Vraag over Sak Yant tattoo bij Wat Bang Phra

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
MissMO
komt net kijken
komt net kijken

Vraag over Sak Yant tattoo bij Wat Bang Phra

#1 Bericht door MissMO » zaterdag 11 oktober 2014, 19:49

Hallo allemaal!

In december ga ik een aantal weken op reis naar indonesie en Thailand. Als ik in Bangkok ben wil ik graag een bezoekje brengen bij Wat Bang Phra voor een Sak Yant Tattoo. Ik heb hier al heel veel informatie over gevonden op internet en ik ben er helemaal weg van! Het enige waar ik niet veel over kan vinden, en daar hoop ik hier een antwoord op te krijgen, is hoe het in zijn werk gaat.

Ik lees namelijk dubbele verhalen over het kiezen van de tattoo... Heb je hier zelf enige inspraak in of wordt alles voor je gekozen?

Er is namelijk een Yant die mij heel erg aan spreekt en die ik graag zou willen laten zetten. Ook zou ik het op de plek willen die ik zelf kies. Kan dit? of is het dan verspilde moeite om erheen te gaan?

En daarnaast heb ik nog een vraag over de tattoo zelf. Soms zie ik foto's van mensen die bij wat bang phra zijn geweest en met een onduidelijke stiptekening weer naar buiten komen. Dit vind ik erg jammer, ik wil wel een duidelijke tattoo (voor zover dat kan natuurlijk want ik weet wat de techniek in houd..)

Natuurlijk ga ik voor de hele betekenis achter zo'n tattoo, maar ik wil uiteindelijk ook iets moois waar ik echt blij en trots op ben.... :thumbsup:

Ik hoop dat jullie me hier wat meer informatie kunnen geven :clap:

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Vraag over Sak Yant tattoo bij Wat Bang Phra

#2 Bericht door v@go » zondag 12 oktober 2014, 01:45

Kijk eerst hier http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=822556

In princiepe kun je uit ontzettend veel voorbeelden kiezen.
Sommige zijn niet voor bepaalde personen maar jij betaald dus als je erop staat kan alles....
Reken op zo'n 3000 Baht. (Als je buitelander bent) Anders is het zo'n 500-1000 Baht.

Er zijn verschillende moniken die een Yant zetten maar er zijn ook verschillende leerlingen (in het wit)
De leerling in opleiding (en die zijn heel goed), plaatsen de tattoo en de monik zegent het geheel in. Die zegening duurt toch wel een minuut of 5.
Ik adviseer je om boven te gaan op de eerste verdieping,wil je hygiene en kwaliteit. Let op om 8.30 uur beginnen ze en zorg dat je er vroeg bent. Vaak kan de wachtrij oplopen tot enkele uren. Wie eerst komt eerst maalt.

Ikzelf ben nu 2 maal daar geweest en het resultaat mag er zijn de rechtse is hier 10 minuten oud de linkse 2 jaar
Afbeelding

Wil je meer weten vragen staat vrij
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Jos Flachs
Expat
Expat

#3 Bericht door Jos Flachs » zondag 12 oktober 2014, 01:50

Ik weet niks van tattoos af, maar realiseer je dat een tattoo op een meisje/knul van 20 jaar stoer is. Op 30 jaar onhandig (moet altijd lange mouwen dragen) en als je vooral als dame boven de 40 een tattoo hebt, ben je gewoon ontzettend zielig.

Bezint eer ge begint....

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door v@go » zondag 12 oktober 2014, 01:53

Jos deze tattoo is voor mij niet om te showen, ik heb ze puur voor mezelf. De eerste was ik 46
Er zijn maar een stuk of 10 mensen die mij kennen die het weten.
Zelfs mijn moeder weet het niet.
ความลับไม่มีในโลก

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Ashley » zondag 12 oktober 2014, 07:07

@ Jos wat een bekrompen gedachte zeg.
Ouder dan 40 ben je zielig [|( blijkbaar vind jij tattoo's niks wat doe je dan hier in dit topic, om iemand te waarschuwen geen tattoo's te nemen!?
Ik neem aan dat MissMo oud en wijs genoeg is om zelf te beslissen, daarbij zal ze wel een eigen vader of moeder hebben om haar te waarschuwen heeft ze jou niet voor nodig!

Jos Flachs
Expat
Expat

#6 Bericht door Jos Flachs » zondag 12 oktober 2014, 07:34

Een tattoo neem je voor je leven. Het is duur en pijnlijk om een tattoo te verwijderen.
Als je 20 bent is iemand van 30 stokoud. Je zelf boven de 50 zien is vrijwel ondenkbaar.
Een dame van boven de 40 met tattoos is geen gezicht. Jammer als je dat niet leuk vind om te horen.

De meeste bedrijven vinden tattoo's niet acceptabel. Je loopt een aardig risico afgewezen te worden bij een sollicitatie of moet dat ding bedekken. Jou vrijheid om een tattoo te zetten, hun vrijheid om je niet aan te nemen.

Je mag tattoo's mooi vinden, dat is jouw goede recht. Beetje bekrompen om mensen die tattoo's niet zien zitten gelijk bekrompen te noemen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Ashley » zondag 12 oktober 2014, 08:24

Probeer je het nou om te draaien?
Dat je tattoo's niet mooi vind ok, maar om mensen zielig te noemen ben je volgens mij nog zieliger, dat heet mensen in hun waarde laten dat doe ik bij jou nu ook niet maar dat heb je aan je eerst opmerking te danken.
Je begint zelf dat mensen met tattoo's zielig zijn......nogal respectloos!

Verder word dit een discussie welles nietes en modder gooien heen en weer dus....i am out

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jeanette » zondag 12 oktober 2014, 08:55

Er is niet gevraagd om de persoonlijke mening van lezers hier over tattoo's Jos.
Je weet dus niks van tattoo's af schrijf je en de mening die je hebt is van 50 jaar terug.

Door mensen ongevraagd 'zielig' te noemen etaleer je jezelf als verstandig en dat is pas zielig.

Ook mijn dochter heeft tattoo's en is 40 jaar.

"Weer zo'n sukkel met het vingertje", zou ze zeggen. :giggle3:

:Whistle:

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » zondag 12 oktober 2014, 08:56

Naar het schijnt kunnen de Thai een farang met een Buddhistisch georienteerde tattoo niet echt waarderen.
Kun je over twisten, maar het valt een beetje in de discussie over "Buddha als decoratie gebruiken"; daar zijn de Thai ook niet over te spreken.

Zoals ik het begrijp wil de OP de tattoo omdat die mooi is......da's voor dit soort tattoo's al een verkeerd begin lijkt me.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Ashley » zondag 12 oktober 2014, 08:59

MissMo wat je zou kunnen doen is Rob Deut een email sturen.
Google zijn naam eens. Hij tatoeëert voornamelijk Polynesisch, maori en pacific style en sak yant.
Je zou het eens aan hem kunnen vragen.

Joepattaya ze schrijft dat ze de sak yant tattoo wil hebben met de betekenis erachter en ze een mooie tattoo wil hebben....

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door v@go » zondag 12 oktober 2014, 09:12

Joepattaya heeft voor een deel gelijk dat Farang erop worden aangekeken als je een Sak yant hebt.
Echter als je er dan met ze over spreekt waarom en dat het niet alleen voor het plaatje is, dan draaien ze 180 graden bij en het ijs is gebroken.

@Jos, natuurlijk als je je armen gezicht zichtbaar vol hebt staan met tattoos dan is in "bepaalde" funties het moeilijk een baan te krijgen. Maar natuurlijk hoef je niet met ontblood bovenlijf en -armen te gaan solliciteren om je tattoo te showen.
Maar wat is er zielig aan een tattoo boven de 40? En deze keer niet je mening maar onderbouwde argumenten geven.
ความลับไม่มีในโลก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door ron » zondag 12 oktober 2014, 11:13

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#13 Bericht door bontje » zondag 12 oktober 2014, 13:35

Ik ben het wel een beetje met jos eens, Maar ik heb er verders geen problemen mee dat jullie een andere mening hebben.
40 jaar geleden was het stoer was om een anker, een hartje, of een zeemeermin op je arm te hebben, In de tussentijd hebben deze zelfde personen waarschijnlijk al een keer of 5 een totaal ander haarkapsel gekregen, En ook hebben ze bijna ieder jaar aan de nieuwste kleding mode meegedaan, Maar dat rare ankertje en die verschompelde zeemeermin zijn nog steeds het zelfde.

MissMO
komt net kijken
komt net kijken

#14 Bericht door MissMO » zondag 12 oktober 2014, 22:34

V@go, dank je wel voor je antwoord, dit was precies informatie die ik zocht! :clap:
Ik heb me al flink verdiept in de verschillende yants en er is er 1 die helemaal past bij mij. Ik ben alleen wat foto's tegen gekomen op internet van tattoo's die niet zo mooi zijn gezet, wat een grote stippen bende was en de yant amper zichtbaar. Als ik jouw foto zo zie dan heb ik er alle vertrouwen in! Want naast de hele betekening achter een Sak Yant wil je ook een mooi resultaat natuurlijk.

En Ashley thnx voor je reactie, het gaat me inderdaad om het hele plaatje hierbij :) Ik heb al wel meer gezien die ik Nederland dit soort tattoo's zetten maar ik vind het een mooi onderdeel van mijn reis daar ik al vaker in azie ben geweest en me erg interesseer voor het boeddhisme vind ik dit een bijzonder onderdeel van mijn reis.

Toch jammer Jos dat je meteen met zo'n negatieve reactie moet komen. Ga er vanuit dat iedereen zijn eigen beweegredenen heeft om een tattoo te laten zetten. En als je die niet weet hoe kun je er dan over oordelen? Je kan hoogstens zeggen dat je niet van tatoeages houd. waarschijnlijk heb je meer mensen in je omgeving die er een hebben dan die er geen hebben. want de meeste mensen doen dit voor hunzelf en niet om ermee te showen...

joepattaya
Expat
Expat

#15 Bericht door joepattaya » vrijdag 24 oktober 2014, 03:07

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”