Niersteen.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Niersteen.

#16 Bericht door greenthaiway » zaterdag 06 december 2014, 03:49

Sterkte Nick, houdt je taai.
Wens je snel herstel toe.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#17 Bericht door nbreeker » zaterdag 06 december 2014, 04:54

Allemaal hartelijk bedankt voor het meeleven en de goede wensen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#18 Bericht door Ashakorat » zaterdag 06 december 2014, 13:52

Mijn beste wensen voeg ik daar ook nog aan toe Nick. Hoop voor je dat alles in orde komt, als ik aan zo'n onderzoek denk knijp ik mijn billen al bij elkaar.
Ik heb in nederland 2 keer een katheter in gehad na een rugoperatie, de eerste keer heeft zowel met indoen als uithalen behoorlijk wat pijn gedaan, en nog wel een week na die tijd een branderig gevoel, vooral met plassen. De tweede keer, ongeveer 4 jaar later kreeg ik weer zo'n ding in, dus wachten tot het pijn gaat doen maar dat kwam niet. Ook niet met uithalen de volgende dag en ook helemaal niks napijn gehad. Je zou denken dat in nederland iedereen vakbekwaam is om dit soort handelingen te verrichten maar daar zit dus toch wel een aanmerkelijk verschil in.

Sterkte
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#19 Bericht door nbreeker » vrijdag 19 december 2014, 09:11

Vandaag was het dus zover 19 december de dag dat ik weer terug moest komen in het ziekenhuis,ik had om 9 uur een afspraak voor een ultra sound onderzoek en werd verzocht met een volle blaas te verschijnen daar ze dat nodig hadden voor een duidelijke diagnose.
Nu 20 over 8 arriveerde ik op m'n motor bij het hospitaal met een volle blaas zoals bevolen nu ik hield het precies tot in de hal van het ziekenhuis vol en toen ben ik het toilet ingevlucht want ik hield het niet meer,daarna melde ik me op de afdeling ultra sound en werd mij gevraagd of ik geplast had wat ik beamend beantwoorde,dus heb ik daar 4 glazen water gedronken en zo'n 25 minuten later keek de assistente even of mijn blaas vol was voordat ze de dokter riep,perfekt zei ze en verliet de kamer om de dokter te roepen,voor mijn gevoel was m'n blaas ook vol want ik had weer een enorme aandrang wat bleek de dokter was even van z'n plaats en heb ik daar tien minuten gelegen met m'n tanden op elkaar en maar hopen dat ik niet in mijn net schone boxershort zou plassen maar uiteindelijk kwam ze en heeft toen de ultra sound uitgevoerd,maar ze deed er nog al lang over dus al die tijd heb ik daar gelegen met m'n tanden stijf op elkaar.Maar uiteindelijk kwam het verlossende woord en mocht ik hard hollend naar het toilet nu het was een hemels gevoel.
Me daarna weer fatsoenlijk aangekleed ik loop altijd in korte broek en een T-shirt maar nu had ik een lange broek en net overhemd en een vest aan.Ik melde me dus weer bij de receptie en die vertelde me dat ik nog even in het laboratorium een potje half vol moest plassen,ik zeg ik heb net alles in het toilet gegooid maar ze wilde toch dat ik het probeerde nu met wat inspanning moet ik bekennen is het me toch gelukt om de gewenste hoeveelheid te produceren.
Daarna mocht ik naar huis met het verzoek om om half een terug te komen daar de dokter zo rond eenen werd verwacht want die werkt ook in het Udon Thani hospitaal.Nu als man van de tijd was ik daar uiteraard om half een en kwam de dokter om half twee afzakken en ik was als eerste aan de beurt.
Alwaar hij me vertelde dat alles 1000% in orde was geen infectie geen tumor(dus geen camera via m'n jonge heer naar m'n blaas) alleen een niersteentje van 5 mm in m'n linkernier maar dat wist ik al,ik kreeg geen medicijnen en mocht naar huis waarop ik hem de hand schudde en zei ik hoop dat ik je voortaan in UD tegenkom en niet meer hier waarop hij moest lachen en beamen.
Nu ik ben flink afgevallen het afgelopen jaar maar ik was nu nog lichter toen ik het ziekenhuis uitliep, maar nu van blijdschap.
Alleen al het woord Tumor,nu zijn die niet allemaal kwaadaardig maar het speelt toch door je hoofd en als je dan op de uitslag zit te wachten en het loopt een half uur uit dat is niet prettig maar het zij hem vergeven. Dus voor mijn gevoel heb ik m'n kerstkado al binnen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Henk Korat » vrijdag 19 december 2014, 09:24

Gefeliciteerd Nick en heb je de dokter een rekening gestuurd voor dat uur dat hij te laat was? In Nederland moet je gewoon voor een bezoek betalen als je vertrekt, omdat de dokter te laat is. Ik heb daarop maar gereageerd, dat ik hem ook een rekening zal sturen voor de verloren tijd.

Je ziet weer, dat je plas ophouden voor een ander niet altijd een goed idee is. :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#21 Bericht door Ashakorat » vrijdag 19 december 2014, 10:10

Kan me helemaal voorstellen hoe je je daar gevoeld hebt Nick, maar de afloop maakt alles meer dan goed. Proficiat :thumbsup:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door prajak » vrijdag 19 december 2014, 10:27

Goeie zaak, Nick, en neem er een pilsje op. Dat mag toch nog wel, hoop ik?

Vroeger, heel vroeger, kregen niersteenpatiënten een bierkuur. Later werd dat vervangen door een speciale thee. Tja, de prettige kant van de zorg is helemaal uitgekleed.... :giggle:

printen44
Expat
Expat

#23 Bericht door printen44 » vrijdag 19 december 2014, 10:55

Prima nieuws Nico. En gefeliciteerd dat er weinig aan de hand is. Gewoon verder ademhalen en lekker leven hier in Thailand.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door driver » vrijdag 19 december 2014, 23:58

Ashakorat schreef:Kan me helemaal voorstellen hoe je je daar gevoeld hebt Nick, maar de afloop maakt alles meer dan goed. Proficiat :thumbsup:
Yep, dat deel ik .... :thumbsup:

hanshu

#25 Bericht door hanshu » zaterdag 20 december 2014, 01:10

van harte met de goede uitslag Nick...nu nog even dat steentje uitplassen?

jomel17
Expat
Expat

#26 Bericht door jomel17 » zaterdag 20 december 2014, 06:30

driver schreef:
Ashakorat schreef:Kan me helemaal voorstellen hoe je je daar gevoeld hebt Nick, maar de afloop maakt alles meer dan goed. Proficiat :thumbsup:
Yep, dat deel ik .... :thumbsup:
Ik deel dat ook ...
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”