Ik had de helft van de dag echt slechte ontvangst, maar omdat het signaal naar hier erg zwak is en daardoor beïnvloed kan worden door atmosferische storingen in de lucht, moet de schotel, die onder invloed van veel wind wel eens een klein beetje verdraaid, precies gericht staan, nu heb ik met dezelfde schotel 24 uur per dag BVN zonder storing.prajak schreef:Herbergier, ik heb bijna altijd nette ontvangst BVN alleen zit er enkele uren per dag storing in. Als mijn schotel verkeerd staat zou ik altijd een probleem hebben. Maar ik heb besloten een zwaardere lnb te plaatsen (dan kunnen de techneuten gelijk de stand even controleren). En dan zal ik wat laten horen hier.....
BVN ontvangst
Moderator: Loempia
- Herbergier
- Volwaardig lid
Re: BVN ontvangst
Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
Herbergier, ik neem aan dat je een 1.80 m gaatjesschotel hebt zoals ik ?
Ja, als de familie er aan gaat 'pielen' dan is een enkele mm al genoeg voor storing. Belending en lastige bomen zijn er niet, ik woon totaal vrij op heuveltop.
Als mijn poot wat beter is ga ik er achteraan. Heb nog te doen 60 m schrikdraad of anderszins, een wc ventilator vervangen, tig horren vernieuwen, mijn PC kamer eindelijk eens opruimen, een belastingdossier schrijven voor een blog, Printen44 komt op bezoek dus ik moet een rode loper gaan zoeken, de airco van nieuwe filters voorzien, iedere dag mijn blog bijwerken en ook nog aan die dikke poot werken.
Ik ga plat van de stress straks
! Maar Printen44 neemt haringen mee
en dat maakt veel goed. Reken maar.
Ja, als de familie er aan gaat 'pielen' dan is een enkele mm al genoeg voor storing. Belending en lastige bomen zijn er niet, ik woon totaal vrij op heuveltop.
Als mijn poot wat beter is ga ik er achteraan. Heb nog te doen 60 m schrikdraad of anderszins, een wc ventilator vervangen, tig horren vernieuwen, mijn PC kamer eindelijk eens opruimen, een belastingdossier schrijven voor een blog, Printen44 komt op bezoek dus ik moet een rode loper gaan zoeken, de airco van nieuwe filters voorzien, iedere dag mijn blog bijwerken en ook nog aan die dikke poot werken.
Ik ga plat van de stress straks

- Herbergier
- Volwaardig lid
Een vriend van mij had hier ook al een tijdje veel storing op BVN met een 1,80m schotel, bij hem is er in de PSI-ontvanger, door onze plaatselijke schotelboer, een zekering vervangen en ook hij heeft weer storingvrije ontvangst van BVN.
-
- Volwaardig lid
Herbergier, ik heb twee kastjes waarvan een splinternieuw. Nee, zekering kapot betekent toch kastje uit ? Maar zo technisch ben ik niet......
Geef mij maar schrikdraad.

- Herbergier
- Volwaardig lid
Nou Prajak, zelfs in je huis (de meest eenvoudige schakeling die er is) is het niet zo, een zekering valt uit, al het licht uit, dat is alleen als de hoofdzekering uitvalt, maar achter de hoofdzekering zitten groepen die ook gezekerd zijn, maar wat lichter zodat als er sluiting is alleen die bepaalde groep uitvalt, dus in zo'n kastje kunnen ook meerdere zekeringen (glaszekeringen) zitten.
-
- Volwaardig lid
Ja !
Zal eens het kastje openmaken en de dingen doormeten. O jee...... Maar pas na het voetbal hoor !
Zal eens het kastje openmaken en de dingen doormeten. O jee...... Maar pas na het voetbal hoor !
-
- Volwaardig lid
Heb vandaag geen BVN. Gisteren wel. Andere forumleden hebben nu wel BVN.
Vandaag hebben ze een mangoboom gesnoeid. Ik stond er bij en lette op want ik ken die mensen. Maar het ging prima dus ga naar de stad. Kom thuis en de klus is geklaard.
Vanavond geen BVN. Wel Thaise zenders maar allemaal wat wiebelig. Ook op de tweede verbinding. Buiten maar eens kijken en daar zie ik de schotel wat apart staan.....beweegt aan de fundatie. Kai maar eens vragen.
Ja, er is een zware tak op gevallen. De 'ingenieur' had niet verwacht dat de tak omlaag zou vallen.
Pardon ? Sukkelaars
! Ik heb nimmer van mijn leven een tak omhoog zien vallen.
Ik heb wel een keer een voetballer omhoog zien vallen, ene Lothar M toen die een NL-speler een rode kaart aannaaide.
Sukkelaars zijn het. En de vermoorde onschuld spelen, nee, niks zeggen, mij niet weten maar mij wel gedaan !
Nou, morgen de techneuten maar vragen te komen om de schotel opnieuw vast te maken. Kan ik gelijk eens praten over HD en over WK voetbal. Misschien heeft dit toch een positieve wending.
Sukkelaars !
Vandaag hebben ze een mangoboom gesnoeid. Ik stond er bij en lette op want ik ken die mensen. Maar het ging prima dus ga naar de stad. Kom thuis en de klus is geklaard.
Vanavond geen BVN. Wel Thaise zenders maar allemaal wat wiebelig. Ook op de tweede verbinding. Buiten maar eens kijken en daar zie ik de schotel wat apart staan.....beweegt aan de fundatie. Kai maar eens vragen.
Ja, er is een zware tak op gevallen. De 'ingenieur' had niet verwacht dat de tak omlaag zou vallen.
Pardon ? Sukkelaars

Ik heb wel een keer een voetballer omhoog zien vallen, ene Lothar M toen die een NL-speler een rode kaart aannaaide.
Sukkelaars zijn het. En de vermoorde onschuld spelen, nee, niks zeggen, mij niet weten maar mij wel gedaan !
Nou, morgen de techneuten maar vragen te komen om de schotel opnieuw vast te maken. Kan ik gelijk eens praten over HD en over WK voetbal. Misschien heeft dit toch een positieve wending.
Sukkelaars !

- RuudThai
- Expat
Toen ik vanmorgen op BVN het NOS-journaal wilde zien was het beeld weg of soms even terugkomend maar dan zwaar gestoord. Op een tv in een andere kamer kwam zelfs de mededeling "No signal" op het scherm.
Nu had ik de laatste paar weken zowel 's morgens als 's avonds lichte storingen die na een paar uur weer verdwenen maar nu is het dus helemaal mis bij mijn ontvangst.
Zijn er meer mensen die dit hebben of ligt het puur aan mijn installatie? Ik kan verder gewoon alle Thaise zenders op de Thaicom 5 ontvangen maar niet andere zenders op dezelfde golflengte oftewel TP-link als BVN.
Nu had ik de laatste paar weken zowel 's morgens als 's avonds lichte storingen die na een paar uur weer verdwenen maar nu is het dus helemaal mis bij mijn ontvangst.
Zijn er meer mensen die dit hebben of ligt het puur aan mijn installatie? Ik kan verder gewoon alle Thaise zenders op de Thaicom 5 ontvangen maar niet andere zenders op dezelfde golflengte oftewel TP-link als BVN.
- De Beweerder
- Expat
Ruud, hier in Korat geen problemen!
Het kastje laten updaten wil wel eens helpen.
Het kastje laten updaten wil wel eens helpen.
A millionaire in free time, can not save time only use 

- RuudThai
- Expat
Ik heb 4 verschillende kastjes van 2 merken en die zijn allemaal geupdate en nergens kan ik BVN meer ontvangen. Overal weg of zwaar gestoord. En geen problemen met de niet via Israël komende zenders.
Ik zal het even aankijken en blijft het zo dan maar een satellietwinkel vragen om te komen. Als ze daar zin in hebben tenminste, ik heb hier slechte ervaringen met huisbezoeken....
Ik zal het even aankijken en blijft het zo dan maar een satellietwinkel vragen om te komen. Als ze daar zin in hebben tenminste, ik heb hier slechte ervaringen met huisbezoeken....

- Herbergier
- Volwaardig lid
Hier in Buriram heb ik ook al een paar maanden 's morgens heel slechte ontvangst, 's middags om een uur vijf wordt het beter en 's avonds is de ontvangst goed, ik heb, zoals voorgeschreven door BVN, een 1,80m zwarte schotel met gaatjes en pas geleden door een PSI monteur alles laten bijstellen, maar ze geven de stand van de zon de schuld, want de ontvangst is elk jaar slecht in deze periode van het jaar.
Maar er zullen nu wel weer reacties komen van leden die wel een goede ontvangst hebben, maar die hebben waarschijnlijk een grotere schotel.
Wel jammer dat NL-TV.asia nu een betaalzender is geworden, want daar schakelde ik dan op over voor de paar progamma's die ik wilde zien, maar 900 baht contributie per maand vind ik teveel, voor die paar progamma's, ik verwacht wel dat er binnenkort aanbiedingen komen die een stuk goedkoper zullen zijn, want er zijn veel mogelijkheden via internet.
Maar er zullen nu wel weer reacties komen van leden die wel een goede ontvangst hebben, maar die hebben waarschijnlijk een grotere schotel.
Wel jammer dat NL-TV.asia nu een betaalzender is geworden, want daar schakelde ik dan op over voor de paar progamma's die ik wilde zien, maar 900 baht contributie per maand vind ik teveel, voor die paar progamma's, ik verwacht wel dat er binnenkort aanbiedingen komen die een stuk goedkoper zullen zijn, want er zijn veel mogelijkheden via internet.
-
- heeft ervaring
Hier in Pattaya heb ik geen probleem om BVN te ontvangen.
Daarnaast is er natuurlijk ook de mogelijkheid om de Nederlandse of Belgische zenders rechtstreeks of uitgesteld te zien.
Hier de uitleg hoe het werkt: http://www.freelearningthai.com/NLtv.htm
Hier de uitleg wat het kost: https://csa.thaibit.asia/cs/aff.php?aff=021
Daarnaast is er natuurlijk ook de mogelijkheid om de Nederlandse of Belgische zenders rechtstreeks of uitgesteld te zien.
- foppo
- Volwaardig lid
Lijkt op zich een prima optie en werkt goed.phranee schreef:Hier in Pattaya heb ik geen probleem om BVN te ontvangen.
Maar.......de beeldkwaliteit is echt geen HQ maar eerder standaard minus.
En.....voor zo lang het duurt want volgens mij is het illegaal alhoewel er vanuit Nederland weinig aan te doen valt.
Blijft over de prijs, 900Baht per maand is voor Nederlandse begrippen misschien niet duur maar voor Thaise begrippen toch wel.
Dan is wat dat betreft een Slingbox achtige oplossing toch meer aan te bevelen, dan weet je zeker dat je beeld hebt zolang je internet hebt.
Maar eerlijk is eerlijk, dat NL-TV is een mooi stukje software dat precies doet wat het zegt en vooral het terug kijken werkt prima.
Ze zouden eigenlijk een optie moeten inbouwen dat het synchroniseert met de lokale tijd, kun je gewoon om 8 uur lokale tijd het journaal van 8 uur dat 18 uur eerder werd uitgezonden kunnen bekijken.
- De Beweerder
- Expat
BVN ontvangst
Wel eens van NTV Channel gehoord? Dat werkt precies zo. Dus dat is al uigevonden haha
http://www.ntvchannel.com
http://www.ntvchannel.com
A millionaire in free time, can not save time only use 

- foppo
- Volwaardig lid
Ja hoor, maar dat is dus een slingbox-achtige oplossing.
Lijkt me toch dat als je iemand in Nederland hebt wonen die zoiets voor je wilt onderhouden je veel beter zelf zo'n kastje kunt aanschaffen, heb je één keer die kosten en kun je verder vrij kijken naar heel wat meer zenders.
Na nog geen jaar heb je de kosten er dan uit.
Lijkt me toch dat als je iemand in Nederland hebt wonen die zoiets voor je wilt onderhouden je veel beter zelf zo'n kastje kunt aanschaffen, heb je één keer die kosten en kun je verder vrij kijken naar heel wat meer zenders.
Na nog geen jaar heb je de kosten er dan uit.