Trip met vriendin door Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Trip met vriendin door Thailand
Hallo allen,
Mijn vriendin en ik willen deze zomer 2,5 week naar Thailand en willen
in korte tijd veel doen en zien. Ik heb het forum al flink doorgelopen
en wil toch graag ons reisschema met jullie delen en wellicht finetunen.
13 juni: vroeg in ochtend aankomst Bangkok
14 juni: Bangkok
15 juni: Bangkok
16 juni: Bangkok naar Pak Chong
17 juni: Khao Yai Nationaal Park
18 juni: Khao Yai Nationaal Park
19 juni: Ayutthaya
20 juni: Chiang Mai
21 juni: Chiang Mai
22 juni: Vlucht naar Phuket en met boot naar Koh Yao Yai
23 juni: Koh Yao Yai
24 juni: Koh Yao Yai
25 juni: Koh Yao Yai en met boot naar Phuket
26 juni: Phuket
27 juni: Phuket
28 juni: Phuket
29 juni: terug naar Amsterdam
Wat vinden jullie van dit reisschema? Is Phuket aan te raden of adviseren
jullie een ander eiland?
Wij zijn een jong stel van rond de 30 en willen een hoop doen en ontdekken en onze vakantie
wel relax afsluiten.
Mijn vriendin en ik willen deze zomer 2,5 week naar Thailand en willen
in korte tijd veel doen en zien. Ik heb het forum al flink doorgelopen
en wil toch graag ons reisschema met jullie delen en wellicht finetunen.
13 juni: vroeg in ochtend aankomst Bangkok
14 juni: Bangkok
15 juni: Bangkok
16 juni: Bangkok naar Pak Chong
17 juni: Khao Yai Nationaal Park
18 juni: Khao Yai Nationaal Park
19 juni: Ayutthaya
23 juni: Koh Yao Yai
24 juni: Koh Yao Yai
25 juni: Koh Yao Yai en met boot naar Phuket
26 juni: Phuket
27 juni: Phuket
28 juni: Phuket
29 juni: terug naar Amsterdam
Wat vinden jullie van dit reisschema? Is Phuket aan te raden of adviseren
jullie een ander eiland?
Wij zijn een jong stel van rond de 30 en willen een hoop doen en ontdekken en onze vakantie
wel relax afsluiten.
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Trip met vriendin door Thailand
ik zou 1 nacht bangkok van het begin verplaatsen naar het einde van je reis.
phuket is vrij groot en er is van alles te doen, maar het "eiland gevoel" heb ik er nooit echt.Kruitje schreef:Is Phuket aan te raden of adviseren jullie een ander eiland?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
Weer zo'n reisprogramma, waar je meer in bus, vliegtuig, boot en auto zit, dan men wat ziet en doet. Thailand is net zo groot als Frankrijk en niemand haalt het in zijn hoofd om twee weken kris-kras door Frankrijk te reizen en dan nog veel zien en doen.
Buitendien zijn de afstanden hier groot. Als ik zo lees reist men meer, dat men wat ziet en vooral wat doet.
Ik woon in Chiang Mai en als ik bezoekers bij mij logeren, hebben ze aan twee en halve week niet eens genoeg om de provincie Chiang Mai en de provincie Chiang Rai te zien.
Dit reisschema is eigenlijk hetzelfde liedje als de meeste reisschema's. Veel reizen, weinig kunnen doen en bij terugkeer een rusthuis voor twee weken in Nederland opzoeken om echt uit te rusten. En daarna de foto's en video's zien waar men was. Want echt zien, kon men het toen niet.
Ik snap niet dat men niet een jaar het Zuiden neemt en de volgende vakantie in Thailand, het Noorden. Of Andersom. Om maar niet te spreken van de Isan bezoeken. Daar gaat ook een Thaise wereld voor je open. Want je gaat op vakantie in Thailand en niet Benidorm. Als ik zo de kustplaatsen in Thailand bezoek, waan ik me in Benidorm of een badplaats in de Krim.
Maar ik ben uiteraard bevooroordeeld. Ik woon hier in het Noorden en de natuurschoon is geweldig. Geen stranden, maar mooie bergen, oerwoud, rivieren etc. Niet plat op het strand liggen, maar rondkijken in de mooie Nationale Parken. De plaatselijke bergstammen bezoeken, waar een hele aparte wereld voor je open gaat. Dan zien je veel en doe je ook veel. Neem de Mekongroute vanaf Nong Khai. Dat is een overtreffende trap van Thailand zien.
Kortom, ik zie vrijwel alleen reisplannen van stranden, eilanden etc. Maar het echte Thailand ziet men nimmer.
Buitendien zijn de afstanden hier groot. Als ik zo lees reist men meer, dat men wat ziet en vooral wat doet.
Ik woon in Chiang Mai en als ik bezoekers bij mij logeren, hebben ze aan twee en halve week niet eens genoeg om de provincie Chiang Mai en de provincie Chiang Rai te zien.
Dit reisschema is eigenlijk hetzelfde liedje als de meeste reisschema's. Veel reizen, weinig kunnen doen en bij terugkeer een rusthuis voor twee weken in Nederland opzoeken om echt uit te rusten. En daarna de foto's en video's zien waar men was. Want echt zien, kon men het toen niet.
Ik snap niet dat men niet een jaar het Zuiden neemt en de volgende vakantie in Thailand, het Noorden. Of Andersom. Om maar niet te spreken van de Isan bezoeken. Daar gaat ook een Thaise wereld voor je open. Want je gaat op vakantie in Thailand en niet Benidorm. Als ik zo de kustplaatsen in Thailand bezoek, waan ik me in Benidorm of een badplaats in de Krim.

Maar ik ben uiteraard bevooroordeeld. Ik woon hier in het Noorden en de natuurschoon is geweldig. Geen stranden, maar mooie bergen, oerwoud, rivieren etc. Niet plat op het strand liggen, maar rondkijken in de mooie Nationale Parken. De plaatselijke bergstammen bezoeken, waar een hele aparte wereld voor je open gaat. Dan zien je veel en doe je ook veel. Neem de Mekongroute vanaf Nong Khai. Dat is een overtreffende trap van Thailand zien.
Kortom, ik zie vrijwel alleen reisplannen van stranden, eilanden etc. Maar het echte Thailand ziet men nimmer.
-
- Volwaardig lid
Zou de drie dagen [zie quote] anders indelen meer richting het zuiden pitstop halverwege hua hin of cha am.?
Met een vervoer {openbaar?} anders als het vliegtuig.
Er zijn meerdere leden die daar langs die kustlijn hun verblijf hebben al dan niet tijdelijk.
Voor de rest komt het mij 'leuk' over meerdere dagen per regio.
Het Noorden of de isan voor later.
Probeer als bewoner vaak EEN soms TWEE locaties voor ogen te hebben met vakantie alles daar tussen [Korat/ kustlijn] met korte stoppen.
Uit het koude Nederland vandaan mag het wat meer zijn.
Met een vervoer {openbaar?} anders als het vliegtuig.
Er zijn meerdere leden die daar langs die kustlijn hun verblijf hebben al dan niet tijdelijk.
Voor de rest komt het mij 'leuk' over meerdere dagen per regio.
Het Noorden of de isan voor later.
Probeer als bewoner vaak EEN soms TWEE locaties voor ogen te hebben met vakantie alles daar tussen [Korat/ kustlijn] met korte stoppen.
Uit het koude Nederland vandaan mag het wat meer zijn.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
ik zie dit voorstel bepaald niet als printen enkel reizen-het is juist relatief erg rustig.
OF je dat (wat ik zelf een erg nare plek vind) HKT leuk vindt of niet zal eerder van je instelling afhangen: het is allang bepaald geen bekpek alternatieve plek meer, maar zeer druk door Koreanen op honeymoon, RUSsen, Jappen, en dan die zo opkomende mainland Chinezen bezochte plek met erg veel luxe accomm in uiteraard het duurdere segment.
Check AirAsia: vanaf CNX vliegen ze nu OOK direkt naar andere plekken in het zuiden, ik meen ook krabi.
Waarom jullie nou juist dat ene eiland uitgekozen hebben ontgaat me ook, maar er zal wel een uitgeplozen redenering achter zitten. Vergeet het maar dat je op 1 dag vliegen+boot kan doen.
OF je dat (wat ik zelf een erg nare plek vind) HKT leuk vindt of niet zal eerder van je instelling afhangen: het is allang bepaald geen bekpek alternatieve plek meer, maar zeer druk door Koreanen op honeymoon, RUSsen, Jappen, en dan die zo opkomende mainland Chinezen bezochte plek met erg veel luxe accomm in uiteraard het duurdere segment.
Check AirAsia: vanaf CNX vliegen ze nu OOK direkt naar andere plekken in het zuiden, ik meen ook krabi.
Waarom jullie nou juist dat ene eiland uitgekozen hebben ontgaat me ook, maar er zal wel een uitgeplozen redenering achter zitten. Vergeet het maar dat je op 1 dag vliegen+boot kan doen.
-
- komt net kijken
Wij hadden inderdaad niet het idee dat de reis super gehaast is.
Zou Krabi volgens jou leuker zijn dan als Phuket? Een ander eiland staan wij zeker ook open voor.
Koh yao yai hebben wij gekozen omdat wij positieve verhalen hebben gelezen hierover. Bountyeiland, weinig toeristen, op een scooter eiland verkennen. Kamer aan het strand. Dat echte eiland gevoel.
Wij hadden voor ogen om de vlucht uit chiang mai naar phuket te nemen die land om 13.30 en dan vanaf de pier de boot van 1700 uur naar koh yao yai. Zou dat onrealistisch zijn?
Zou Krabi volgens jou leuker zijn dan als Phuket? Een ander eiland staan wij zeker ook open voor.
Koh yao yai hebben wij gekozen omdat wij positieve verhalen hebben gelezen hierover. Bountyeiland, weinig toeristen, op een scooter eiland verkennen. Kamer aan het strand. Dat echte eiland gevoel.
Wij hadden voor ogen om de vlucht uit chiang mai naar phuket te nemen die land om 13.30 en dan vanaf de pier de boot van 1700 uur naar koh yao yai. Zou dat onrealistisch zijn?
Krabi maakt zeker meer indruk bij de meeste vakantiegangers .
-
- komt net kijken
Is Krabi te doen om op scooter te verkennen?
Waar kan je het beste met je hotel zitten? Gezellig, aan het strand..
Waar kan je het beste met je hotel zitten? Gezellig, aan het strand..
-
- Volwaardig lid
Mooi programma Kruitje. Trek je niets aan over de verhalen met de vergelijking met Frankrijk. Ik heb herhaaldelijk een rondje Frankrijk in een week gedaan. Van Noord naar Zuid en terug.
Ik woon nu in Nakhon Ratchasima en als we in Thailand gaan rondtoeren, ben ik op een klein gedeelte per keer 10 dagen bezig. Maar dat is anders dan een vakantie vanuit Europa.
Ik zou inderdaad Phuket ruilen voor Krabi. Is wel een persoonlijke voorkeur, maar er is veel meer te beleven en het is zeker op de scooter te doen. De eilanden doe je aan met een speedboat.
Ik woon nu in Nakhon Ratchasima en als we in Thailand gaan rondtoeren, ben ik op een klein gedeelte per keer 10 dagen bezig. Maar dat is anders dan een vakantie vanuit Europa.
Ik zou inderdaad Phuket ruilen voor Krabi. Is wel een persoonlijke voorkeur, maar er is veel meer te beleven en het is zeker op de scooter te doen. De eilanden doe je aan met een speedboat.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- Arietwee
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Van chiangmai naar krabi (ao nang 3 dagen) vliegen(dagtrip hong islands), dan met de boot naar phiphi voor 2 dagen en dan naar phuket, patong beach, voor jonge lui moet je dat gezien hebben. Je gaat in de zomer dus overal is het dan lekker rustig. En van phuket rechtstreeks via bangkok naar huis vliegen. 

-
- Expat
- Contacteer:
Ieder zijn voorkeur, maar dit argument is onzin.Henk Korat schreef:Mooi programma Kruitje. Trek je niets aan over de verhalen met de vergelijking met Frankrijk. Ik heb herhaaldelijk een rondje Frankrijk in een week gedaan. Van Noord naar Zuid en terug.
-
- Volwaardig lid
In tegendeel. Ken zowel Phuket als Krabi goed en in Krabi en omgeving is veel meer te zien. Ik ben geen liefhebber van Patong meer.stevenl schreef:Ieder zijn voorkeur, maar dit argument is onzin.Henk Korat schreef:Mooi programma Kruitje. Trek je niets aan over de verhalen met de vergelijking met Frankrijk. Ik heb herhaaldelijk een rondje Frankrijk in een week gedaan. Van Noord naar Zuid en terug.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Expat
- Contacteer:
Je zegt het zelf al: ben geen liefhebber van Patong. Ik ken ze ook, en je argumentatie is echt onzin. Je maakt de fout over Patong en Phuket in 1 adem te spreken en ze gelijk ter stellen.Henk Korat schreef:In tegendeel. Ken zowel Phuket als Krabi goed en in Krabi en omgeving is veel meer te zien. Ik ben geen liefhebber van Patong meer.stevenl schreef:Ieder zijn voorkeur, maar dit argument is onzin.Henk Korat schreef:Mooi programma Kruitje. Trek je niets aan over de verhalen met de vergelijking met Frankrijk. Ik heb herhaaldelijk een rondje Frankrijk in een week gedaan. Van Noord naar Zuid en terug.
-
- Volwaardig lid
2 dagen Chiang Mai is wel heel erg kort in mijn optiek. Of gebruiken jullie dat alleen als opstapplaats voor een enkele reis Phuket?
Mijn advies: Drop 1 van die eilanden ( hetzij Phuket, hetzij Kho YY ) en verleng je verblijf in Chiang Mai. En wat iemand al aangaf, een laatste nacht Bangkok om alles te laten bezinken is ook wel erg prettig.
Mijn advies: Drop 1 van die eilanden ( hetzij Phuket, hetzij Kho YY ) en verleng je verblijf in Chiang Mai. En wat iemand al aangaf, een laatste nacht Bangkok om alles te laten bezinken is ook wel erg prettig.