Een hausse in, hoe bestaat het, Nongkhai

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Een hausse in, hoe bestaat het, Nongkhai

#1 Bericht door prajak » zondag 30 november 2014, 10:04

Zakkenrollen of kontzakkenrollen en -snijden.

Het overkwam de ma van junior die hier een halve week was, samen met haar ma, zodat junior tijdens mijn reisje naar Chiang Mai 3 vrouwen om hem heen had om voor hem te zorgen. En ik was even uit het 'kwebbelhuis' dat ontstaat als die 3 dames bij elkaar zijn. Uit ervaring wijs geworden.

Ma ging 7 k pinnen en stopt ze, hoe dom, in haar kontzak. Deze keer eens geen handtasje nee, in haar kontzak. En een paar honderd meter verder was het weg inclusief haar ID kaart dus haar knip was gerold.

Tranen met tuiten want dit is voor haar maanden spaargeld. Naar de politie waar een rij keurig in bedrijfspak met vestartikelen gestoken mannen, het zijn hier altijd mannen, vertellen dat ze er zo 20 per dag krijgen. 'Ja, het zijn lui uit Bangkok'. Elders heten ze Amlokezen of Urbulanten komend uit Oost-Valontipia.

Mijn idee is dan, haal de helft van die mannen daar weg, steek ze in een fleurig toeristenkloffie met een nepknip aan een kettinkje in de kontzak en vang die lui. Maar ik zal wel verkeerd denken.

Enfin, het is geregeld, ze krijgt een nieuw ID, Kai heeft haar huishoudgeld aangesproken en ma is met de helft vertrokken naar haar woonst in Bangkok. En wie het huishoudgeld nu gaat aanvullen .. :(

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Een hausse in, hoe bestaat het, Nongkhai

#2 Bericht door Ashakorat » zondag 30 november 2014, 10:46

prajak schreef: En wie het huishoudgeld nu gaat aanvullen .. :(
Zal wel weer zo'n schlemiel van een farang zijn :clap:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » zondag 30 november 2014, 15:36

Asha, als ik het niet doe is er morgen niks vers te eten en moet ik me voeden met bier en wijn. Da's niet goed :Whistle: Of met frikandellen en rookworsten en snert en daar word ik dik van. :Whistle:

Jouw beurt komt ook nog hoor..... Het is Thais leergeld.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door Ashakorat » zondag 30 november 2014, 17:21

prajak schreef:Asha, als ik het niet doe is er morgen niks vers te eten en moet ik me voeden met bier en wijn. Da's niet goed :Whistle: Of met frikandellen en rookworsten en snert en daar word ik dik van. :Whistle:

Excuus, als ik zie wat je noodrantsoen is ben je niet echt het prototype van een schlemiel :thumbsup:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » maandag 01 december 2014, 10:25

prajak schreef:Het is Thais leergeld.
Misschien wordt het tijd voor een ED-visum :cheesy:

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Duncan » maandag 01 december 2014, 15:48

prajak schreef: Jouw beurt komt ook nog hoor..... Het is Thais leergeld.
Inderdaad. Afgelopen zomer is Mevrouw Duncan van haar handtasje beroofd met daarin haar telefoon, ID-kaart en wat kleingeld.
Die ene keer dat je niet oplet en haar aan de straatkant laat lopen en die ene keer dat je de telefoon niet zelf in je broekzak achter een knoopsgat stopt - want het was al laat en je wilt het niet altijd beter weten want ze is geen klein kind - gebeurt het, scooterschorem. Koplamp vol in je gezicht dat je geen reet ziet, een beuk in het passeren tegen mevrouw Duncan, tas losgerukt en de hoek om, weg. Secondenwerk.
Kost een hoop tijd, kost ook extra geld en uiteindelijk is een week geleden de telefoon teruggevonden en de daders opgepakt, maar inderdaad, de schlemielige farang kan dan eerste een nieuwe telefoon en een nieuwe ID-kaart financieren + natuurlijk de extra reis naar Chiang Mai om dat telefoontje weer op te halen :cry: .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door driver » maandag 01 december 2014, 22:25

Suk gaat 15 January 4 weekjes ri haar geboorteland en inmiddels heb ik haar hier in Nederland nu wel geleerd dat ze moet uitkijken voor zakkenrollers en gauwdiefjes ect maar ik denk dat ik haar nu ook maar even ga wijzen op jullie berichten zodat ze ook daar hopelijk goed op haar spullen let en niks kwijtraakt want...een gewaarschuwde Thaise telt voor.... :giggle:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”