgemerkt op m'm dak krijgen en dat de ballon dan in de brand vliegt,met alle gevolgen van dien.
Ik denk dat hier een taak is weg gelegd voor de baas-village die inplaats van de donaties aan de tempel om te roepen,er zijn volgelingen op het gevaar van deze ballonnen wijst.
Nico, in redelijk wat dorpen is het verboden om die luchtballonnen op te laten. In Ngao, waar ik woonde, is een hele markt afgebrand door die luchtballonnen. Maar toen was het verbod al geldig.

Maar zoals overal in Thailand is de handhaving van een verbod en sancties geven, het manco in Thailand. De echtgenote van de politiecommandant van Ngao, had de handel in die luchtballonnen in het dorp in handen. En ondanks het verbod gingen veel van die ballonnen de lucht in met Loy Kratong en Nieuwjaar. Nogmaals een verbod is leuk, de handhaving en sancties opleggen is beter.

Net zoals het in Thailand verboden is met meer als twee personen op een brommer te rijden. En de passagier mag niet zwaarder wegen dat 50 kg. Het is streng verboden kinderen zonder kinderzitje op een brommer te vervoeren. Veel is er verboden in Thailand, maar nergens word er met strenge hand die verboden gehandhaafd en worden hoge boetes uitgedeeld. En wij zeggen dan "This is Thailand". En daarom is deze week weer de jaarlijkse verkeersmoordpartij met honderden doden en gewonden. En in april weer die verkeersmoordpartij. Omdat strenge handhaving van de verkeersregels en verkeersverboden niet plaats vind.

En dat is nu juist het verschil met Nederland. Daar haal je het niet in je hoofd om door oranje of rood te rijden. Want de boete is hoog en je wordt bijna voor 100% gesnapt. Door die strenge handhaving van de verkeersregels en de hoge boetes is het resultaat is dat Nederland een van de laagste aantal verkeersdoden in de wereld heeft.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door elst99 » zondag 04 januari 2015, 11:35

Idem dito in Nederland, je kan allerlei wetten en straffen bedenken en doorvoeren, maar als er geen mankracht is om het te controleren heeft het nul, komma en geen waarde.
Met oudejaar hadden veel raddraaiers van vorig jaar huisarrest, maar er was geen controle, ja waarom dan huisarrest.
Zwaar illegaal vuurwerk heeft weer voor veel letsel en ernstig letsel gezorgd, Eerste hulp posten hadden weer veel werk, als ze vuurwerk kunnen kopen dan ook maar de lasten van hulp voor eigen risico.
Mijn mening!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door driver » zondag 04 januari 2015, 13:11

elst99 schreef:Idem dito in Nederland, je kan allerlei wetten en straffen bedenken en doorvoeren, maar als er geen mankracht is om het te controleren heeft het nul, komma en geen waarde.
Met oudejaar hadden veel raddraaiers van vorig jaar huisarrest, maar er was geen controle, ja waarom dan huisarrest.
Zwaar illegaal vuurwerk heeft weer voor veel letsel en ernstig letsel gezorgd, Eerste hulp posten hadden weer veel werk, als ze vuurwerk kunnen kopen dan ook maar de lasten van hulp voor eigen risico.
Mijn mening!
Denk dat het in Nederland allemaal wel wat strakker en beter is geregeld dan in Thailand daar geef ik printen gelijk in en dat zie ik in Thailand voorlopig nog niet gebeuren zolang er overal de bekende zakkenvullers zijn en ook zullen blijven lijkt me.
Vuurwerk....Klopt dat dit veel overlast geeft maar toen ik jong was deedt ik er ook aan mee net als de meeste Nederlanders lijkt me en ook toen flikten we dingen die gewoon niet konden .
Dat het soms uit de hand loopt klopt ook en dat zeker zwaar vuurwerk moet worden aangepakt ook maar niet alles is tegen te houden in geen elk land ongeacht waar behalve misschien in Noord Korea ?
Huisarrest en geen controle klopt ook maar dat is ook een politieke overweging wegens te weinig man/vrouw kracht dus ander onderwerp lijkt me.

Terug naar de ballonnen..De meeste Thai zien het gevaar gewoon niet lijkt me en denken daar überhaupt niet aan net als met zoveel dingen dus gewoon een taak voor de overheid vindt ik met preventie ect.
Maar ja...preventie en Thailand ?

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jeanette » zondag 04 januari 2015, 13:34

elst99 schreef:Idem dito in Nederland, je kan allerlei wetten en straffen bedenken en doorvoeren, maar als er geen mankracht is om het te controleren heeft het nul, komma en geen waarde.
Mijn mening!
http://presscenter.nl/politie-handhaaft ... -en-nieuw/

... eh .... :?:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door driver » zondag 04 januari 2015, 13:49

Jeanette schreef:
Mijn mening!
http://presscenter.nl/politie-handhaaft ... -en-nieuw/

... eh .... :?:
Er is lang niet overal gehandhaaft/ gecontroleerd Jeanette dat zag en hoorde ik ook op tv en radio.
Er is wel in de vuurwerkvrije zones gecontroleerd begreep ik en dat verliep zonder problemen.
Veel huisarrest mensen zijn blijkbaar gewaarschuwd vooraf en/of toch gecheckt maar de vooraf bedoelde controle erop zou niet uitgevoerd kunnen worden wegens te weinig man/vrouw kracht wat ik hoorde maar ik ben er verder niet bijgeweest en vindt het verder ook wel best eigenlijk .
Hier in Ede heb ik weinig meegekregen met oud en nieuw en hoe het elders is gegaan weet ik alleen van de nieuws bulletins .

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Jeanette » zondag 04 januari 2015, 14:02

Ja ook de politie roeit met de riemen die ze beloofd zijn. :(

Het blijft een voorwaardelijke straf, daar gaat een mens toch wel even over nadenken voor die het schend.

Toch?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door elst99 » zondag 04 januari 2015, 14:10

Ik heb geschreven dat er wetten gemaakt en straffen uitgedeeld zijn, dat heeft pas zin als je ze ook kunt controleren, anders hoef je niet straffen op te leggen.
En hoeveel veelplegers hebben we?
Het zal onmogelijk zijn één op één te controleren, maar laat ze maar naar lokaal gaan waar ze door een paar personen bewaakt worden, zo moeilijk is het allemaal niet!

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Adrie » zondag 04 januari 2015, 14:27

Ook hier in het Brabantse zag ik s,nachts een stuk of 10 van die ballonen overwaaien.

Nieuwe trend misschien :|

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#12 Bericht door stevenl » maandag 05 januari 2015, 08:57

Het is toch allemaal goed gegaan.

Is het echt wel zo gevaarlijk?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door elst99 » maandag 05 januari 2015, 10:26

Je bedoelt de ballonnen?

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door serpay » maandag 05 januari 2015, 12:39

Lijkt me niet zo gevaarlijk deze balonnen voor de luchtvaart.
Ballonnetje zal niet hoger komen als 300 meter
Een vliegtuig zit binnen een mum van tijd op 1000 meter.
Of het moet natuurlijk een 2 zitter zijn die komen niet zo snel hoog.
Dus het zal wel weer iets anders als geschreven is.
Alfisti rebeli

RuudThai
Expat
Expat

#15 Bericht door RuudThai » maandag 05 januari 2015, 14:04

Niet gevaarlijk? De start- en landingsbaan van het vliegveld van Sakon Nakhon laat het toestel recht over de omgeving van de stad komen aan-/ wegvliegen. En 's avonds zijn er 2 vluchten aankomst en vertrek. Dus 4 x een kans dat er zo'n ding in de motor terecht komt.
Ik heb dit jaar met Loy Krathong dan ook helemaal geen lampionballon zien vliegen. Het kan zijn dat de wind de andere kant opstond maar mogelijk heeft de gemeente het ook verboden.
Steden met vliegvelden moeten het maar kunnen verbieden, lijkt me veiliger voor het vliegverkeer.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”