geld pinnen in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
geld pinnen in Thailand
Ik hoorde dat de banken in Thailand verschillende tarieven bij het pinnen hanteren. Meestal 150 B per transactie, maar er zouden ook banken zijn ,die goedkoper zijn.Ook hoorde ik, dat je het te pinnen bedrag nooit moet laten "converteren", dat zou wel zekerheid geven, hoeveel het je gaat kosten, maar wel veel duurder. Weet iemand daar misschien wat meer van?
Groet,
Peter
Groet,
Peter
- Ben
- Expat
Re: geld pinnen in Thailand
150 B = 180 Bpeter westerbaan schreef:Ik hoorde dat de banken in Thailand verschillende tarieven bij het pinnen hanteren. Meestal 150 B per transactie, maar er zouden ook banken zijn ,die goedkoper zijn.Ook hoorde ik, dat je het te pinnen bedrag nooit moet laten "converteren", dat zou wel zekerheid geven, hoeveel het je gaat kosten, maar wel veel duurder. Weet iemand daar misschien wat meer van?
Groet,
Peter
-
- Volwaardig lid
Lees "atm kosten reizen de pan uit" daar staat alles
- KhunSugar
- Volwaardig lid
Zo is dat. Alleen is de fee voor het pinnen al een tijdje 180 baht bij de meeste banken.
KS
KS
-
- Volwaardig lid
Dat zijn de kosten voor de Thaise ATM/ flappentap en dan nog de kosten van je eigen bank
ABN bijvoorbeeld zit rond de euro 2.20 transactie kosten.
Dat converteren aan de ATM? Nooit van gehoord, misschien snapt iemand anders dat wel
Dat converteren aan de ATM? Nooit van gehoord, misschien snapt iemand anders dat wel
- KhunSugar
- Volwaardig lid
De ATM zal u bij het pinnen een koers voorstellen de je al dan niet kan aanvaarden. Deze koers is doorgaans om niet te zeggen altijd minder gunstig dan de koers die uw bank zal toepassen. Het advies is dan vanzelfsprekend, ga nooit akkoord met de u voorgestelde koers door de ATM (plaatselijke bank).ireen123 schreef:Dat zijn de kosten voor de Thaise ATM/ flappentap en dan nog de kosten van je eigen bank
Wees gerust, het niet aanvaarden van de voorgestelde koers wil niet zeggen dat je uw transactie niet kan afronden.
KS

-
- Volwaardig lid
Vreemd maar waar. Sommige Nederlandse pin passen weigeren een conversie. Met andere woorden, de ATM meldt terug of je nog meer transacties wilt doen. Bij nee, breekt de ATM de transactie af. Vreemd.
Ja, ik heb meegemaakt dat sommige banken geen ATM fee berekenen op Thaise pin kaarten.
Ja, ik heb meegemaakt dat sommige banken geen ATM fee berekenen op Thaise pin kaarten.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- RuudThai
- Expat
Ik heb met mijn ING-pinpassen/creditcards nooit de vraag gehad over een conversie, het is mij volledig onbekend, bij welke Thaise bank ik ook pin.
Mijn ervaring leert mij verder dat elke Thaise bank een toeslag heft op het pinnen met een buitenlandse pas. Alle banken rekenen nu 180 baht per pinhandeling behalve de AEON. Die rekende tot voor een paar maanden niets maar ze hebben toen nieuwe ATM's geplaatst en die worden betaald door ons, buitenlanders, met 150 baht per pinhandeling.
Thaise banken rekenen ook kosten als je met een Thaise debitkaart pint. Pin je in je eigen district/provincie bij je eigen bank dan kost dat niets. Ook hebben enkele banken een overeenkomst gesloten dat ze onderling geen kosten rekenen in hun district. Ik kan in ieder geval met mijn Bangkok Bank kaart kosteloos pinnen bij de Kasikorn, de Krung Thai, de Krungsri en de TMB. Maar er zijn meer banken bij die afspraak aangesloten.
Buiten de provincie betaal je wel, zowel bij je eigen bank als - iets meer - bij een andere bank. Het gaat dan om bedragen tussen de 10 en 35 baht.
Mijn ervaring leert mij verder dat elke Thaise bank een toeslag heft op het pinnen met een buitenlandse pas. Alle banken rekenen nu 180 baht per pinhandeling behalve de AEON. Die rekende tot voor een paar maanden niets maar ze hebben toen nieuwe ATM's geplaatst en die worden betaald door ons, buitenlanders, met 150 baht per pinhandeling.
Thaise banken rekenen ook kosten als je met een Thaise debitkaart pint. Pin je in je eigen district/provincie bij je eigen bank dan kost dat niets. Ook hebben enkele banken een overeenkomst gesloten dat ze onderling geen kosten rekenen in hun district. Ik kan in ieder geval met mijn Bangkok Bank kaart kosteloos pinnen bij de Kasikorn, de Krung Thai, de Krungsri en de TMB. Maar er zijn meer banken bij die afspraak aangesloten.
Buiten de provincie betaal je wel, zowel bij je eigen bank als - iets meer - bij een andere bank. Het gaat dan om bedragen tussen de 10 en 35 baht.
-
- Volwaardig lid
het lijkt 180 voor ons, omdat wij als NL (en BE) aan het Maestro-systeem zijn gebonden. Heb je een bankrek die via VISA werkt, dan is het nog 150 bt-maar als NLer kom je daar alleen aan als je in een ver butienland woont. Die 180 bt (dus ruim 4€) wordt gewoon bij je opname opgeteld, zodat je er meestal ook %% commssie nog extra over betaalt.
- serpay
- Volwaardig lid
in een ver buitenland woont?
wist niet dat duitsland zo ver weg is
voor mij ook 150 baht maar de bank in duitsland vraagt weer voor het pinnen 5 euro
dus meestal gewoon op mijn thaise bankrekening storten en daar pinnen probleem opgelost.
wist niet dat duitsland zo ver weg is

voor mij ook 150 baht maar de bank in duitsland vraagt weer voor het pinnen 5 euro
dus meestal gewoon op mijn thaise bankrekening storten en daar pinnen probleem opgelost.
Alfisti rebeli
-
- Zeer veel ervaring
Dank voor jullie reacties. Van de INg kreeg ik overigens bericht dat je wel wat kunt besparen door een wat duurder betaalpakket te nemen. Als je het Basispakket hebt dan betaal je voor elke opname in Thailand de koersopslag plus 2,25€. Als je een wat duurder pakket neemt (Betaal Pakket) dan betaal je alleen de koersopslag, maar niet die 2,25
Grt,
Peter
Grt,
Peter
-
- Expat
- Contacteer:
Krungsir (de gele) wil nog wel eens ATM's hebben waar ze dynamic currency conversion (dus ter plekke de Eurokoers al krijgen) als keuzemogelijkheid hebben.