Het overkwam de ma van junior die hier een halve week was, samen met haar ma, zodat junior tijdens mijn reisje naar Chiang Mai 3 vrouwen om hem heen had om voor hem te zorgen. En ik was even uit het 'kwebbelhuis' dat ontstaat als die 3 dames bij elkaar zijn. Uit ervaring wijs geworden.
Ma ging 7 k pinnen en stopt ze, hoe dom, in haar kontzak. Deze keer eens geen handtasje nee, in haar kontzak. En een paar honderd meter verder was het weg inclusief haar ID kaart dus haar knip was gerold.
Tranen met tuiten want dit is voor haar maanden spaargeld. Naar de politie waar een rij keurig in bedrijfspak met vestartikelen gestoken mannen, het zijn hier altijd mannen, vertellen dat ze er zo 20 per dag krijgen. 'Ja, het zijn lui uit Bangkok'. Elders heten ze Amlokezen of Urbulanten komend uit Oost-Valontipia.
Mijn idee is dan, haal de helft van die mannen daar weg, steek ze in een fleurig toeristenkloffie met een nepknip aan een kettinkje in de kontzak en vang die lui. Maar ik zal wel verkeerd denken.
Enfin, het is geregeld, ze krijgt een nieuw ID, Kai heeft haar huishoudgeld aangesproken en ma is met de helft vertrokken naar haar woonst in Bangkok. En wie het huishoudgeld nu gaat aanvullen ..