Garantie.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Garantie.
In het begin van 2014 de laatste badkamer van nieuwe tegels en sanitair voorzien,maar nu 8 maanden later werd het deksel van het toilet zwart,het toilet is van het merk Karat dus ik de rekening opgezocht en een foto van het deksel gemaakt en op weg naar de grote doe hetzelf zaak hier in Udon Thani genaamd "Big Lot" net voor de macro on posriroad.
Daar de zaak voor gelegd nu geen probleem een paar uur later arriveerde er twee dames van "Big Lot: bij mij thuis gewapend met poetslappen en een wonder schoonmaakmiddel maar wat er ook geprotst werd het was en bleef zwart,dus hun met hun tablet nog een paar foto's gemaakt en ik kreeg de toezegging dat de bril en het deksel vervangen zou worden,er was alleen een probleem ze hadden het niet op voorraad dus het moest besteld worden wat een week zou duren ,nu dat was van mijn kant geen probleem dus zogezegd zogedaan,na 10 dagen ging bij mij de telefoon en kreeg ik de mededeling dat de bril met deksel was gearriveerd en ik het op kon halen.
Nu keurig spiksplinternieuwe bril met deksel en montage materiaal,dus ik eerst de bril en deksel in de autowas gezet en uitgepoetst en daarna gemonteerd dus alles ziet er weer prima uit.Met dank aan de firma "Big Lot" die zonder moeilijk te doen het gewraakte artikel verving de prijs daarvan was 1000 bath die ik dus niet hoefde te voldoen,ook dat is dus mogelijk in Thailand.
Daar de zaak voor gelegd nu geen probleem een paar uur later arriveerde er twee dames van "Big Lot: bij mij thuis gewapend met poetslappen en een wonder schoonmaakmiddel maar wat er ook geprotst werd het was en bleef zwart,dus hun met hun tablet nog een paar foto's gemaakt en ik kreeg de toezegging dat de bril en het deksel vervangen zou worden,er was alleen een probleem ze hadden het niet op voorraad dus het moest besteld worden wat een week zou duren ,nu dat was van mijn kant geen probleem dus zogezegd zogedaan,na 10 dagen ging bij mij de telefoon en kreeg ik de mededeling dat de bril met deksel was gearriveerd en ik het op kon halen.
Nu keurig spiksplinternieuwe bril met deksel en montage materiaal,dus ik eerst de bril en deksel in de autowas gezet en uitgepoetst en daarna gemonteerd dus alles ziet er weer prima uit.Met dank aan de firma "Big Lot" die zonder moeilijk te doen het gewraakte artikel verving de prijs daarvan was 1000 bath die ik dus niet hoefde te voldoen,ook dat is dus mogelijk in Thailand.
-
- Zeer veel ervaring
Re: Garantie.
Garantie is in Thailand precies hetzelfde als in Nederland alleen lijkt het voor een Thaise een beetje schande om naar de winkel terug te gaan om je garantie te claimen .
Het word vaak maar afgedaan dat er geen garantie op zit of dat de winkel je toch niet helpt etc .etc.
Wij hebben het meegemaakt dat na 4 jaar de kleur van de dakpannen vervaalde en er is 100%garantie gegeven d.w.z. de dakpannen gebracht en door hun monteurs vervangen .
Een matras dat na 3 jaar begon uit te dijen en ook weer gratis gerepareerd.
Een keuken waarvan na 5 jaar de fineer loslaat is tegen de helft van de kostprijs vernieuwd terwijl er maar 1 jaar garantie op zit .
De garantie is dus in Thailand perfect maar je moet er wel zelf achteraan en niet wachten tot je Thaise partner stappen onderneemt .
Het word vaak maar afgedaan dat er geen garantie op zit of dat de winkel je toch niet helpt etc .etc.
Wij hebben het meegemaakt dat na 4 jaar de kleur van de dakpannen vervaalde en er is 100%garantie gegeven d.w.z. de dakpannen gebracht en door hun monteurs vervangen .
Een keuken waarvan na 5 jaar de fineer loslaat is tegen de helft van de kostprijs vernieuwd terwijl er maar 1 jaar garantie op zit .
De garantie is dus in Thailand perfect maar je moet er wel zelf achteraan en niet wachten tot je Thaise partner stappen onderneemt .
-
- Veel ervaring
Ben het helemaal eens met Henk, want een soortgelijke ervaring heb ik met Thai Post die na een fikse vertraging het volledige bedrag van porto terug hebben betaald, maar je moet er wel om gaan.
De meeste locals vonden het maar een rare streek van de farang maar keken hun ogen uit toen het terugbetaald werd.
De meeste locals vonden het maar een rare streek van de farang maar keken hun ogen uit toen het terugbetaald werd.
- Jos Flachs
- Expat
Beetje off topic, maar voor de Thaise Post heb ik groot respect. Het maakt vrijwel niet uit hoe je een adres spelt - en je kunt vele leuke variaties bedenken - de post komt altijd aan.
- nbreeker
- Standaard Lid
Dat een Thaise partner niet zo gauw terug gaat naar de winkel om garantie te claimen komt natuurlijk ook omdat het merendeel vroeger niet gewend was om de wat betere spullen te kopen meestal werd het goedkoopste van het goedkoopste gekocht en was er ook geen sprake van garantie.Maar wij zijn normaal gesproken gewend om betere spullen te kopen mijn ervaring is ook dat de garantie in Thailand goed is,ik had een kraan in de keuken vervangen na verloop van tijd zeg een jaar begon hij te drippen,dus ik hem uit elkaar gehaald en het keramiek schoongemaakt en hij werkte weer goed,maar na een paar maanden weer,dus weer hetzelfde ritueel,toen heb ik de rekening van die kraan opgezocht en daar zat een pamflet bij dat je levenslang garantie had op die kraan dus terug naar Homepro en ja hoor ik kreeg een spiksplinter nieuwe kraan.maar ook hier op het forum heb ik toch ook wel diverse keren gelezen garantie tot de deur maar in mijn ervaring is dat niet zo.henk177 schreef:Garantie is in Thailand precies hetzelfde als in Nederland alleen lijkt het voor een Thaise een beetje schande om naar de winkel terug te gaan om je garantie te claimen .
-
- Volwaardig lid
Van Rob's ecco schoenen begon de zool te verpulveren.
Toen hij ze liet zien in de ecco-winkel kreeg hij - zonder bon - een paar nieuwe van €169,-
Ze waren misschien al wel 10 jaar oud en ze zouden best in Amersfoort gekocht kunnen zijn.
Toen hij ze liet zien in de ecco-winkel kreeg hij - zonder bon - een paar nieuwe van €169,-
Ze waren misschien al wel 10 jaar oud en ze zouden best in Amersfoort gekocht kunnen zijn.

-
- Volwaardig lid
Jammer dan, 5 paar Ecco's bij allemaal de zolen verpulvert, nog zo goed als nieuw, 2 paar 1 x gedragen.
Hadden wel in een doos in de kast gestaan, dichte schoenen, omdat we iedere winter in Thailand waren dus echt niet gedragen, heb ze meegenomen naar de winkel, jammer dan deden er niets aan en vroegen of hun ze weg mochten gooien of dat ik het zelf deed.
Bij mijn man's schoenen idem dito. Heb je geluk gehad!
Hadden wel in een doos in de kast gestaan, dichte schoenen, omdat we iedere winter in Thailand waren dus echt niet gedragen, heb ze meegenomen naar de winkel, jammer dan deden er niets aan en vroegen of hun ze weg mochten gooien of dat ik het zelf deed.
Bij mijn man's schoenen idem dito. Heb je geluk gehad!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Wij waren dan ook stomverbaasd en erg blij.
Het was volgens de verkoopster fabrieksgarantie, het kostte haar en haar winkel niets.

Het was volgens de verkoopster fabrieksgarantie, het kostte haar en haar winkel niets.