Censuur Thaise forums en blogs
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Censuur Thaise forums en blogs
Hallo, Ging mij meer om het feit dat mensen soms ook fout schrijven vanwege bijv.dislectie oid.Deze man tikt nu op zijn mobiele telefoon en dat gaat lastig dus snel fouten en dan weer corrigeren is soms te laat omdat de post dan al weg is.Maar ik begrijp jouw standpunt wel na even alles terug gelezen te hebben. Gr driver
- RuudThai
- Expat
Arie, jouw schrijfstijl kennen we zo langzamerhand wel, niet perfect, maar daar kun je niets aan doen. De één heeft meer taalgevoel dan de ander en wat jij schrijft is prima leesbaar. En je geeft het zelf ook toe dat je wel eens een foutje maakt en dat rekent niemand je aan.
Het is wat anders als je weet dat iemand een hogere opleiding heeft gevolgd en/of een onderwijsfunctie vervult en dan nog taalfouten maakt. Daar kijk ik dan wel met gefronste wenkbrauwen naar.
Ik probeer net als Ashakorat zo goed mogelijk te schrijven maar er glipt wel eens een foutje tussendoor, meestal een tikfout. En als ik dat meteen zie dan herstel ik het maar anders, pech gehad.
O ja, en Jim schrijft nooit met hoofdletters maar die is dan ook een fervent aanhanger van de Piratenpartij en van Pirate Bay, dan mag je een beetje dwars zijn.....

Het is wat anders als je weet dat iemand een hogere opleiding heeft gevolgd en/of een onderwijsfunctie vervult en dan nog taalfouten maakt. Daar kijk ik dan wel met gefronste wenkbrauwen naar.
Ik probeer net als Ashakorat zo goed mogelijk te schrijven maar er glipt wel eens een foutje tussendoor, meestal een tikfout. En als ik dat meteen zie dan herstel ik het maar anders, pech gehad.
O ja, en Jim schrijft nooit met hoofdletters maar die is dan ook een fervent aanhanger van de Piratenpartij en van Pirate Bay, dan mag je een beetje dwars zijn.....

-
- Volwaardig lid
Hallo nog een keer. Ja klopt mijn schrijf stijl is lichtelijk beroerd maar ook omdat ik er gewoon weinig aandacht aan besteedt hoor.Waar ik moeite mee heb is netjes en goed omschrijven wat ik soms bedoel maar wat jij nu ook zegt daar zijn de meeste hier wel aan gewend inmiddels. Wat die piraten aanhanger betreft,Die schrijft piraten taal ja dus dat verandert toch niet denk ik ha,ha ipv smily.
-
- Standaard Lid
Ik ook nog een keer. Er zal niemand zijn die daar over valt. En ik kan me voorstellen dat als je langer in thailand woont dat er dan ook wat meer fouten insluipen. Waar het om gaat zijn mensen die uit luiheid niet die "shifttoets" indrukken omdat het ze niet interesseert hoe het bij een ander overkomt.driver schreef:Hallo nog een keer. Ja klopt mijn schrijf stijl is lichtelijk beroerd maar ook omdat ik er gewoon weinig aandacht aan besteedt hoor.Waar ik moeite mee heb is netjes en goed omschrijven wat ik soms bedoel maar wat jij nu ook zegt daar zijn de meeste hier wel aan gewend inmiddels. Wat die piraten aanhanger betreft,Die schrijft piraten taal ja dus dat verandert toch niet denk ik ha,ha ipv smily.

Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet
-
- Volwaardig lid
Helemaal eens !Ashakorat schreef:Ik ook nog een keer. Er zal niemand zijn die daar over valt. En ik kan me voorstellen dat als je langer in thailand woont dat er dan ook wat meer fouten insluipen. Waar het om gaat zijn mensen die uit luiheid niet die "shifttoets" indrukken omdat het ze niet interesseert hoe het bij een ander overkomt.driver schreef:Hallo nog een keer. Ja klopt mijn schrijf stijl is lichtelijk beroerd maar ook omdat ik er gewoon weinig aandacht aan besteedt hoor.Waar ik moeite mee heb is netjes en goed omschrijven wat ik soms bedoel maar wat jij nu ook zegt daar zijn de meeste hier wel aan gewend inmiddels. Wat die piraten aanhanger betreft,Die schrijft piraten taal ja dus dat verandert toch niet denk ik ha,ha ipv smily.Vaak zijn dat toch mensen die het met andere sociale regels ook niet zo nauw nemen.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.
- Jim
- Volwaardig lid
tja,Ashakorat schreef:Een reactie als de jouwe bv , waarin je geen hoofdletters gebruikt toont aan dat er geen of weinig respect is voor je medebloggers en zal waarschijnlijk worden geweerd
sommige mensen vinden inhoud belangrijker dan vorm

ik zie trouwens niet waarom het respectloos en asociaal is als iemand iets niet op jouw of de geijkte manier doet.
daar heb je gelijk in.Dat is een keus die de eigenaar maakt en zijn goed recht.
en het is mijn goed recht om de adblocker voor die site aan te zetten, de sporadische keren dat ik er kom.
totale anarchie!RuudThai schreef:O ja, en Jim schrijft nooit met hoofdletters maar die is dan ook een fervent aanhanger van de Piratenpartij en van Pirate Bay, dan mag je een beetje dwars zijn.....![]()

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- max
- Volwaardig lid
Ik weet niet of dit bericht de regels van dit forum overschrijdt, anders mijn excuses. Jullie weten toch wel dat het bedoelde blog is gestart door een professionele uitgeverij met als enig doel winst te maken voor de betreffende uitgeverij? Op de doelbewust geplaatste commerciële berichten wordt gewoon winst gemaakt. De ingezonden artikelen maskeren het geheel maar worden omgeven door voldoende reclame uitingen waar dan ook weer winst op wordt gemaakt.
Dat blog is geen forum. De uitgeverij heeft echter een mogelijkheid tot reageren geboden (in feite is hierdoor een verkapt forum ontstaan), maar heeft hierop voormoderatie ingesteld. Alle berichten worden gecensureerd en alleen reacties ten dienste van de omzet worden geplaatst. Het is een slimme marketingtool van deze uitgeverij, als lid welke heeft gereageerd kom je namelijk eerder terug op de site en dat is weer potentiële financiële winst. De winst is belangrijk, verder interesseert het de uitgeverij geen biet.
Voor de gebruiker is het een ander verhaal, die moet zijn plekje vinden in de wildgroei van blogs en fora. Ieder forum heeft toch min of meer zijn eigen sfeer, maar ik kom hier altijd weer terug, dat vindt ik persoonlijk dan weer grappig.
Max
Dat blog is geen forum. De uitgeverij heeft echter een mogelijkheid tot reageren geboden (in feite is hierdoor een verkapt forum ontstaan), maar heeft hierop voormoderatie ingesteld. Alle berichten worden gecensureerd en alleen reacties ten dienste van de omzet worden geplaatst. Het is een slimme marketingtool van deze uitgeverij, als lid welke heeft gereageerd kom je namelijk eerder terug op de site en dat is weer potentiële financiële winst. De winst is belangrijk, verder interesseert het de uitgeverij geen biet.
Voor de gebruiker is het een ander verhaal, die moet zijn plekje vinden in de wildgroei van blogs en fora. Ieder forum heeft toch min of meer zijn eigen sfeer, maar ik kom hier altijd weer terug, dat vindt ik persoonlijk dan weer grappig.
Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.
-
- Volwaardig lid
Ik ben redelijk geletterd, maar ook hier glipt er wel eens wat tussendoor waar meester vroeger resoluut een dikke vette rode streep doorheen zou zetten. Soit. Lees de plaatsels wel na - na het posten - en alleen als het te erg is of er teveel bier in Nonkel Duncan zit pas ik ze aan, anders laat maar.
Maar er is m.i. wel een verschil tussen mobiel posten en vanaf een pc/laptop, mobiel posten vind ik een drama en dan gaat er van alles fout en dan is het of laten gaan of die mobiel gaat uit frustratie tegen de grond smijten. Dan maar laten staan met fouten want wat ik heb te melden is natuurlijk veel te belangrijk om voor mezelf te houden
.
* zo, eindelijk eens een overdaad aan smiley's gebruikt, dikke vette lekker puh en als jullie gaan zeuren ga ik ook nog stoeien met de lettergrootte en -kleur *
Maar er is m.i. wel een verschil tussen mobiel posten en vanaf een pc/laptop, mobiel posten vind ik een drama en dan gaat er van alles fout en dan is het of laten gaan of die mobiel gaat uit frustratie tegen de grond smijten. Dan maar laten staan met fouten want wat ik heb te melden is natuurlijk veel te belangrijk om voor mezelf te houden

* zo, eindelijk eens een overdaad aan smiley's gebruikt, dikke vette lekker puh en als jullie gaan zeuren ga ik ook nog stoeien met de lettergrootte en -kleur *

- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Oh hemel, nóg een anarchist...Duncan schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Oh,oh...dan ga ik maar niet in Thailand wonen want nu is mijn schrijfstijl nog redelijk leesbaar vanuit Nederland maar dan..vanuit Thailand ?..Ashakorat schreef:Ik ook nog een keer. Er zal niemand zijn die daar over valt. En ik kan me voorstellen dat als je langer in thailand woont dat er dan ook wat meer fouten insluipen. Waar het om gaat zijn mensen die uit luiheid niet die "shifttoets" indrukken omdat het ze niet interesseert hoe het bij een ander overkomt.driver schreef:Hallo nog een keer. Ja klopt mijn schrijf stijl is lichtelijk beroerd maar ook omdat ik er gewoon weinig aandacht aan besteedt hoor.Waar ik moeite mee heb is netjes en goed omschrijven wat ik soms bedoel maar wat jij nu ook zegt daar zijn de meeste hier wel aan gewend inmiddels. Wat die piraten aanhanger betreft,Die schrijft piraten taal ja dus dat verandert toch niet denk ik ha,ha ipv smily.Vaak zijn dat toch mensen die het met andere sociale regels ook niet zo nauw nemen.

Zit nu thuis bij de computer en dat tikt toch veel makkelijker weg dan op die Sony Z2 mobiel waarbij ik regelmatig net als bij Duncan de neiging krijg hem idd weg te mikken maar dan denk ik...ja...dan mag ik weer fijn een ander toestel kopen van zo,n 600 eurootjes en dat is toch weer een ticket Thailand tzt dus...rustig blijven en wat trachten te corrigeren en dan gewoon posten incl de spelfouten

gr driver
-
- Volwaardig lid
Ja, ik ben me een boefje, hoorGardensafari schreef:
Oh hemel, nóg een anarchist...

-
- Standaard Lid
.[/quote]Oh,oh...dan ga ik maar niet in Thailand wonen want nu is mijn schrijfstijl nog redelijk leesbaar vanuit Nederland maar dan..vanuit Thailand ?..
gr driver[/quote]
Veel oefenen op dit forum driver dan komt het allemaal goed

gr driver[/quote]

Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet
-
- Volwaardig lid
Oh,oh...dan ga ik maar niet in Thailand wonen want nu is mijn schrijfstijl nog redelijk leesbaar vanuit Nederland maar dan..vanuit Thailand ?..Ashakorat schreef:.

gr driver[/quote]

gr driver