Hallo allemaal,
Binnen enkele maanden vertrek ik voor de 2de maal naar Thailand, ditmaal zonder vriendin maar met de makkers.
In onze planning hebben we een 8 tal dagen Chiang Mai staan. Nu had ik iets gelezen ivm Mae Hon Son, er is een toer die je met de moto"scooter"(125cc) kan doen. Heeft iemand hier al ervaring mee? We hebben ook (gelijk zovelen) een grote trekrugzak bij, zou het mogelijk je baggage ergens kwijt kunnen aangezien dit volgens mij niet aangenaam rijden is :-)
Als jullie dit geen goed plan vinden, andere ideen ?
Alvast bedankt en hopelijk een paar leuke reacties.
Groeten,
Gismo
Mae Hon Son Loop
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: Mae Hon Son Loop
Heb ik ook gedaan dit jaar een heel stuk gedaan en daarvoor ook een keer met de auto van C.Mai tot Pai .Gismo schreef:Hallo allemaal,
Binnen enkele maanden vertrek ik voor de 2de maal naar Thailand, ditmaal zonder vriendin maar met de makkers.
In onze planning hebben we een 8 tal dagen Chiang Mai staan. Nu had ik iets gelezen ivm Mae Hon Son, er is een toer die je met de moto"scooter"(125cc) kan doen. Heeft iemand hier al ervaring mee? We hebben ook (gelijk zovelen) een grote trekrugzak bij, zou het mogelijk je baggage ergens kwijt kunnen aangezien dit volgens mij niet aangenaam rijden is :-)
Als jullie dit geen goed plan vinden, andere ideen ?
Alvast bedankt en hopelijk een paar leuke reacties.
Groeten,
Gismo
scooter gaat denk ik wel prima ik ben met een 250 cc motor geweest die ik huurde in C.Rai.
C.Mai/Pai/Mae H.Son ..ik vondt het wel mooi maar zeker niet heel mooi het is tenslotte een doorgaande weg ...drukte viel me op sommige stukken wel mee overigens.
Pai vondt ik sowieso al niks met al die toeristen maar dat is weer persoonlijk uiteraard .
Bagage...als je alleen rijdt geen probleem toch ?
kun je de rugzak gewoon achter je leggen en vastmaken.
Koop in Nederland dan 2 netjes met haakjes eraan en klaar ben je.
Die zijn en makkelijk en sterk en je kunt er bijv onderweg ook drinken of een shirt oid onder leggen.
Moet evenm wat dingen doen dus lees later wel weer...
gr driver
- Kees
- Volwaardig lid
Heb zelf die route nog nooit gereden, moet wel de moeite waard zijn. Maar om die nu te doen met een motorbike van 125CC!?
Maar alles kan natuurlijk, neem aan dat je nog jong ben, dus kan je ook veel meer aan. Heb zelf al vele kilometers door Thailand gereden met een 125CC motorbike, maar als je de bergen in gaat kom je toch wel wat vermogen te kort.
Hier een mooie verslag van een "rondje Mea Hong Son" http://www.sjonhauser.nl/route-01-rondj ... g-son.html
Google eens rond voor meerde ervaringen.
Ik wens jullie in ieder geval een goede vakantie en veel plezier.
Maar alles kan natuurlijk, neem aan dat je nog jong ben, dus kan je ook veel meer aan. Heb zelf al vele kilometers door Thailand gereden met een 125CC motorbike, maar als je de bergen in gaat kom je toch wel wat vermogen te kort.
Hier een mooie verslag van een "rondje Mea Hong Son" http://www.sjonhauser.nl/route-01-rondj ... g-son.html
Google eens rond voor meerde ervaringen.
Ik wens jullie in ieder geval een goede vakantie en veel plezier.
Niet klagen, maar dragen.
- Casper
- Zeer veel ervaring
Ik ben met mijn vriendin achterop + bagage op een 125cc scooter van Chiang Mai naar Pai gereden en terug. Dus te doen is het wel, maar als je geen ervaring hebt met scooter/motorrijden of in de bergen is het geen aanrader. En bij nat wegdek een no-go, omdat het asfalt op sommige plekken slecht is.
Pai is niet meer wat het ooit was maar meningen zijn ook maar persoonlijk. Mijns inziens is de omgeving tussen Pai en Mae Hong Son (rond Soppong) het mooist.
Vel plezier.
Pai is niet meer wat het ooit was maar meningen zijn ook maar persoonlijk. Mijns inziens is de omgeving tussen Pai en Mae Hong Son (rond Soppong) het mooist.
Vel plezier.
-
- Volwaardig lid
De Loop is overigens wat anders vlgs mij dan rij je een heel rondje via diverse plaatsen in dat gedeelte van Thailand.
Als het bijv regent zijn de meeste wegen in Thailand niet echt geschikt om dan met een scooter of motor te rijden maar dat geldt bijv ook voor Bulgarije .
Gewoon rustig aan doen en je kop erbij houden dat scheelt al een slok.
De loop is met een scooter ook wel te doen want wij spraken onderweg wat Hollanders die hetzelfde deden en ook 0,0 ervaring hadden met rijden in Thailand .
Wijzelf hebben ook aardig wat gereden en vaak op wegen waar amper toeristen kwamen en soms ook vrij slecht wegdek maar ook dat is voor een scooter wel te doen behalve dan de zandweg die we reden door een nationaal park ri Pai maarrr...de locals daar doen het ook met een scooter duszzz ?
Wel bij droog weer ga ik vanuit want regen en dat stuk weg lijkt me op een scooter niet echt handig...
gr driver
Als het bijv regent zijn de meeste wegen in Thailand niet echt geschikt om dan met een scooter of motor te rijden maar dat geldt bijv ook voor Bulgarije .
Gewoon rustig aan doen en je kop erbij houden dat scheelt al een slok.
De loop is met een scooter ook wel te doen want wij spraken onderweg wat Hollanders die hetzelfde deden en ook 0,0 ervaring hadden met rijden in Thailand .
Wijzelf hebben ook aardig wat gereden en vaak op wegen waar amper toeristen kwamen en soms ook vrij slecht wegdek maar ook dat is voor een scooter wel te doen behalve dan de zandweg die we reden door een nationaal park ri Pai maarrr...de locals daar doen het ook met een scooter duszzz ?
Wel bij droog weer ga ik vanuit want regen en dat stuk weg lijkt me op een scooter niet echt handig...
gr driver
-
- komt net kijken
Beste,
Bedankt voor alle reacties. Ik heb ondertussen vele meer opgezocht ivm de "Loop".
We gaan de toer een stuk inkorten zodat we op een paar locaties enkele dagen kunnen vertoeven.
We vertrekken vanuit Chiang Mai naar Soppong. Dit zou zo een 6u met de (moto)scooter rijden zijn,
hier gaan we Cave Lodge bezoeken en mss een 2daagse trekking gaan doen. De dagen daara gaan we
ter plekke zien wat er nog leuks te doen is. In ieder geval rijden we gewoon de weg terug via Pai en voor de rest zien we wel.
Misschien in plaats van Soppong toch maar naar Mae Hon Son rijden eerst en zo heel de weg op het gemakje terug doen langs => Soppong - Pai?
Alvast bedankt!
Bedankt voor alle reacties. Ik heb ondertussen vele meer opgezocht ivm de "Loop".
We gaan de toer een stuk inkorten zodat we op een paar locaties enkele dagen kunnen vertoeven.
We vertrekken vanuit Chiang Mai naar Soppong. Dit zou zo een 6u met de (moto)scooter rijden zijn,
hier gaan we Cave Lodge bezoeken en mss een 2daagse trekking gaan doen. De dagen daara gaan we
ter plekke zien wat er nog leuks te doen is. In ieder geval rijden we gewoon de weg terug via Pai en voor de rest zien we wel.

Alvast bedankt!