internationaal rijbewijs

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: internationaal rijbewijs

#31 Bericht door Herbergier » woensdag 15 oktober 2014, 06:44

Ik kan het nog sterker vertellen, een vriend van mij uit Nederland moet zijn tweede rijbewijs (het vijf jarige), volgend jaar laten verlengen en die woont nog steeds in Nederland, die komt een keer per jaar voor zes weken naar Thailand, om handel te kopen en op te sturen naar Nederland, en die staat ingeschreven, bij de politie, op mijn huisadres.
Ik moet wel eerlijk bekennen, dat mijn vrouw, met een opleiding voor advocaat, al zo'n dertig jaar als griffier hier op het gerechtshof werkt, dus dat kan alles wat makkelijker maken.

Normaal is hier in Buriram een verklaring van de politie, dat je een huisadres in de provincie Buriram hebt, voldoende.

Ik ben vorige maand nog met een vriend van mij, die hier wel woont, mee geweest, want ik wilde zien (omdat ik volgend jaar mei zelf weer een nieuw rijbewijs nodig heb) hoe ze een vervolg rijbewijs tegenwoordig afhandelen, we gingen eerst naar de politie voor de verklaring en daarna naar het verkeersbureau waar hij de verklaring en de nodige kopieën van zijn paspoort afgaf, hij moest toen alleen de remtest, de touwtjestest, stoplichttest en de linker/rechteroogtest doen en was klaar om zijn nieuwe rijbewijs op te halen, hij was te laat voor de video presentatie, dus die mocht hij overslaan en hij hoefde ook geen rijtest te doen, we waren binnen twee uur weer thuis.
Alles van waarde is weerloos.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Jim » woensdag 15 oktober 2014, 08:33

pfff... 2 uur nodig om je rijbewijs te verlengen.
wat een drama.

hopelijk was dat inclusief reis- en wachttijd :/
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Herbergier » woensdag 15 oktober 2014, 11:57

Jim schreef:pfff... 2 uur nodig om je rijbewijs te verlengen.
wat een drama.

Als je een beetje goed lees zie je dat ik uit en thuis bedoel, dus incl. reis en wachttijd met een bakje koffie en die gebouwen liggen echt niet naast elkaar, iedere verplaatsing is met de auto minimaal 15 minuten en hier in Thailand moet je eigenlijk een dag uittrekken voor zo iets, maar misschien weet jij een plaats waar je minder tijd kwijt ben.

Morgen weer naar Kapchung voor mijn 90 dagen, heen en terug in het totaal drie uur rijden met de auto, voor tien minuten in het Immigration Office incl. wachttijd, waar ik alleen een nieuw briefje in mijn paspoort krijg geniet.

hanshu

#34 Bericht door hanshu » woensdag 15 oktober 2014, 17:45

Herbergier schreef:
Jim schreef:pfff... 2 uur nodig om je rijbewijs te verlengen.
wat een drama.

Als je een beetje goed lees zie je dat ik uit en thuis bedoel, dus incl. reis en wachttijd met een bakje koffie en die gebouwen liggen echt niet naast elkaar, iedere verplaatsing is met de auto minimaal 15 minuten en hier in Thailand moet je eigenlijk een dag uittrekken voor zo iets, maar misschien weet jij een plaats waar je minder tijd kwijt ben.

Morgen weer naar Kapchung voor mijn 90 dagen, heen en terug in het totaal drie uur rijden met de auto, voor tien minuten in het Immigration Office incl. wachttijd, waar ik alleen een nieuw briefje in mijn paspoort krijg geniet.
Was denk ik maar een grapje van good old Jim ......

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Adrie » woensdag 15 oktober 2014, 20:10

[quote="KhunSugar"

Klop, is ook mijn ervaring...Thai rijbewijs zelfs verkrijgbaar indien je bent binnengekomen op basis van een visumvrijstelling, dus zonder visum. Wel telkens maar voor maximum 1 jaar en je hebt een jaar tijd om het om te ruilen nadat het vervallen is...wat je een beetje speling geeft.

KS [|)[/quote]

Bedoel je hier mee dat ik met mijn rijbewijs wat in feb volgend jaar verloopt alleen maar terug hoef naar daar waar het is afgegeven, in mijn geval Pattaya achter de Regents school.

En dus niet het rondje via Immigration papieren, want dat zou het iets makkelijker maken.

Gr Adrie

KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door KhunSugar » woensdag 15 oktober 2014, 22:18

Adrie schreef:[quote="KhunSugar"

Klop, is ook mijn ervaring...Thai rijbewijs zelfs verkrijgbaar indien je bent binnengekomen op basis van een visumvrijstelling, dus zonder visum. Wel telkens maar voor maximum 1 jaar en je hebt een jaar tijd om het om te ruilen nadat het vervallen is...wat je een beetje speling geeft.

KS [|)

Bedoel je hier mee dat ik met mijn rijbewijs wat in feb volgend jaar verloopt alleen maar terug hoef naar daar waar het is afgegeven, in mijn geval Pattaya achter de Regents school.

En dus niet het rondje via Immigration papieren, want dat zou het iets makkelijker maken.

Gr Adrie[/quote]

Neen, je moet alles opnieuw doorlopen. Je hebt een jaar tijd om een vervallen rijbewijs te hernieuwen.
Mogelijk zijn er plaatsen waar het vrij soepel kan hernieuwd worden...TiT.

KS [|)

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Herbergier » vrijdag 17 oktober 2014, 05:56

(Off Topic) Gisteren dus voor mijn 90 dagen naar de Immigration in Kapchoeng geweest en ik was binnen drie uur weer thuis, er was maar een persoon voor mij, dus ik stond binnen tien minuten weer buiten.

Maar er liepen daar weer zat zenuwachtige en scheldende farang rond, die hun papieren voor een jaarvisum (Extension of stay) niet goed in orde hadden, die werden dus geweigerd en terug gestuurd om alles eerst op orde te maken. Vroeger probeerde ik nog zulke mensen te helpen, maar daar ben ik mee gestopt, ze begonnen meestal toch alleen maar te schelden, want het lag nooit aan hun, maar altijd aan hun vrouw/vriendin, die hem zo goed mogelijk probeert te helpen en aan de immigration officer die het allemaal niet snapt en hem ook niet met wat teamoney wilde helpen.

Ik heb zelf mijn tm7 en tm47 formulier ingevuld op mijn computer gedownload en hoef iedere keer alleen maar de datum en mijn leeftijd (bij tm7) te veranderen, plus een handtekening zetten. Verder weet ik dat ik bij een extension of stay het ingevulde tm7 formulier, de inkomensverklaring, de nodige paspoort kopieën en een pasfoto moet meenemen, plus tegenwoordig 2000 baht.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door Harm » vrijdag 17 oktober 2014, 06:35

Herbergier schreef:(Off Topic) Gisteren dus voor mijn 90 dagen naar de Immigration in Kapchoeng geweest en ik was binnen drie uur weer thuis, er was maar een persoon voor mij, dus ik stond binnen tien minuten weer buiten.

Maar er liepen daar weer zat zenuwachtige en scheldende farang rond, die hun papieren voor een jaarvisum (Extension of stay) niet goed in orde hadden, die werden dus geweigerd en terug gestuurd om alles eerst op orde te maken. Vroeger probeerde ik nog zulke mensen te helpen, maar daar ben ik mee gestopt, ze begonnen meestal toch alleen maar te schelden, want het lag nooit aan hun, maar altijd aan hun vrouw/vriendin, die hem zo goed mogelijk probeert te helpen en aan de immigration officer die het allemaal niet snapt en hem ook niet met wat teamoney wilde helpen.

Ik heb zelf mijn tm7 en tm47 formulier ingevuld op mijn computer gedownload en hoef iedere keer alleen maar de datum en mijn leeftijd (bij tm7) te veranderen, plus een handtekening zetten. Verder weet ik dat ik bij een extension of stay het ingevulde tm7 formulier, de inkomensverklaring, de nodige paspoort kopieën en een pasfoto moet meenemen, plus tegenwoordig 2000 baht.

Herhergier heb jij een link naar dat tm7 formulier
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 oktober 2014, 06:45

De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#40 Bericht door stevenl » vrijdag 17 oktober 2014, 06:48

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Herbergier » vrijdag 17 oktober 2014, 08:22

stevenl schreef:http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... e=download
Daar vind je ze allemaal.

Te laat.
Ja, daar heb ik hem ook vandaan, ingevuld en opgeslagen bij mijn documenten.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”