Slaapkamer inrichten
Moderator: Loempia
- Herbergier
- Volwaardig lid
Slaapkamer inrichten
Ik wilden pas geleden onze slaapkamer opnieuw inrichten, dus alles op een andere plek zetten, maar daar kwam ik gauw op terug, ik wilde het bed op een andere plek in de slaapkamer zetten, dan kwam het hoofdeinde naar het westen te liggen en dat was helemaal fout bij de vrouw, want zei ze, wij mogen van Buddha alleen met het hoofdeinde naar het oosten, of desnoods het noorden liggen, maar beslist niet naar het westen of zuiden dan daag je de kwade geesten uit, zo hebben wij ook een paar speciale spiegels, richting het noord/westen, buiten aan het huis hangen, om de kwade geesten af te stoten, ik maak me er maar niet druk om, dus blijft de slaapkamer precies het zelfde ingericht en hangen die spiegels buiten mij ook niet in de weg.
Ik zie hier dat ze bij het bouwen van een huis er wel degelijk rekening houden, dat ze, in de slaapkamers, het hoofdeinde van een bed naar het oosten kunnen richten, Maar hoe is dat nou bij hotels, richten ze die ook zo in dat alle bedden met het hoofdeinde naar het oosten staan, ik heb hier al in veel hotels geslapen, maar ik heb daar eigenlijk nooit op gelet.
Ik zie hier dat ze bij het bouwen van een huis er wel degelijk rekening houden, dat ze, in de slaapkamers, het hoofdeinde van een bed naar het oosten kunnen richten, Maar hoe is dat nou bij hotels, richten ze die ook zo in dat alle bedden met het hoofdeinde naar het oosten staan, ik heb hier al in veel hotels geslapen, maar ik heb daar eigenlijk nooit op gelet.
Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
Re: Slaapkamer inrichten

Mijn vrouw stoort zich daar niet zo aan is Katholiek op haar manier.
Kinderen zijn 'volbloed' Boeddha die hadden er wel problemen mee.
Heb dus in het verleden wel eens twee keer de slaapkamer in 'mogen' richten nadat ik het ongevraagd veranderd had.
Niet het grootste werk met tegels en had natuurlijk kunnen zeggen 'slaap toch niet met jullie' maar ja lange snuiten voor zulk soort onzin is ook niet nodig.
Kan eigenlijk bij alle kamers alle vier de wanden als kopeind gebruiken dus kwestie van het oosten opzoeken hoewel ik meer de airco als richtpunt zie.
Heb een paar olifanten van beton in de tuin staan doen het ook goed zegt men hoewel ik het nooit heb af kunnen meten.

Heb er bij hotels nooit op gelet denk dat men daar ook niet echt mee bezig is.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Ik heb het kompas er bij moeten halen om te laten zien dat ons hoofdeinde naar het zuid-westen staat. En toen was het goed. Toen kon ik bed zonder problemen terugdraaien. En anders was ze in een ander bed gaan pitten. Ik kan er ook niks aan doen dat het huis zo gebouwd is.
-
- Expat
Ik kreeg ,een paar jaar na het begin van mijn huidige relatie,ook plotseling zo'n "wiggelroede loper" in huis ,die na een kwartiertje rondlopen mij wilde vertellen wat ik allemaal aan mijn huis verbouwen moest om een en ander in vrede met de geesten te laten zijn.
Nadat ik hem ,binnen 1 minuut na zijn eindconclusie,duidelijk had gemaakt hoe ik over zijn geleuter dacht,heb ik nog nooit iemand zo snel het huis zien verlaten.Anders had ik hem er uit geschopt
Huis ontworpen door een Thaise architect,gebouwd door een Thaise firma.Oprotten met die tovenarij,ook al gelooft 60 % van de Thaise bevolking daarin.Dan hoor ik maar bij de 40%
Nadat ik hem ,binnen 1 minuut na zijn eindconclusie,duidelijk had gemaakt hoe ik over zijn geleuter dacht,heb ik nog nooit iemand zo snel het huis zien verlaten.Anders had ik hem er uit geschopt

Huis ontworpen door een Thaise architect,gebouwd door een Thaise firma.Oprotten met die tovenarij,ook al gelooft 60 % van de Thaise bevolking daarin.Dan hoor ik maar bij de 40%

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Dutch, off topic hier, wij hebben een geestenhuisje bij het huis. Dat huisje is een gruwelijke puinschuit, de katten hebben het verbouwd, de stenen beeldjes zijn ettelijke malen gevallen en weer gelijmd, en zowel Kai als junior als de hele familie lacht er om.
Maar er kwamen eens vrienden uit de provincie Chonburi op bezoek en de echtgenote van hem, een Thaise, was diep geschokt en hoorde de geesten klagen over de puinhoop. Ik moest er maar eens orde scheppen.
Bijgeloof is strikt persoonlijk. Weet je dat men in dit land ook nog doet aan voodoobeeldjes en daarin prikken met stokjes?
Slaap lekker, Herbergier en wees niet bang voor de geesten. De gemiddelde herbergier heeft wel vreemdere tooghangers gehad.
Maar er kwamen eens vrienden uit de provincie Chonburi op bezoek en de echtgenote van hem, een Thaise, was diep geschokt en hoorde de geesten klagen over de puinhoop. Ik moest er maar eens orde scheppen.
Bijgeloof is strikt persoonlijk. Weet je dat men in dit land ook nog doet aan voodoobeeldjes en daarin prikken met stokjes?
Slaap lekker, Herbergier en wees niet bang voor de geesten. De gemiddelde herbergier heeft wel vreemdere tooghangers gehad.

Hier ook maar eens gevraagd maar nee....." ik maak zelf wel uit hoe ik mn slaapkamer inricht" was het antwoord.
Stond ik weer voor paal met mn boedha wijsheid.
-
- Expat
hanshu schreef:Hier ook maar eens gevraagd maar nee....." ik maak zelf wel uit hoe ik mn slaapkamer inricht" was het antwoord.

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Standaard Lid
Mijn vriendin is behoorlijk in de leer maar hoe ze slaapt maakt niets uit. Maar andere dingen is ze wel heel strikt in. Ze zijn daar nu bijv voor bereidingen aan het maken voor mijn nieuw te bouwen sala, bomen omgezaagd en verzaagd ed, maar ze mogen pas beginnen met de echte bouw als ik daar volgende maand kom. Moeten we echter eerst naar de tempel om te vragen op welke dag we het beste kunnen beginnen. Hetzelfde met mijn auto die ik besteld heb daar, eerst vragen op welke dag we hem het beste kunnen ophalen
Overigens heb ik groot respect voor de vakmanschap van mijn "bomenverzager" . Met een kettingzaag van , ik schat een kleine meter zaagt hij die bomen in lange planken van een centimeter of 3 dik. Ik heb het alleen nog op de skype en fotos gezien maar het lijkt wel machinaal gezaagd.
En ook hier heb ik weer gehoord dat hij het "stiekem" doet, om zon machine te gebruiken moet je kenelijk een vergunning hebben.

Overigens heb ik groot respect voor de vakmanschap van mijn "bomenverzager" . Met een kettingzaag van , ik schat een kleine meter zaagt hij die bomen in lange planken van een centimeter of 3 dik. Ik heb het alleen nog op de skype en fotos gezien maar het lijkt wel machinaal gezaagd.

Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet
- Herbergier
- Volwaardig lid
Prajak, ik heb als gemiddeld herbergier in 31 jaar kroegleven, zeker de meest vreemde mensen aan de toog gehad, zelfs een die een pistool tegen mijn hoofd drukte, maar ook daarna sliep ik goed, daarom laat ik het allemaal over mij heen komen, ik slaap altijd goed, of ik nou met mijn hoofd naar oost of west slaap en als zij graag met haar hoofd naar oost slaapt, maakt mij ook niets uit, als we onenigheid hebben ga ik gewoon expres met mijn hoofd naar west liggen, daarbij heeft ze dan een geluk, hier hebben we geen last van zweetvoeten.

Prajak, ik heb als gemiddeld herbergier in 31 jaar kroegleven, zeker de meest vreemde mensen aan de toog gehad, zelfs een die een pistool tegen mijn hoofd drukte, maar ook daarna sliep ik goed, daarom laat ik het allemaal over mij heen komen, ik slaap altijd goed, of ik nou met mijn hoofd naar oost of west slaap en als zij graag met haar hoofd naar oost slaapt, maakt mij ook niets uit, als we onenigheid hebben ga ik gewoon expres met mijn hoofd naar west liggen, daarbij heeft ze dan een geluk, hier hebben we geen last van zweetvoeten.

Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
Kijk...we hebben toch wat over eenkomsten lees ik want ik had precies hetzelfde gedaan als jou als ik daar was geweest .dutch schreef:Ik kreeg ,een paar jaar na het begin van mijn huidige relatie,ook plotseling zo'n "wiggelroede loper" in huis ,die na een kwartiertje rondlopen mij wilde vertellen wat ik allemaal aan mijn huis verbouwen moest om een en ander in vrede met de geesten te laten zijn.
Suk heb ik nog nooit gehoord over dat gedoe en ze slaapt overal en nooit zegt ze iets over het hoofd oid in een bepaalde richting gewoon liggen en slapen dat vindt ze het belangrijkste.
Onlangs op school werdt aan iedereen gevraagt wat is jullie hobby ?..Slapen was Suks antwoord waarna de hele klas in lachen uitbarste vlgs Suk terwijl ze het echt heel serieus meende

-
- Expat
Suk is niet de enige die slapen als hobby heeft.
Ook mijn vrouw en Thaise collega's van haar...

หลงรัก
-
- Volwaardig lid
Ik denk dat de meeste Thaise dat wel een fijne bezigheid vindenjomel17 schreef:Suk is niet de enige die slapen als hobby heeft.

Maar ik vondt het wel mooi dat Suk het zo had gezegt op school en dat de anderen dus moesten lachen en Suk kennende had ze toen zeker zoiets van....ohh.ohh... wat zeg ik nu dan ?