Eerste keer Thailand - 2,5 week in december

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Alexander
komt net kijken
komt net kijken

Eerste keer Thailand - 2,5 week in december

#1 Bericht door Alexander » donderdag 11 september 2014, 23:43

Hallo allemaal! Ondertussen al fijn begonnen met de voorpret, poosje alle mooie verhalen en plannen gelezen en nu dan zelf posten met ons (stelletje eind 20) plan voor Thailand. 14 December vliegen we voor 2,5 week (langer was helaas niet mogelijk) tot 30 december naar Bangkok. Zo bijna het ultra-hoogseizoen dus. Ik geloof dat we niet heel originele plannen hebben, maar here it goes:

14 dec - aankomst Bangkok laat
15 dec - Bangkok - maten laten opnemen voor een pak, wie heeft er een mooi adresje? :lol:
16 dec - In de avond met de sleeper naar Chiang Mai
17 dec - Chiang Mai aankomst
18 dec - Chiang Mai
19 dec - Chiang Mai
20 dec - vlucht Chiang Mai - Krabi (nu alvast boeken lijkt mij?)
21 dec -27 dec - Krabi/Railay en/of Koh Lanta - kortom lekker beetje dat gebied bekijken en 2 x 3 nachten ergens aan het strand hangen
27 dec - Vlucht Krabi - Bangkok
28/29 dec - Bangkok
30 dec - Hele dag in het vliegtuig terug naar het koude Nederland voor de oliebollen

Nu zit ik natuurlijk met de typische vraagstukken, welke eilanden om te bezoeken? Zijn 3 dagen in Chiang Mai wel genoeg, zouden we eigenlijk ook nog ergens anders naar toe moeten? En natuurlijk, zijn Krabi/Railay/Koh Lanta wel te enigzins te doen eind december? Koh Phi Phi zou ik ook wel willen zien maar dat lijkt mij echt te druk, Koh Lipe ligt weer 4 uur varen. En zou het handig zijn om accomodaties vooruit te boeken dit keer in deze tijd van het jaar?

Geloof best wel wat te kunnen vinden als het er op aan komt, maar heb nou ook geen zin om weer veel te moeten zoeken daar. Ik ben benieuwd naar jullie mening! Elke reply is welkom, gewoon meegenieten ook [|)

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Eerste keer Thailand - 2,5 week in december

#2 Bericht door v@go » vrijdag 12 september 2014, 00:07

Een pak laten maken is niet een keer de maat nemen en klaar hoor.
Na de maat nemen kom je de eerste keer terug om het grofgemeten pak te fine tunen.
De tweede keer wordt de laatste hand gelegd aan je pak zodat het echt op maat is.
De derde keer eindpas en afrekenen.
Afhankelijk van de kwaliteit van de stof zal de prijs zijn.
Hier op het forum is de kleermaker al besproken. Tevinden via de zoekopdracht rechtsboven.

Verder ziet je reisprogramma er rustig uit. Niet van hot naar her zoals sommige vakanties langskomen hier.
Veel plezier in Thailand.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Alexander
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Alexander » vrijdag 12 september 2014, 00:14

Dank voor je snelle reply! En ik ben mij van het fitting and tuning bewust. Eerste periode en laatste periode in Bangkok moeten ervoor zorgen dat het goed komt, ben benieuwd naar het pak! :lol:

Ja, kan er nog wel wat meer in proppen, maar 2,5e week in december wil je ook gewoon wat rust erin gooien.

hanshu

#4 Bericht door hanshu » vrijdag 12 september 2014, 04:39

Let op: veel hotels laten je rond de kerstdagen verplicht een kerstdiner aanschaffen. Veel te duur natuurlijk. Sommige vragen (verplichten) echt belachelijke prijzen. Let er op bij vooruit boeken.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Inge » zondag 14 september 2014, 12:41

Hoi, Als ik jullie was zou ik gaan voor Zuid Thailand. Chiang Mai en noorden bewaren voor een volgende x , die er ongetwijfeld zal komen! Koh lipeis een fantastisch eiland. Wij zijn er in April geweest en qua helder water en wit strand nog noit op zo'n mooi stukje gezeten. Als je van Bangkok naar Hat Yai vliegt is het nog 2 uur met de bus en 1,5 uur met de speedboot. Je kunt dan na lipe ( 3 nachten is genoeg) zo eilanfdhoppend naar boven ( koh lanta, Railey ect, prachtig! ) en terugvliegen vanaf Krabi.

Ik zou in bangkok wat langer de tijd nemen, er is zoveel te doen en te zien!

Mail maar als je meer info of slaapsadresjes wilt!

Bv Bangkok : http://www.khaosan-hotels.com/ Top buurtje met veel restaurantjes, eetstalletjes ect, erg gezellig.

Koh lipe : Erg Basic bungalows maar mooiste stukje strand en is van Nederlander Bart. Top eten en doen alles voor je .
http://www.lipebeachresort.com/

Alexander
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Alexander » zondag 26 oktober 2014, 13:29

Plannen zijn gewijzigd! Wegens de verwachte drukte in het zuiden eind december gaan we eerst naar Krabi vliegen en daarna naar Chiang Mai.

Nu nog een handig hotel zoeken voor in Bangkok die ene nacht aan het begin. Iemand een suggestie? Aan het einde van de trip doen we 3 nachten weer in Bangkok in Rambuttri Village

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”