geld wisselen
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
geld wisselen
Hallo beste mensen,
Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2015.Ik heb een vraagje,wij gaan in februari
een rondreis maken door Thailand en sluiten af in Koh Samui Lamai beach.Waar kan ik het beste geld
wisselen.Is dat in het hotel,of bij de bank?Als je geld wisseld betaal je daar dan commissie over?Ik wil
liever niet pinnen.
Met vriendelijke groet Mini.
Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2015.Ik heb een vraagje,wij gaan in februari
een rondreis maken door Thailand en sluiten af in Koh Samui Lamai beach.Waar kan ik het beste geld
wisselen.Is dat in het hotel,of bij de bank?Als je geld wisseld betaal je daar dan commissie over?Ik wil
liever niet pinnen.
Met vriendelijke groet Mini.
-
- Volwaardig lid
Re: geld wisselen
Wij wisselen altijd het eerst op de Suvarnabhumi Airport, daar is de wisselkoers het beste.
Later wissel ik niet op een bank maar haal mijn geld gewoon van een ATM, dat kost wel 150 baht per keer
(ik neem altijd 10'000 baht) maar het is veiliger.
Later wissel ik niet op een bank maar haal mijn geld gewoon van een ATM, dat kost wel 150 baht per keer
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik pin altijd 10k baht als ik aankom met mijn bankpas bij een ATM, CC heb ik niet nodig. Verder stort ik regelmatig geld op mijn thaise rekening als ik in NL ben.
Home is not where you live, but where they accept you.
-
- komt net kijken
michaleo schreef:Wij wisselen altijd het eerst op de Suvarnabhumi Airport, daar is de wisselkoers het beste.
Bedankt voor je antwoordt,als je pint kost dat dus ook in nederland geld dacht 2,50,en ook nog koersopslag
dan nog die 150bath.Erg duur dus.
Groetjes Mini.
-
- komt net kijken
BKK_Bert schreef:Ik pin altijd 10k baht als ik aankom met mijn bankpas bij een ATM, CC heb ik niet nodig. Verder stort ik regelmatig geld op mijn thaise rekening als ik in NL ben.
Kom niet zo vaak in Thailand,dus heb ik niets aan een thaise rekening

Groetjes Mini.
-
- Volwaardig lid
We hebben nog 10.000 van vorig jaar dus voor ons is er geen haast bij.
Vroeger pinden we altijd net buiten de luchthaven.
1 x 20.000 pinnen kost ook 150 baht dus waarom zou je 10.000 pinnen?
Maar is de koers vlak bij de 40 of hoger dan kan dat niet want je krijgt niet meer als voor €500,- bahtjes.
Dan vragen we 19.000.
Het is net als internetbankieren, eens is de eerste keer.
Geld wisselen bij hotelbali of bank is sowieso duurder.

Vroeger pinden we altijd net buiten de luchthaven.
1 x 20.000 pinnen kost ook 150 baht dus waarom zou je 10.000 pinnen?
Maar is de koers vlak bij de 40 of hoger dan kan dat niet want je krijgt niet meer als voor €500,- bahtjes.
Dan vragen we 19.000.
Het is net als internetbankieren, eens is de eerste keer.

Geld wisselen bij hotelbali of bank is sowieso duurder.

-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
angelajamie schreef:BKK_Bert schreef:Ik pin altijd 10k baht als ik aankom met mijn bankpas bij een ATM, CC heb ik niet nodig. Verder stort ik regelmatig geld op mijn thaise rekening als ik in NL ben.
Kom niet zo vaak in Thailand,dus heb ik niets aan een thaise rekening.Maar weet je of je komissie moet betalen bij een bank,hotel?
Groetjes Mini.
In principe betaal je altijd commissie, dat is normaal, als je pint bij een ATM.
Home is not where you live, but where they accept you.
- RuudThai
- Expat
Koersopslag bij pinnen is al enige tijd 180 baht i.p.v. 150 baht, alleen de AEON rekent nog 150 baht.
-
- Volwaardig lid
[quote="michaleo"]Wij wisselen altijd het eerst op de Suvarnabhumi Airport, daar is de wisselkoers het beste.
Weet niet beter dan dat je op de luchthaven niet de beste wisselkoers kreeg maar de slechts mogelijke van heel Thailand
Ben inmiddels alweer in geen 10 maanden in Thailand geweest, dus misschien is dat wel veranderd
In de plaatsen waar veel toeristen komen vind je vaak monnychangers zoals in Pattaya op elke hoek van de straat, en is een kwestie van fff kijken wie het meest voor je euro,s geeft.
In Pattaya geeft Yenjit vaak een goede koers, en vind je oa, bovenetage bij Tops
Weet niet beter dan dat je op de luchthaven niet de beste wisselkoers kreeg maar de slechts mogelijke van heel Thailand

Ben inmiddels alweer in geen 10 maanden in Thailand geweest, dus misschien is dat wel veranderd

In de plaatsen waar veel toeristen komen vind je vaak monnychangers zoals in Pattaya op elke hoek van de straat, en is een kwestie van fff kijken wie het meest voor je euro,s geeft.
In Pattaya geeft Yenjit vaak een goede koers, en vind je oa, bovenetage bij Tops
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Op het vliegveld, onderste verdieping bij de ingang naar de airportlink, zit een kantoortje van superrich. Hier kun je tegen de beste tarieven cash wisselen. Anders een bezoek aan het kantoor in centrum BKK brengen. Zitten in de buurt van Central shopping mall.
https://www.youtube.com/watch?v=JnDz7TYEzpw
https://www.youtube.com/watch?v=JnDz7TYEzpw
Laatst gewijzigd door asiantraveler op zondag 04 januari 2015, 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
Als je eurootjes cash wisselt en je geeft een 500 euro biljet schijn je een iets betere koers te krijgen hoorde ik of dat ook zo is weet ik niet .asiantraveler schreef:Op het vliegveld, onderste verdieping bij de ingang naar de airportlink, zit een kantoortje van superrich. Hier kun je tegen de beste tarieven cash wisselen. Anders een bezoek aan het kantoor in centrum BKK brengen. Zitten in de buurt van Central shopping mall.
gr driver
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Kloptdriver schreef: Als je eurootjes cash wisselt en je geeft een 500 euro biljet schijn je een iets betere koers te krijgen hoorde ik of dat ook zo is weet ik niet .
gr driver
-
- Expat
- Contacteer:
Klopt voor Superrich, bij banken is de koers hetzelfde.driver schreef:Als je eurootjes cash wisselt en je geeft een 500 euro biljet schijn je een iets betere koers te krijgen hoorde ik of dat ook zo is weet ik niet .asiantraveler schreef:Op het vliegveld, onderste verdieping bij de ingang naar de airportlink, zit een kantoortje van superrich. Hier kun je tegen de beste tarieven cash wisselen. Anders een bezoek aan het kantoor in centrum BKK brengen. Zitten in de buurt van Central shopping mall.
gr driver
-
- Volwaardig lid
Maar bij de US dollar weer niet....
http://www.kasikornbank.com/EN/RatesAnd ... hange.aspx
Zal ongetwijfeld een reden hebben.
http://www.kasikornbank.com/EN/RatesAnd ... hange.aspx
Zal ongetwijfeld een reden hebben.
-
- Standaard Lid
Volgens hun info stellen ze biljetten van 100 en 500 gelijk. Kleinere coupures wordt iets ongunstiger. Het hoofdkantoor geeft een iets betere koers dan de bijkantoren zoals op het vliegveld, maar als je 10000 euro wisselt scheelt dat ongeveer 1600 bath. Voor mij niet de moeite om daarvoor Bangkok in te gaan.asiantraveler schreef:Kloptdriver schreef: Als je eurootjes cash wisselt en je geeft een 500 euro biljet schijn je een iets betere koers te krijgen hoorde ik of dat ook zo is weet ik niet .
gr driver
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet