Het is ook een beetje een vreemde vraagAshakorat schreef:In zo'n kuikentje zitten ook niet zoveel hersenenjanjaap schreef:Ik denk 100 baht
Het is maar net wat een gek er voor geeft vraagt
snappie
Moderator: Loempia
Het is ook een beetje een vreemde vraagAshakorat schreef:In zo'n kuikentje zitten ook niet zoveel hersenenjanjaap schreef:Ik denk 100 baht
Een paar weken geleden kreeg de vader van mijn vriendin een aanbieding om 6 stammen teakhout te kopen voor 8 pan per stuk. Hij is een kleine aannemer. En omdat ik een sala van teak wil laten bouwen heb ik mijn vriendin er op af gestuurd en toen was de prijs direct 1 muun per stuk. Ze weten dat ze een farang vriend heeft. Uiteraard trap ik daar niet in maar inmiddels is het ook aan haar tante aangeboden voor dezelfde 8 panRuudThai schreef:De inmiddels overbekende "farangtoeslag", gebruikelijk bij elke transactie/handeling/reparatie waarbij een 'rijke' farang en een lepe Thai zijn betrokken....![]()
Helaas al teveel ervaring mee opgedaan om rozebrillers nog te geloven. Maar ach, het zal wel weer de 'charme' van Thailand worden genoemd
Ashakorat schreef:Een paar weken geleden kreeg de vader van mijn vriendin een aanbieding om 6 stammen teakhout te kopen voor 8 pan per stuk. Hij is een kleine aannemer. En omdat ik een sala van teak wil laten bouwen heb ik mijn vriendin er op af gestuurd en toen was de prijs direct 1 muun per stuk. Ze weten dat ze een farang vriend heeft. Uiteraard trap ik daar niet in maar inmiddels is het ook aan haar tante aangeboden voor dezelfde 8 panRuudThai schreef:De inmiddels overbekende "farangtoeslag", gebruikelijk bij elke transactie/handeling/reparatie waarbij een 'rijke' farang en een lepe Thai zijn betrokken....![]()
Helaas al teveel ervaring mee opgedaan om rozebrillers nog te geloven. Maar ach, het zal wel weer de 'charme' van Thailand worden genoemd. Maar de grondeigenaar weet niet dat er een farangvriend is en dat moeten we vooral zo houden tot de koop bezegeld is.
Denk het niet, hij moest er snel van af. Ze zijn inmiddels al in beslag genomen, denk dat hij nu wel spijt heeft om de farang een poot te willen uitdraaien.Ben schreef:
6 stammen teakhoutlegaal verkregen
Maar dat je van plan was om je vriendin ze te laten kopen is al niet zo verstandigAshakorat schreef:Denk het niet, hij moest er snel van af. Ze zijn inmiddels al in beslag genomen, denk dat hij nu wel spijt heeft om de farang een poot te willen uitdraaien.Ben schreef:
6 stammen teakhoutlegaal verkregen
Maar ik wist dat pas toen ik hoorde dat het in beslag genomen was. Wat dat betreft ben ik een domme farang. Twee weken geleden ( dus nog voor ik van dit illegale klusje wist) heb ik 6 andere bomen 'gekocht' die nog gezaagd moeten worden. 2 hebben ze er het eerste weekend direct omgezaagd en naar huis gebracht, op mijn vraag waar die andere 4 bleven kreeg ik als antwoord dat ze nu niet konden zagen, er waren veel soldaten en ook regelmatig helikopters in de lucht. Ook toen begreep ik pas dat ze , we, met iets illegaals bezig waren.Ben schreef:
Maar dat je van plan was om je vriendin ze te laten kopen is al niet zo verstandig![]()
3 jaar is het minimum voor het bezit van illegaal hout, en iedereen in Thailand weet dat het illegaal is .
Jij bent erger dan 10 thaien bij elkaar.....Ashakorat schreef:Maar ik wist dat pas toen ik hoorde dat het in beslag genomen was. Wat dat betreft ben ik een domme farang. Twee weken geleden ( dus nog voor ik van dit illegale klusje wist) heb ik 6 andere bomen 'gekocht' die nog gezaagd moeten worden. 2 hebben ze er het eerste weekend direct omgezaagd en naar huis gebracht, op mijn vraag waar die andere 4 bleven kreeg ik als antwoord dat ze nu niet konden zagen, er waren veel soldaten en ook regelmatig helikopters in de lucht. Ook toen begreep ik pas dat ze , we, met iets illegaals bezig waren.Ben schreef:
Maar dat je van plan was om je vriendin ze te laten kopen is al niet zo verstandig![]()
3 jaar is het minimum voor het bezit van illegaal hout, en iedereen in Thailand weet dat het illegaal is .Maar als we problemen krijgen laten we haar vader achter slot en grendel stoppen denk ik want 3 jaar kan ik haar echt niet missen.
Haar vader woont in een huisje op haar terrein dus we kunnen best zeggen dat die sala van hem is
Dank voor het complimenthanshu schreef:
Jij bent erger dan 10 thaien bij elkaar.....
Hoho, je verwart me met die Walter Ulbricht uit Nongkhai, die heeft daar een mini-DDR compleet met Muur en IJzeren Gordijn.....hanshu schreef:Kan geen kwaad...Ruud heeft hoge muren met schrikdraad.