Steekpenningen aan de politie
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Steekpenningen aan de politie
Steven,
Ik denk toch wel dat je een oordeel geeft. Willens en wetens meewerken aan corruptie is wel een oordeel.
En ik kan dit niet opmaken uit zijn schrijven, miischien is het bij hem hetzelfde als in ons gat, er is maar een adres voor grond te bestellen. Als die grondboer dus niet opzoek gaat naar legale grond krijgt hij voorlopig geen grond, of hij zal zelf eerst op zoek moeten gaan naar een adres buiten zijn dorp. En dat hij dit niet wil kan ik ook niet uit zijn bericht opmaken, maw steven toch een beetje te negatief en te snel geoordeeld. Ook een vergissing toegeven siert een zakenman.
Ik denk toch wel dat je een oordeel geeft. Willens en wetens meewerken aan corruptie is wel een oordeel.
En ik kan dit niet opmaken uit zijn schrijven, miischien is het bij hem hetzelfde als in ons gat, er is maar een adres voor grond te bestellen. Als die grondboer dus niet opzoek gaat naar legale grond krijgt hij voorlopig geen grond, of hij zal zelf eerst op zoek moeten gaan naar een adres buiten zijn dorp. En dat hij dit niet wil kan ik ook niet uit zijn bericht opmaken, maw steven toch een beetje te negatief en te snel geoordeeld. Ook een vergissing toegeven siert een zakenman.
-
- Volwaardig lid
De een stopt zijn kop in het zand en de ander houdt hem onder water toch 

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Foei Elst,
Wel een moeilijke voor nieuwkomers
Wel een moeilijke voor nieuwkomers

-
- Standaard Lid
Ik gaf alleen een voorbeeld wat mij was overkomen. Sinds ik weet dat ik illegale grond heb liggen doe ik ook geen oog meer dicht. Er zijn gelukkig mensen op dit forum die ons het juiste pad wijzenelst99 schreef:De een stopt zijn kop in het zand en de ander houdt hem onder water toch

Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet
-
- Volwaardig lid
Fijn toch, gij die zonder zonden zijt, melden zich 

-
- Volwaardig lid
Geloof er niks van 

je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen,Elstelst99 schreef:Geloof er niks van
-
- Volwaardig lid

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Expat
- Contacteer:
Wat een onzin allemaal.
Ik spreek of impliceer hier geen waarde oordeel over uit, maar als jullie dat toch zo willen zien dan zegt dat veel over jullie leeskwaliteiten. Het enige geimpliceerde waardeoordeel komt van jullie zelf over jullie zelf gezien de klaarblijkelijke gevoeligheid.
Ik spreek of impliceer hier geen waarde oordeel over uit, maar als jullie dat toch zo willen zien dan zegt dat veel over jullie leeskwaliteiten. Het enige geimpliceerde waardeoordeel komt van jullie zelf over jullie zelf gezien de klaarblijkelijke gevoeligheid.
-
- Standaard Lid
stevenl schreef:Wat een onzin allemaal.
Dat doe je wel, als je een vent bent geef je je fout toe ipv het op de rest hier af te wentelen. Je schrijft dat ik willens en wetens meewerk aan corruptie, dat is mi een waardeoordeel.stevenl schreef: Je schreef dat je voorlopig geen zand krijgt. Dus je weet nu dat je illegaal koopt, maar geeft daar blijkbaar de voorkeur aan, want legaal kun je gewoon NU krijgen.
Maw: je werkt gewoon willens en wetens mee aan corruptie omdat het je beter uitkomt.
Ik woon op het platteland, ik heb een mannetje die dit soort dingen voor me regelt, zou zelf niet weten waar ik dit moet bestellen, wist ook niet dat het illegaal was. En als ik het wel zou weten waar ik het zelf kan bestellen weet ik nog niet of het legaal of illegaal is. Moet ik zijn vergunning vragen of zo? Ik wil mijn ervaringen met dit forum delen en verwacht dan niet door een betweter in een hoekje te worden gezet. Dus als dit jouw stijl van reageren is hoop ikm dat je mij voortaan met rust laat.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet
-
- Expat
- Contacteer:
Waar is het waardeoordeel in dit? Heel veel mensen werken in Thailand mee aan corruptie, denk bijvoorbeeld aan 100 Baht betalen bij een verkeersovertreding ipv de officiele procedure volgen. De 100 Baht is makkelijker en sneller.Ashakorat schreef:Je schrijft dat ik willens en wetens meewerk aan corruptie, dat is mi een waardeoordeel.
Mijn opmerking is gewoon een constatering, en zoals gezegd, als jij het als een waardeoordeel ziet zegt dat over jou dat je het zelf als iets negatiefs ziet.
-
- Volwaardig lid
Betekent dat dat jij altijd de officiële weg kiest? Nog niet geïntegreerd
in het Thaise?

- RuudThai
- Expat
Het gaat er niet om of je geïntegreerd bent in de Thaise samenleving maar of je deze handelswijze zelf kunt verantwoorden tegenover je geweten.elst99 schreef:Betekent dat dat jij altijd de officiële weg kiest? Nog niet geïntegreerdin het Thaise?

-
- Expat
- Contacteer:
Zoals Ruud zegt, het gaat erom dat je je eigen handelen voor jezelf kunt verantwoorden.elst99 schreef:Betekent dat dat jij altijd de officiële weg kiest? Nog niet geïntegreerdin het Thaise?
Ik zie niet wat een constatering van mij te maken heeft met 'altijd officiel weg kiezen' noch wat 'altijd officiele weg kiezen' en 'integratie in Thailand' met elkaar te maken hebben trouwens. Maar dat zal wel komen doordat ik hier veel korter woon dan jij.