We moeten een aantal airco's aanschaffen en ons wordt geadviseerd om voor de woonkamer het aan/uit type te nemen maar voor de slaapkamers zou een inverter beter zijn.
Inverters ziin 'stiller' en gebruiken bovendien minder energie.
Volgens echtgenote staan er echter slechte reviews op Thaise fora over inverters.
Gaan gauw kapot, de kennis ontbreekt om deze geavanceerdere apparatuur te repareren en bovendien zouden ze gevoeliger zijn voor blikseminslag enz.
Kortom: ik wil inverters en mijn vrouw wil de conventionele.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Airco aanschaf aan/uit type of inverter type????
Moderator: Loempia
- foppo
- Volwaardig lid
Re: Airco aanschaf aan/uit type of inverter type????
Ik zie geen reden om aan/uit toetellen te plaatsen. Ook niet in de woonkamer.
Deze techniek is achterhaald.
De invertertechniek kent enkele voordelen,door jou al genoemd.De belasting van het stroomnet bv.
Dat ze sneller stukgaan is mij niet bekend..eerder het omgekeerde. Door veelvuldig aan/uit slaan slijt de machine sneller omdat de druk in het systeem niet zo snel kan egaliseren waardoor de machine moet opstarten met tegendruk. Maar dat wordt te technisch. Inverters hebben dit nadeel niet omdat ze terug schakelen naar kleiner vermogen en dus niet (snel)afslaan.
Deze techniek is achterhaald.
De invertertechniek kent enkele voordelen,door jou al genoemd.De belasting van het stroomnet bv.
Dat ze sneller stukgaan is mij niet bekend..eerder het omgekeerde. Door veelvuldig aan/uit slaan slijt de machine sneller omdat de druk in het systeem niet zo snel kan egaliseren waardoor de machine moet opstarten met tegendruk. Maar dat wordt te technisch. Inverters hebben dit nadeel niet omdat ze terug schakelen naar kleiner vermogen en dus niet (snel)afslaan.
- foppo
- Volwaardig lid
....es effe kijken hoe ik dit in het Thais vertaal om vrouwlief te overtuigen.... 

hehefoppo schreef:....es effe kijken hoe ik dit in het Thais vertaal om vrouwlief te overtuigen....
- Ben
- Expat
Inverter : Stiller ,Zuiniger.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Kijk eens op deze site, misschien helpt het bij je keuze.
http://www.comfortklimaat.nl/nl/content ... onditioner
http://www.comfortklimaat.nl/nl/content ... onditioner
Alles van waarde is weerloos.