Grondprijs

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Grondprijs

#16 Bericht door janjaap » vrijdag 14 november 2014, 09:04

Ashakorat schreef:
janjaap schreef:Ik denk 100 baht
In zo'n kuikentje zitten ook niet zoveel hersenen :crazy:
Het is ook een beetje een vreemde vraag
Het is maar net wat een gek er voor geeft vraagt
snappie
Ubi bene, ibi patria

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#17 Bericht door Ashakorat » vrijdag 14 november 2014, 09:15

RuudThai schreef:De inmiddels overbekende "farangtoeslag", gebruikelijk bij elke transactie/handeling/reparatie waarbij een 'rijke' farang en een lepe Thai zijn betrokken.... :evil:
Helaas al teveel ervaring mee opgedaan om rozebrillers nog te geloven. Maar ach, het zal wel weer de 'charme' van Thailand worden genoemd [|(
Een paar weken geleden kreeg de vader van mijn vriendin een aanbieding om 6 stammen teakhout te kopen voor 8 pan per stuk. Hij is een kleine aannemer. En omdat ik een sala van teak wil laten bouwen heb ik mijn vriendin er op af gestuurd en toen was de prijs direct 1 muun per stuk. Ze weten dat ze een farang vriend heeft. Uiteraard trap ik daar niet in maar inmiddels is het ook aan haar tante aangeboden voor dezelfde 8 pan :evil: . Maar de grondeigenaar weet niet dat er een farangvriend is en dat moeten we vooral zo houden tot de koop bezegeld is.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Ben
Expat
Expat

#18 Bericht door Ben » vrijdag 14 november 2014, 09:27

Ashakorat schreef:
RuudThai schreef:De inmiddels overbekende "farangtoeslag", gebruikelijk bij elke transactie/handeling/reparatie waarbij een 'rijke' farang en een lepe Thai zijn betrokken.... :evil:
Helaas al teveel ervaring mee opgedaan om rozebrillers nog te geloven. Maar ach, het zal wel weer de 'charme' van Thailand worden genoemd [|(
Een paar weken geleden kreeg de vader van mijn vriendin een aanbieding om 6 stammen teakhout te kopen voor 8 pan per stuk. Hij is een kleine aannemer. En omdat ik een sala van teak wil laten bouwen heb ik mijn vriendin er op af gestuurd en toen was de prijs direct 1 muun per stuk. Ze weten dat ze een farang vriend heeft. Uiteraard trap ik daar niet in maar inmiddels is het ook aan haar tante aangeboden voor dezelfde 8 pan :evil: . Maar de grondeigenaar weet niet dat er een farangvriend is en dat moeten we vooral zo houden tot de koop bezegeld is.

6 stammen teakhout :?: legaal verkregen :?:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#19 Bericht door Ashakorat » vrijdag 14 november 2014, 09:53

Ben schreef:
Denk het niet, hij moest er snel van af. Ze zijn inmiddels al in beslag genomen, denk dat hij nu wel spijt heeft om de farang een poot te willen uitdraaien. :clap:
.
Groet

Ben
Expat
Expat

#20 Bericht door Ben » vrijdag 14 november 2014, 10:18

Ashakorat schreef:
Ben schreef:
Denk het niet, hij moest er snel van af. Ze zijn inmiddels al in beslag genomen, denk dat hij nu wel spijt heeft om de farang een poot te willen uitdraaien. :clap:
Maar dat je van plan was om je vriendin ze te laten kopen is al niet zo verstandig :happyno:
3 jaar is het minimum voor het bezit van illegaal hout, en iedereen in Thailand weet dat het illegaal is .

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#21 Bericht door Ashakorat » vrijdag 14 november 2014, 10:44

Ben schreef:
Maar dat je van plan was om je vriendin ze te laten kopen is al niet zo verstandig :happyno:
3 jaar is het minimum voor het bezit van illegaal hout, en iedereen in Thailand weet dat het illegaal is .
Maar ik wist dat pas toen ik hoorde dat het in beslag genomen was. Wat dat betreft ben ik een domme farang. Twee weken geleden ( dus nog voor ik van dit illegale klusje wist) heb ik 6 andere bomen 'gekocht' die nog gezaagd moeten worden. 2 hebben ze er het eerste weekend direct omgezaagd en naar huis gebracht, op mijn vraag waar die andere 4 bleven kreeg ik als antwoord dat ze nu niet konden zagen, er waren veel soldaten en ook regelmatig helikopters in de lucht. Ook toen begreep ik pas dat ze , we, met iets illegaals bezig waren. :Whistle: Maar als we problemen krijgen laten we haar vader achter slot en grendel stoppen denk ik want 3 jaar kan ik haar echt niet missen. :happyno: Haar vader woont in een huisje op haar terrein dus we kunnen best zeggen dat die sala van hem is :cheesy:
.
Groet

hanshu

#22 Bericht door hanshu » vrijdag 14 november 2014, 10:58

Ashakorat schreef:
Ben schreef:
Maar ik wist dat pas toen ik hoorde dat het in beslag genomen was. Wat dat betreft ben ik een domme farang. Twee weken geleden ( dus nog voor ik van dit illegale klusje wist) heb ik 6 andere bomen 'gekocht' die nog gezaagd moeten worden. 2 hebben ze er het eerste weekend direct omgezaagd en naar huis gebracht, op mijn vraag waar die andere 4 bleven kreeg ik als antwoord dat ze nu niet konden zagen, er waren veel soldaten en ook regelmatig helikopters in de lucht. Ook toen begreep ik pas dat ze , we, met iets illegaals bezig waren. :Whistle: Maar als we problemen krijgen laten we haar vader achter slot en grendel stoppen denk ik want 3 jaar kan ik haar echt niet missen. :happyno: Haar vader woont in een huisje op haar terrein dus we kunnen best zeggen dat die sala van hem is :cheesy:
Jij bent erger dan 10 thaien bij elkaar..... :cheesy:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#23 Bericht door Ashakorat » vrijdag 14 november 2014, 11:04

hanshu schreef:
Jij bent erger dan 10 thaien bij elkaar..... :cheesy:
Dank voor het compliment :crazy:
.
Groet

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#24 Bericht door janjaap » vrijdag 14 november 2014, 12:47

Zegt ze wat over een kuikentje :clap:
Ubi bene, ibi patria

RuudThai
Expat
Expat

#25 Bericht door RuudThai » vrijdag 14 november 2014, 14:00

Jij mag helemáál niks zeggen in dat kaas- en stroopwafelpietendorp van jou :cheesy: :cheesy: :cheesy: !

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#26 Bericht door janjaap » vrijdag 14 november 2014, 15:32

Pas op he
sommigen zijn gewapend :shock:
Ubi bene, ibi patria

hanshu

#27 Bericht door hanshu » vrijdag 14 november 2014, 15:54

Kan geen kwaad...Ruud heeft hoge muren met schrikdraad.

RuudThai
Expat
Expat

#28 Bericht door RuudThai » vrijdag 14 november 2014, 15:58

hanshu schreef:Kan geen kwaad...Ruud heeft hoge muren met schrikdraad.
Hoho, je verwart me met die Walter Ulbricht uit Nongkhai, die heeft daar een mini-DDR compleet met Muur en IJzeren Gordijn..... ;) :crazy:

hanshu

#29 Bericht door hanshu » vrijdag 14 november 2014, 16:00

Maar dan heb je toch zeker brede stoepen en een invalide toilet.....of vergis ik me nou helemaal in jou?

RuudThai
Expat
Expat

#30 Bericht door RuudThai » vrijdag 14 november 2014, 16:07

Haha, ik vat je en zie waar je naar toe wilt.... Nee hoor, in de woonwijk waar ik zit loopt de stoep geruisloos en geheel gehandicaptenvriendelijk over in de rijweg. En is er in mijn huis geen invalidentoilet noch een traplift aangezien ik goed ter been ben. Maar ik ben politiek links en DUS sociaal voelend voor de fysiek minder bedeelden in de samenleving :thumbsup: .

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”