BVN ontvangst
Moderator: Loempia
- foppo
- Volwaardig lid
Re: BVN ontvangst
Het wegvallen van het beeld bij satelliet ontvangst kán ook veroorzaakt worden door een tijdelijk lagere of onregelmatig spanning van de elektriciteit.
Ik heb daar ervaring mee.
Zelf kijk ik sinds eind jaren '80 via de schotel, ik was één van de eerste in Nederland, en heb ook vrij veel van die dingen geplaatst.
O.a bij een familie lid die ver in een buiten gebied woonde aan het eind van een verdeelkast.
Van alles geprobeerd maar om onverklaarbare reden was er af en toe geen beeld.
Schotel van de voorzijde huis naar de achterzijde huis verplaatst en alles leek opgelost maar nog geen dag later hetzelfde probleem.
Aanvankelijk dachten we toen dat het aan de zeer dichtbij gelegen spoorlijn te wijten was.
Totdat door een onregelmatige spanningswisseling een paar huishoudelijke apparaten het begaven en de electriciteits maatschappij na een grondig onderzoek gedwongen was om de verdeelkast en de kabel (800 meter) te vernieuwen.
De satellietontvangst is sindsdien perfect.
Ik bedoel maar, je zoekt je een ongeluk en dan blijkt het zoiets te zijn.
Ik heb daar ervaring mee.
Zelf kijk ik sinds eind jaren '80 via de schotel, ik was één van de eerste in Nederland, en heb ook vrij veel van die dingen geplaatst.
O.a bij een familie lid die ver in een buiten gebied woonde aan het eind van een verdeelkast.
Van alles geprobeerd maar om onverklaarbare reden was er af en toe geen beeld.
Schotel van de voorzijde huis naar de achterzijde huis verplaatst en alles leek opgelost maar nog geen dag later hetzelfde probleem.
Aanvankelijk dachten we toen dat het aan de zeer dichtbij gelegen spoorlijn te wijten was.
Totdat door een onregelmatige spanningswisseling een paar huishoudelijke apparaten het begaven en de electriciteits maatschappij na een grondig onderzoek gedwongen was om de verdeelkast en de kabel (800 meter) te vernieuwen.
De satellietontvangst is sindsdien perfect.
Ik bedoel maar, je zoekt je een ongeluk en dan blijkt het zoiets te zijn.
-
- Expat
- foppo
- Volwaardig lid
Nee........., Kesteren in de Betuwe.
-
- Expat

Ik bedoelde Nongkhay als antwoord op Prajaks vraag...er gaat niets boven..?
Maar Kesteren is een leuk dorpje, ben er vaak door gereden.
หลงรัก
- Herbergier
- Volwaardig lid
Prajak, ik denk dat jij dit plaatje op de site van BVN bedoelt, die is gewoon te vinden op de site van BVN, bij ontvangst regio Azië, ik heb daar een discussie, met de moderator, over gehad op het forum van BVN.prajak schreef:Ik heb al maanden een nieuwe schotel, de oude was 1,70 plus rand en de nieuwe 1.80 m plus rand, een gaatjesdisk. Daarmee zijn de problemen al maanden opgelost. De lnb is nog steeds de zelfde met 2 uitgangen.
Waar ik in dit land woon is een netto disk van 1,80 m doorsnee het absolute minimum. Ik kan het plaatje niet meer vinden dat BVN ooit heeft geplaatst maar zou ik de grens met Laos overgaan (4 km) dan heb ik een 2,00 m disk nodig.
Ik heb geen storing tussen 17 uur en 21 uur. Meer kijk ik normaliter niet. Op zondagmorgen rond 10 uur kijk ik eredivisie en wil er wel eens een storinkje zijn, een balkje maar dat is alles. Nu zit ik wel storingvrij op heuveltop met behalve mijn huis geen van steen gebouwde hoge zaken in de buurt.
Nu heb ik een paar weken geleden een nieuwe schotel van 190cm, plus kastje en nieuwe bedrading, laten plaatsen en het beeld is nu de hele dag goed.

Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
Nee, Herbergier, er is ooit een ander plaatje geweest. En daar kon je zien waar in Thailand je een 1,80 disk nodig hebt en waar kleiner mogelijk is. Maar ik ben tevreden met mijn netto 1,80 diameter. En jij met jouw 1,90 disk.
Tegen atmo storingen doe je toch niks en die zijn er zo af en toe. Uitzitten en daarna gewoon doorgaan met genieten.
Tegen atmo storingen doe je toch niks en die zijn er zo af en toe. Uitzitten en daarna gewoon doorgaan met genieten.
- Herbergier
- Volwaardig lid
De moderator van het BVN forum gaf aan dat ik de tabel van deze site moest aanhouden, voor de grootte van de schotel.
http://www.flysat.com/dish.php
http://www.flysat.com/dish.php
Alles van waarde is weerloos.