Grondprijs
Moderator: Loempia
-
- Standaard Lid
Grondprijs
Heeft iemand enig idee wat een rai land kost een kilometer of 10 buiten korat stad. Ligt een meter of 50 van de weg af, het pad er naar toe, 3 meter breed, is een stukje openbare weg. Geschikt om een huis ( huisjes) op te zetten. Staan een paar mooie grote bomen op die kennelijk al 100 jaar oud zijn dus veel schaduw. Het ligt aan de rand van een dorp.
Vast bedankt
Vast bedankt
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet
- janjaap
- Standaard Lid
-
- Standaard Lid
Re: Grondprijs
In zo'n kuikentje zitten ook niet zoveel hersenenjanjaap schreef:Ik denk 100 baht

.
Groet
.
Groet
Oke...niet verder vertellen maar .....varieert van 100.00 tot over de 1 miljoen baht...vandaar de vage antwoorden.
-
- Standaard Lid
Ik stel een serieuze vraag, als er niet voldoende info is geef ik die uiteraard. En ik snap ook dat een rai in het hartje van bangkok meer kost dan in de Isan. Maar als je als antwoord 100 bath schrijft kun je beter op het mickey mouse forum gaan schrijven. Of in dit geval op het calimeroforumhanshu schreef:Oke...niet verder vertellen maar .....varieert van 100.00 tot over de 1 miljoen baht...vandaar de vage antwoorden.

.
Groet
.
Groet
- De Beweerder
- Expat
Ik zou van 4 miljoen uitgaan, beter rij je erheen en kijk of er een bord staat met tel nummer.
A millionaire in free time, can not save time only use 

-
- Expat
Ik moet je helaas gelijk geven,maar dat had ik al eerder laten weten.Ashakorat schreef:Ik stel een serieuze vraag, als er niet voldoende info is geef ik die uiteraard. En ik snap ook dat een rai in het hartje van bangkok meer kost dan in de Isan. Maar als je als antwoord 100 bath schrijft kun je beter op het mickey mouse forum gaan schrijven. Of in dit geval op het calimeroforumhanshu schreef:Oke...niet verder vertellen maar .....varieert van 100.00 tot over de 1 miljoen baht...vandaar de vage antwoorden.
Spijtig
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Zeer veel ervaring
Aan de andere kant is het natuurlijk ook een vraag die je NOOIT kan beantwoorden .
Het is zo verschillend per regio/straat/buurt/ dat dit onmogelijk is om een bedrag te noemen.
Wij hebben hier 8 jaar geleden 4 rai gekocht onder de 200000 en de buurman heeft vorige maand 3000000 per rai betaald .
Het is zo verschillend per regio/straat/buurt/ dat dit onmogelijk is om een bedrag te noemen.
Wij hebben hier 8 jaar geleden 4 rai gekocht onder de 200000 en de buurman heeft vorige maand 3000000 per rai betaald .
- Herbergier
- Volwaardig lid
De grondprijs stijgt enorm snel, ook in de Isaan, de laatste jaren is de prijs hier in en om de stad Buriram elk jaar ongeveer verdubbeld, dus waar je vijf jaar geleden nog 200.000 baht voor een rai betaalde, betaal je nu bijna 3.000.000 baht.
De huizen die ze hier nu bouwen hebben dan ook bijna geen tuin meer, er is alleen nog een parkeerplaats voor een of twee auto's en plaats voor een zitje met wat plantenbakken.
De huizen die ze hier nu bouwen hebben dan ook bijna geen tuin meer, er is alleen nog een parkeerplaats voor een of twee auto's en plaats voor een zitje met wat plantenbakken.
Alles van waarde is weerloos.
De prijzen kunnen hier zeker snel stijgen......mijn buurman had een stukje rijstveld te koop staan voor 600.000 (ong 4 rai)
Toen ik voorzichtig belangstelling toonde als farang schoot de prijs direkt naar 850.000...
Toen ik voorzichtig belangstelling toonde als farang schoot de prijs direkt naar 850.000...

-
- Standaard Lid
Probleem is dat ik pas in januari er naar toe kan. Mijn vriendin had een tip gekregen over iemand die een stuk grond moet verkopen wegens financiële problemen, de bank schijnt het binnenkort te willen annexeren omdat het al "beleend" is.. De "puu jai baan" heeft ook zijn oog er op laten vallen om een gemeenschapshuis op te bouwen maar kan de financiën niet zo snel rondkrijgen. Mijn vriendin heeft ook een stuk grond met een huis er op maar dat heeft ze geërfd van haar oma dus ik weet niet zeker of zij voldoende op de hoogte is van de grondprijzen. Enige aanvulling die ik verder nog kan geven is dat het heel rustig ligt dus niet 50 meter van de snelweg, water en elektra schijnen niet zo ver weg te zijn, een mooie groene omgeving met veel bomen.De Beweerder schreef:Ik zou van 4 miljoen uitgaan, beter rij je erheen en kijk of er een bord staat met tel nummer.
De meedenkers worden in elk geval bedankt.
.
Groet
.
Groet
- Ben
- Expat
Ashakorat schreef:Probleem is dat ik pas in januari er naar toe kan. Mijn vriendin had een tip gekregen over iemand die een stuk grond moet verkopen wegens financiële problemen, de bank schijnt het binnenkort te willen annexeren omdat het al "beleend" is.. De "puu jai baan" heeft ook zijn oog er op laten vallen om een gemeenschapshuis op te bouwen maar kan de financiën niet zo snel rondkrijgen. Mijn vriendin heeft ook een stuk grond met een huis er op maar dat heeft ze geërfd van haar oma dus ik weet niet zeker of zij voldoende op de hoogte is van de grondprijzen. Enige aanvulling die ik verder nog kan geven is dat het heel rustig ligt dus niet 50 meter van de snelweg, water en elektra schijnen niet zo ver weg te zijn, een mooie groene omgeving met veel bomen.De Beweerder schreef:Ik zou van 4 miljoen uitgaan, beter rij je erheen en kijk of er een bord staat met tel nummer.
De meedenkers worden in elk geval bedankt.
In gevallen als deze zou ik maar eerst even alles grondig checken .
en dat het niet een ABC verhaal is .
-
- Expat
Altijd door een ,door JOU 100% te vertrouwen......en dat is zeldzaam,Thai laten checken en onderhandelen.hanshu schreef:De prijzen kunnen hier zeker snel stijgen......mijn buurman had een stukje rijstveld te koop staan voor 600.000 (ong 4 rai)
Laatst gewijzigd door dutch op vrijdag 14 november 2014, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- RuudThai
- Expat
De inmiddels overbekende "farangtoeslag", gebruikelijk bij elke transactie/handeling/reparatie waarbij een 'rijke' farang en een lepe Thai zijn betrokken....
Helaas al teveel ervaring mee opgedaan om rozebrillers nog te geloven. Maar ach, het zal wel weer de 'charme' van Thailand worden genoemd

Helaas al teveel ervaring mee opgedaan om rozebrillers nog te geloven. Maar ach, het zal wel weer de 'charme' van Thailand worden genoemd