Help , gaat dit passen in drie weken?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Masha-R
komt net kijken
komt net kijken

Help , gaat dit passen in drie weken?

#1 Bericht door Masha-R » zaterdag 25 oktober 2014, 16:22

Hoi!

Wij (27 en 28 jaar) gaan van 18 december tot en met 9 januari voor de eerste keer naar Thailand. We willen graag de eilanden in het zuiden aan doen, en hebben in ieder geval de omgeving van krabi (koh lanta, railay) het nationaal park Khao Sok en koh phangnan (full moon party met o&n) op de planning staan. Het liefst zou ik ook nog naar Koh lipe gaan, maar ik vraag me af of dat niet te ver uit de richting is.

Hierbij een van de reisopties, ik zou graag horen of dit haalbaar is;

-We komen op 19 dec aan in Bangkok en willen hier 1 nacht blijven.
- Vervolgens zouden we op 20 december voor een dag of 9 dagen à 10 richting de andamanse zee willen met krabi als uitvalsbasis, en gaan eiland hoppen naar lanta en railay (en als dat haalbaar is Lipe??).
- Vervolgens hebben we op 29 december een verblijf geboekt op koh phangnan, waar we tot de 3e kunnen blijven. Indien nodig zullen we kijken of we daar de 30e kunnen aankomen zodat we nog een dag extra hebben aan de westkust
-Vanaf koh pgangnan zouden we graag nog naar khao sok willen (een dag of 3/4) , waarna we volgens onze reis naar Bangkok vervolgen; om op 9 jan terug te vliegen.

Wat denken jullie? Is dit realistisch en haalbaar? Ik ben me bewust dat het stom is om van het westen naar het oosten te reizen en dan weer terug voor Khao Sok, maar de jaarwisseling valt precies midden in onze vakantie en we willen de FMP ook graag meemaken.....

En hoe zit het met Koh Lipe? Zou dat te combineren zijn met de eilanden in de Andamanse zee of is dat niet te doen als we door moeten naar Koh phagnan? ?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, want we willen veel zien, maar ook lekker kunnen relaxen! Er staat zoveel info op dit forum dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.

Grt,

masha

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Help , gaat dit passen in drie weken?

#2 Bericht door Inge » donderdag 30 oktober 2014, 11:56

Hoi,

Je kan ook uit Bangkok gaan vliegen ( met air asia ) naar Hat Yai. Daar ga je nog 2 uur met de bus en 1 uur met de speedboot naar Koh lipe. Wij hebben dit in april gedaan en Koh Lipe is echt geweldig! Dag of 3 / 4 is voldoende. Je kunt dan eilandhoppen richting Koh Lanta, Raileybeach tot aan Krabi ( ao nang beach) Daarvandaan evt. naar Koh Sok park. Dit in 2006 gedaan, super!!!!! Toen was het allemaal veel simpeler , 1 nacht in boomhut en 2 in bungalow op het water. Dan kun je beslissen of je nog naar Koh Phangan wilt ( van de week gehoord dat de fullmoon party's niet meer mogen???? )

Treetops : http://www.treetopsjunglesafaris.com/

Koh Lipe : geweldige plek, basic bungalow, nederlandse eigenaar Bart. Neem de eerste rij, prachtig uitzicht! http://www.lipebeachresort.com/

Ik zou wel langer in bangkok blijven, is echt een geweldige stad. Blijf daar 2 of 3 nachten zowiezo , ga fietsen met Co van Kessel en wat leuke dingen bekijken.
Wij slapen altijd in Soi Rambuttri : http://www.khaosan-hotels.com/ Leuk klein, goedkoop + Zwembad!

maak vooor jezelf even een dagschema en ga dan kijken of dat haalbaar is.

Bijv:

18 Vliegen
19 Bangkok
20 Bangkok
21 Bangkok - lipe Met air asia, gaat vanaf andere vliegveld! Don Muang. Op vliegveld kaartje kopen voor Bus en boot ( pakket)
22 Lipe
23 Lipe
24 Lipe - Lanta
25 Lanta
26 Lanta
27 Lanta - Railey of Ao nang
28 Railey- Ao nang
29 Ao Nang - Koh Phangan ( weet niet of dit te doen is binnen redelijke tijd? , anders vliegen van Krabi naar Samui en dan de boot nemen naar Phangan)

30 Phangan
31 Phangan
1 Samui
2. Samui
3 Samui - Koh Sok Park
4 Sok park
5 Sok park
6 sok park
7 Vliegen van Surrathani naar Bangkok
8. Bangkok
9 Terug naar Ned.

Als je nog meer info wilt, mail maar!

Succes Inge

Masha-R
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Masha-R » woensdag 19 november 2014, 22:18

Hoi Ingrid, Dank voor je reactie, we hebben er veel aan gehad! We doen het nu als volgt:
19/12 aankomst bangkok
20/12 binnenlandse vlucht hat Yai en dan Door naar lipe (lipe beach resort)!!
23-12 tot 30/12 eiland hoppen
30/12 tot 4 januari koh phangnan
4,5,6 januari khoa Sok park
6,7,8 bangkok.
9 naar huis

Nog een maandje: wat kijken we ernaar uit!!!!

Thanks voor je tips tot dusver en mochten we nog vragen hebben dan stellen we ze zeker!

Gr masha

Masha-R
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Masha-R » woensdag 19 november 2014, 22:19

Raad jij trouwens aan om de fietstocht en her hotel voor de laatste dagen in khoa san road al te boeken? Of kunnen we dat daar regelen?

Jos Flachs
Expat
Expat

#5 Bericht door Jos Flachs » donderdag 20 november 2014, 03:00

Die kan je ter plekke boeken. Van te voren een fietstocht boeken is nergens nodig voor.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door stevenl » donderdag 20 november 2014, 04:28

Koh Lipe is niet zo ver uit de richting, maar Koh Phangan wel. Ik zou kiezen voor of de Andaman Kust of de Golfeilanden.

hanshu

#7 Bericht door hanshu » donderdag 20 november 2014, 08:29

Bovendien is het moesontijd op Koh Phangan... :o

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door stevenl » donderdag 20 november 2014, 08:36

hanshu schreef:Bovendien is het moesontijd op Koh Phangan... :o
Dat valt wel mee in December/Januari.

Daarnaast zijn de verschillen tussen de regio's wat betreft hoe de regen de vakantie beinvloedt veel geringer dan de meeste mensen denken en de statistieken lijken aan te geven.

Masha-R
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door Masha-R » donderdag 20 november 2014, 08:36

Echt waar? Wij willen daar graag zijn met oud en nieuw voor de FMP.....Wij dachten dat dat wel tof zou zijn! Hebben kille tips om vanuit krabi naar koh phangnan te gaan? En wat moet ik me precies voorstellen bij moesson?

Masha-R
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Masha-R » donderdag 20 november 2014, 08:37

Oh gelukkig Steven! Ik schrok al, ik dacht dat het goed te doen moest zijn in januari!

hanshu

#11 Bericht door hanshu » donderdag 20 november 2014, 08:45

Ik heb nog nooit een droge kerst meegemaakt op Samui sinds 2008.....
Wel gezellig,hoor, daar niet van en ik kan wel tegen wat water.Tenslotte is het warm water.
Lekker met de motorbike door de plassen roetsen ipv sneeuwballen gooien.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Inge » donderdag 20 november 2014, 13:20

Als je in Hat Yai op het vliegveld komt kun je een combiticket boeken voor bus en boot. Je zal vast wel aangesproken worden door iemand. Wij hebben het aan het eind vd hal geboekt, zit links een boekingskantoortje.
Heb je de vlucht al geboekt? Air Asia gaat vanaf het oude vliegveld, denk daar goed om welk vliegveld je moet hebben. Er gaan maar een paar boten per dag. Ik dacht dat we de boot niet zouden redeen ( laatste ging volgens schema om half 2 , maar toen we er aankwamen gingen er nog volop boten omdat er zoveel toeristen waren, dus van de planning kun je ook niet op aan.

De fietstocht kun je bij elk boekingskantoortje boeken , of daar even bellen. Er zijn meerdere groepen dus vast wel plek. Wij hebben het al 3 x gedaan en wel geboekt omdat we toch wisten wanneer we dat wilde doen.

Als je naar Rambuttri wil zou ik het 1 of 2 dagen van te voren boeken. Meestal is er wel plek, er is heel veel verloop maar je weet het nooit. Er zitten er evt. in de straat genoeg maar niet met zwembad.

Succes en een hele gave vakantie!

Masha-R
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door Masha-R » zaterdag 29 november 2014, 13:27

Thanks iedereen voor de tips! kan iemand ons vertellen of het veilig is om over hat yai te vliegen en dan de bus te pakken naar Pak Bara? Ik lees ineens toch wel over onveilige situaties namelijk! We hebben reeds geboekt maar ik vraag me toch af of we misschien niet beter Trang hadden kunnen boeken vanaf BKK?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”