Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Arietwee
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door Arietwee » zaterdag 20 december 2014, 05:50
De douchekop heeft maanden wat gelekt en de douche er nu uit als een kalksteengrot. Ik heb er een fles donker blauwe Duck over gespoten wat lekker bruist maar het is nog niet weg.
Moet nieuwe kopen, maar weet ik dat er ook in andere kleuren te koop is. Weet iemand welke het beste is tegen kalk?
-
Hua Thale
- Volwaardig lid

Bericht
door Hua Thale » zaterdag 20 december 2014, 06:01
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
Arietwee
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door Arietwee » zaterdag 20 december 2014, 08:29
Heb ik eergister geprobeerd maar dat helpt helemaal niks. Zit hier in het oosten van Khonkaen ontiegelijk veel kalk in het water. Iedere 5 jaar nieuwe kranen. De wasbak en overal waar kraanwater komt zit een laag kalk op. Vorig jaar een wc pot uitgebikt. Lekte ook wat. Hopeloos ieder jaar als je na 11 maanden weer terug komt.

-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » zaterdag 20 december 2014, 08:44
Arietwee schreef:Heb ik eergister geprobeerd maar dat helpt helemaal niks. Zit hier in het oosten van Khonkaen ontiegelijk veel kalk in het water. Iedere 5 jaar nieuwe kranen. De wasbak en overal waar kraanwater komt zit een laag kalk op. Vorig jaar een wc pot uitgebikt. Lekte ook wat. Hopeloos ieder jaar als je na 11 maanden weer terug komt.

Mijn binnenkomende water loopt eerst via 2 filtersystemen naar opvangtanks,van waaruit ik het naar de diverse plaatsen in het huis transporteer.Bij mij barste het ook van de kalk en dat wist ik al ,voor ik ging bouwen en heb dus mijn maatregelen genomen.Is dat bij jou niet mogelijk??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
Hua Thale
- Volwaardig lid

Bericht
door Hua Thale » zaterdag 20 december 2014, 08:50
Als het eenmaal een 'plamuurlaag' is ben je uitgepraat natuurlijk.
Had het heel vroeger ook je kon het letterlijk met een plamuurmes wegschrappen.
Heb je een opslagtank met een 'zout' filter tank ervoor om het water te ontharden.?
Iets wat ik in een later stadium geplaatst had.
Inmiddels op stadswater wat 'normaal' is wat dat betreft.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
elst99
- Volwaardig lid

Bericht
door elst99 » zaterdag 20 december 2014, 09:04
Als je na 11 maanden weer terugkomt schrijf je, kun je de waterleiding niet afsluiten en de douchekoppen eraf schroeven, ben je dan van een boel kalk af?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
Arietwee
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door Arietwee » zaterdag 20 december 2014, 09:37
Ja afsluiten kan natuurlijk, maar ik weet niet hoe jullie dat hebben, maar de familie waar ik mee getrouwd ben vergeet altijd alles. En hier gaat ook altijd alles kapot. Als die kraan niet dicht gaat dan gaat hij welk kapot. Ik wil hier eigenlijk nog zo weinig mogelijk geld spenderen. Geen filters. Dus hou ik het simpel, maak wel schoon.
Maar ik wil weten welke fles het agressiefste werkt tegen kalk. Als het maar wat los komt.
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » zaterdag 20 december 2014, 09:47
Arietwee schreef:Ja afsluiten kan natuurlijk, maar ik weet niet hoe jullie dat hebben, maar de familie waar ik mee getrouwd ben vergeet altijd alles. En hier gaat ook altijd alles kapot. Als die kraan niet dicht gaat dan gaat hij welk kapot. Ik wil hier eigenlijk nog zo weinig mogelijk geld spenderen. Geen filters. Dus hou ik het simpel, maak wel schoon.
Maar ik wil weten welke fles het agressiefste werkt tegen kalk. Als het maar wat los komt.
Misschien heb ik geluk,maar ik ben niet met de familie getrouwd en die komen niet in mijn huis anders als op bezoek

Laatst gewijzigd door
dutch op zaterdag 20 december 2014, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » zaterdag 20 december 2014, 09:47
Ik doe niks tegen kalk en laat het maar op me af komen. Meestal beginnen de billenspuiten het eerst te druppelen en dan gaan de douchekoppen dichtzitten. Agressief spul gebruiken kan je het pvc leidingstelsel kosten en dan ben je veel meer kwijt.
-
v@go
- Volwaardig lid

Bericht
door v@go » zaterdag 20 december 2014, 10:08
Sulfamine zuur
กรดซัลเฟมิก, oplossen in heet water en het te ontkalken product in leggen.
Onze waterkoker is in 10 seconden schoon. Tast geen leidingen aan geen rvs en wel aluminium.
Afspoelen met water en schoon.
Sulfaminezuur is een kristalijne stof (ziet eruit als zout).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sulfaminezuur
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
-
Arietwee
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door Arietwee » zondag 21 december 2014, 01:35
Als je 11 maanden van huis bent is het wel handig als mensen zijn die de tuin en huis wat bijhouden.
Ik heb net Duck in een rode fles (is dikker dan de andere) er op gesmeerd. Zakt niet gelijk van de muur. Bruist lekker. Straks kijken of de tegels nog vast zitten.