30 jaar lease van stuk land

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

Re: 30 jaar lease van stuk land

#16 Bericht door YankeeDoodle » maandag 06 oktober 2014, 18:06

Ik breng wat wat volle mee, zodat jij van het statiegeld het dorp kunt onderhouden.

Omdat ik niets te verbergen heb, hierbij de uitleg hoe dat nu zo snel ging.

Een oud-collega van Ericsson is nu CEO van een van de grote telecom-companies in NL. Zijn jongens hebben aandelen in een TH telecom company. Natuurlijk hebben die fantastische advokaten in TH, die altijd op zoek zijn naar land voor base-stations (of antenne-palen).
Een leidt naar het ander, vandaag contact telefonisch, en volgende week 10 rai rijker, niet zo gek ver van Roi Et.

Nou heb ik dus:
1. een O visum voor TH
2. een jaar visum voor Malaysia
3. een SRRV visum voor PH

...................... en ik weet nog steeds niet waar ik naartoe moet.

Dus ben ik blij met alle uitnodigingen zover, zoals Dirk and Hans.
PS; het bier breng ik mee :cheesy:
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

hanshu

#17 Bericht door hanshu » maandag 06 oktober 2014, 19:02

Hahaha...mooi man

maar ik ga pas 20 november...blijft het zolang koud dat bier/

YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#18 Bericht door YankeeDoodle » maandag 06 oktober 2014, 22:08

Ik kom pas vlak voor Kerssemis. Volgens mij hebbe ze daar wel vriezers, hoor [8)
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Herbergier » dinsdag 07 oktober 2014, 05:23

YD, het beste wat jij kan doen is op je gemak overal eens rondkijken en bij visites bij vrienden, kennissen en eventueel forumleden informatie inwinnen over voor en nadelen op de plek waar zij wonen en daarna op je gemak bekijken waar je wilt gaan wonen, dan zou ik op die plaats eerst iets huren en daarna beslissen of je daar echt wil blijven wonen en daar eventueel een huis wilt kopen of bouwen.
Je bent een vrije jongen met genoeg levenservaring, niet onbemiddeld (denk ik) en nog een heel leven voor je, dus je hebt tijd zat om iets geschikts op te zoeken voor je ouwe dag en het is best leuk om een beetje rond te reizen in TH, PH en Malaysia, ik heb vroeger ook veel rondgereisd in die landen, met als enige verschil dat Malaysia voor mij Indonesia was.

Hier in Muang Buriram ben je natuurlijk ook altijd welkom voor een hapje, drankje en een praatje, het bier staat altijd koud, de koffie en thee is vers gezet (warm of koud). Roi Et is hier ook maar een 200km vandaan, in Nederland is dat een grote afstand, maar hier is dat vlakbij.
Alles van waarde is weerloos.

YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#20 Bericht door YankeeDoodle » dinsdag 07 oktober 2014, 09:11

Kijk, dat gaat goed. Weer een adresje met koud bier erbij :clap: :cheesy:
Colin Powell

hanshu

#21 Bericht door hanshu » dinsdag 07 oktober 2014, 16:41

YankeeDoodle schreef:Kijk, dat gaat goed. Weer een adresje met koud bier erbij :clap: :cheesy:
En een echte onvervalste herbergier nog wel....dat kan niet stuk.

YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#22 Bericht door YankeeDoodle » vrijdag 17 oktober 2014, 09:07

Herbergier schreef:YD, het beste wat jij kan doen is op je gemak overal eens rondkijken en bij visites bij vrienden, kennissen en eventueel forumleden informatie inwinnen over voor en nadelen op de plek waar zij wonen en daarna op je gemak bekijken waar je wilt gaan wonen, dan zou ik op die plaats eerst iets huren en daarna beslissen of je daar echt wil blijven wonen en daar eventueel een huis wilt kopen of bouwen.
Je bent een vrije jongen met genoeg levenservaring, niet onbemiddeld (denk ik) en nog een heel leven voor je, dus je hebt tijd zat om iets geschikts op te zoeken voor je ouwe dag en het is best leuk om een beetje rond te reizen in TH, PH en Malaysia, ik heb vroeger ook veel rondgereisd in die landen, met als enige verschil dat Malaysia voor mij Indonesia was.

Hier in Muang Buriram ben je natuurlijk ook altijd welkom voor een hapje, drankje en een praatje, het bier staat altijd koud, de koffie en thee is vers gezet (warm of koud). Roi Et is hier ook maar een 200km vandaan, in Nederland is dat een grote afstand, maar hier is dat vlakbij.
Natuurlijk ga ik dat doen, rondreizen en bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik ga echt niet over 3 nachten ijs voordat ik iets besluit. En voorlopig huren is ook een inkopper. Kun je nog eens verkassen zonder al te veel rompslomp.
Heb nu veel info over Roi Et en omgeving. Lijkt een rustig en vooral ook veilig gebied. En jullie kunnen er gerust op zijn: ik neem geen enkele beslissing zonder dit te overleggen met een DOOR MIJ GEKOZEN Thai Lawyer en volg zijn/haar adviezen: en dan nog zal ik de meningen hier op het forum vragen van anderen die daar in de Isaan wonen.
Colin Powell

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”