Watervoorziening

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Watervoorziening

#46 Bericht door nbreeker » donderdag 27 november 2014, 00:33

RuudThai schreef:
Hua Thale schreef:Geen afsluitkranen zo te zien dus je moet hem toch nog eens even leeg maken kan je dat gelijk in orde [laten] brengen. ;)
Mooi project voor aankomende zaterdag. :thumbsup:

Als je dan toch bezig ben gezien bij een van de buren een slang verticaal langs de tank als communicerend vat.
Erg handig bedacht klopgeluiden trappetjes of domweg droog staan 'ineens' is minder.
T stukje drie maal schroef [uit/in/in] kraantje slang sifon plankje want aan je tank vast schroeven staat zo slordig. :Whistle:
Je gaat weer een mooie hobby dag te gemoed Ruud.
Dat had je gedacht, die mooie hobbydag! Ik schreef al dat ik a-technisch ben, 2 linkerhanden op klusgebied en nu te lui ben om het nog te proberen. Dat gun ik aan een Thai, die met een paar honderd baht weer blij is! [|) Die zin die begint met "T stukje" is dan ook volkomen abracadabra voor mij.
Nee, binnenkort komt de schoonvader van onze dochter, een zzp'er in de bouw maar wel een goeie, bij ons het één en ander repareren en dan kan hij dat meteen meenemen. :thumbsup:

Ashakorat, ik kan niet zien wat de inhoud van deze tank is, ik dacht 800 liter wat ik me nog herinner. Maar misschien is het maar 600 liter, ik kan dit slecht schatten. Hij is trouwens gegarandeerd voor 20 jaar tegen UV-invloed, zie de sticker op de tank.
Ja A-technisch daar kan je niets aan doen,maar lui zijn.....Dus blijf lekker voor de TV hangen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

De Beweerder
Expat
Expat

#47 Bericht door De Beweerder » donderdag 27 november 2014, 02:11

Wat een vriendelijk antwoord :-( bah!
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

RuudThai
Expat
Expat

#48 Bericht door RuudThai » donderdag 27 november 2014, 06:16

De Beweerder schreef:Wat een vriendelijk antwoord :-( bah!
Ach, een bepaald slag mensen ........ :Whistle: .

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#49 Bericht door nbreeker » donderdag 27 november 2014, 06:51

De Beweerder schreef:Wat een vriendelijk antwoord :-( bah!
Nee misschien niet zo'n vriendelijk antwoord,was ook niet vriendelijk bedoelt maar ik heb het niet zo op luie mensen,laat een Thai (minachtend) het maar doen voor een paar honderd bath.En als het dan niet goed is die Thai's helemaal de grond intrappen.van domme dilettanten,en stomme dit en stom dat,nee dat is vriendelijk mijnheer de beweerder.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

De Beweerder
Expat
Expat

#50 Bericht door De Beweerder » donderdag 27 november 2014, 08:13

Afbeelding

Ik gaf alleen mijn mening :idea:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#51 Bericht door Arietwee » vrijdag 19 december 2014, 13:31

Net even gekeken. Ik heb een Mitsubishi WP105Q. De meeste hebben dit soort pomp. Maximale druk van 1,8. Meer durf ik niet aan met de pvc leidingen maar de volgende wordt wel een met meer capaciteit. WP155QS. Beetje meer water met de tuin sproeien is wel lekker.

http://www.mitsubishielectricmalaysia.c ... -specs.jpg
Ashakorat schreef:Ik wil een waterton laten ingraven met een pomp om een beetje druk in huis te krijgen. Nu is het zo dat de warmwatervoorziening regelmatig niet werkt omdat er te weinig druk is en ik onder de douche heen en weer moet springen om helemaal nat te worden. Bovendien komen er steeds meer planten/struiken in mijn tuin te staan, is nu al elke dag minimaal een uur sproeien, als ik wat meer druk heb gaat dat een stuk sneller.

Nu heb ik een keer iets op dit blog gelezen dat ik helaas niet meer terug kan vinden. Het was een tip van iemand om vóór de pomp in gebruik wordt genomen de kraan naar het huis dicht te doen, of de kraan tussen het vat en de pomp dicht te doen zodat er een "luchtbuffer" werd opgebouwd en de pomp niet bij elk druppeltje verlies aanslaat. Helaas weet ik niet meer welke het was.

Andere vragen waar misschien ook nog tips over kunnen worden gegeven zijn de inhoud van het vat, de meeste die ik zie staan zijn tussen de 800 en 1000 liter, en de sterkte van de pomp. Wij wonen begane grond met zijn tweetjes maar hebben wel veel sproeiwerk.

Vast bedankt. [|)

DeDe
Erelid
Erelid

#52 Bericht door DeDe » zaterdag 20 december 2014, 01:06

Arietwee schreef:Net even gekeken. Ik heb een Mitsubishi WP105Q. De meeste hebben dit soort pomp. Maximale druk van 1,8. Meer durf ik niet aan met de pvc leidingen maar de volgende wordt wel een met meer capaciteit. WP155QS. Beetje meer water met de tuin sproeien is wel lekker.

Ashakorat schreef:Ik wil een waterton laten ingraven met een pomp om een beetje druk in huis te krijgen. Nu is het zo dat de warmwatervoorziening regelmatig niet werkt omdat er te weinig druk is en ik onder de douche heen en weer moet springen om helemaal nat te worden. Bovendien komen er steeds meer planten/struiken in mijn tuin te staan, is nu al elke dag minimaal een uur sproeien, als ik wat meer druk heb gaat dat een stuk sneller.

Nu heb ik een keer iets op dit blog gelezen dat ik helaas niet meer terug kan vinden. Het was een tip van iemand om vóór de pomp in gebruik wordt genomen de kraan naar het huis dicht te doen, of de kraan tussen het vat en de pomp dicht te doen zodat er een "luchtbuffer" werd opgebouwd en de pomp niet bij elk druppeltje verlies aanslaat. Helaas weet ik niet meer welke het was.

Andere vragen waar misschien ook nog tips over kunnen worden gegeven zijn de inhoud van het vat, de meeste die ik zie staan zijn tussen de 800 en 1000 liter, en de sterkte van de pomp. Wij wonen begane grond met zijn tweetjes maar hebben wel veel sproeiwerk.

Vast bedankt. [|)
Hoi Arie,
heb je het hier over een pomp of over een hydrofoor?

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#53 Bericht door Arietwee » zaterdag 20 december 2014, 02:29

Geen idee maar zo'n ding. Zit een voetbal in of zo.

http://hardwaremartgroup.net/index.php/ ... m_store=en

DeDe schreef:
Arietwee schreef:Net even gekeken. Ik heb een Mitsubishi WP105Q. De meeste hebben dit soort pomp. Maximale druk van 1,8. Meer durf ik niet aan met de pvc leidingen maar de volgende wordt wel een met meer capaciteit. WP155QS. Beetje meer water met de tuin sproeien is wel lekker.

Vast bedankt. [|)
Hoi Arie,
heb je het hier over een pomp of over een hydrofoor?

DeDe
Erelid
Erelid

#54 Bericht door DeDe » zondag 21 december 2014, 00:39

een hydrofoor dus,als de pomp heel snel aan/uit gaat ,sluit je de watertoevoer af, draait de plug eruit,laat hem helemaal leeglopen,draai de plug er weer in en open de watertoevoer, de hydrofoor zal nu meer druk opbouwen en met langere tussenpozen aanslaan.

dutch
Expat
Expat

#55 Bericht door dutch » zondag 21 december 2014, 01:07

DeDe schreef:een hydrofoor dus,als de pomp heel snel aan/uit gaat ,sluit je de watertoevoer af, draait de plug eruit,laat hem helemaal leeglopen,draai de plug er weer in en open de watertoevoer, de hydrofoor zal nu meer druk opbouwen en met langere tussenpozen aanslaan.
Ik snap totaal niet wat je zegt (ben volkomen a-technisch),maar heb dat ook een keer gehad.De bijgeroepen monteur heeft dus wat gefrummeld,wat moeilijk gekeken en ik denk om zijn loon wat waard te laten zijn en wij waren beiden dus tevreden ;)
De tweede keer werd het dus een nieuwe pomp.De oude heb ik nog en zou dus met een beetje frommelen weer goed kunnen werken?

Kan er dan altijd de familie misschien blij mee maken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#56 Bericht door Arietwee » zondag 21 december 2014, 01:28

Kan ook zijn dat de voetbal er in lek is en dan is het gebeurt met hem. Maar vaak helpt alles er af te draaien (kijk uit voor weg springende veertjes) en er weer op.

Maar ik bedoelde een zwaardere pomp (150W) die meer water afgeeft. Handig voor in de tuin.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”