Medicinale middeltjes fruit en groente en zo.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Medicinale middeltjes fruit en groente en zo.
Wat logo's voor je Dutch van 'safe food'
Logos of "green" food in Thailand safe food
Bron safe food
Jaren terug wel flink aan de orde geweest dat het gebruik van chemicalen de internationalen normen overschreed voor export artikelen.
Dacht dat men dat aardig terug gebracht had.
Chemicalien gebruiken voor een fris en fruittig uiterlijk zal je nooit kunnen voorkomen bij commercieel gebruik veel groothandel zal het ook verlangen.
Veel van de groente die men hier aanbied op de markt ziet er echt niet uit in die zin van uniform of ongeschonden dus geloof niet dat men er erg scheutig mee om gaat.
Kost tenslotte ook geld al die rotzooi.
Logos of "green" food in Thailand safe food
Bron safe food
Jaren terug wel flink aan de orde geweest dat het gebruik van chemicalen de internationalen normen overschreed voor export artikelen.
Dacht dat men dat aardig terug gebracht had.
Chemicalien gebruiken voor een fris en fruittig uiterlijk zal je nooit kunnen voorkomen bij commercieel gebruik veel groothandel zal het ook verlangen.
Veel van de groente die men hier aanbied op de markt ziet er echt niet uit in die zin van uniform of ongeschonden dus geloof niet dat men er erg scheutig mee om gaat.
Kost tenslotte ook geld al die rotzooi.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
GrapjasHua Thale schreef:Toch niet de hele badkuip vol Jeanette.
[url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... ermedicijn .....

En - nee - papaya vind ik niet zo lekker en voor kanker ben ik niet bang.
Volgende week een MRI scan van de rug en daarna ons lekker laten masseren bij die Chinese praktijk.
Dutch
In Thailand zal het verschil tussen biologisch en niet anders uitpakken dan hier. Juist de kleine stalletjes willen geen slakken in de sla.
Waar wij hier eigenlijk banger voor zijn is voor slachtvee dat (te)veel medicijnen krijgt.
En snel groei middelen.

Bedankt voor jullie meeleven.

- joepattaya
- Expat
Re: Medicinale middeltjes en zo.
En zo is dat........elke haal die ik neem va mijn peuk denk ik: "Zo, weer een bijdrage aan het kanker-onderzoek!"Gardensafari schreef:Ja, Jeanette, deze keer ben ik het met Jos eens.
Iedereen die stopt met roken is een crimineel.
Er wordt, ook op dit forum, wat afgeklaagd over de billetjes van oude mensen, die niet meer gewassen kunnen worden.
En hoe komt dat?
Omdat steeds meer mensen het verdommen om keurig hun accijnzen te betalen.
Ze stoppen gewoon met roken. Belastingontduiking is het.
Crimineel dus. FOEI.
Stel dat nu ineens iedereen stopt met roken, dan gaat zowat de halve wereldeconomie plat om maar niet te spreken over de honderd-duizenden werklozen, zo niet miljoenen werklozen wereldwijd die er bij komen en die moeten allemaal te vreten hebben.
Waar gaat dat geld vandaan komen? Er zijn geen inkomsten meer uit accijnzen op tabak en aan de andere kant moet er veel meer geld uit naar de werklozen.
Daarnaast blijf ik me steeds weer afvragen of roken echt zo slecht is; is het inademen van rotte lucht (zoals de Bangkokse stadsluchten) niet veel ongezonder?
Maar goed.....terug on-topic........ik ben een beetje wars van medicjnen. Gebruik heel af en toe een paracetamolletje en als ik eens wat slapjes ben dan doe ik een dag elctrolytisch poeder in mijn water.
Als ik eens naar arts moet, die me vervolgens een batterij medicijnen probeert voor te schrijven, dan ga ik met hem eerst heel kritisch de lijst door en sta vaak buiten met de halve hoeveelheid.
-
- Volwaardig lid
En die kerel maar denken.
farang kie nie- au
Maar je heb gelijk de heren artsen schrijven graag in ruime mate geneesmiddelen voor en meer als je een normale goede verzekering hebt.
Bij twijfel kan je beter wel een pilletje nemen als niet of even een kijkoperatie doen.
Maar ja het moet ergens vandaan komen de pegels om het huis die drie wagens en weet ik veel wat nog meer te betalen.
farang kie nie- au
Maar je heb gelijk de heren artsen schrijven graag in ruime mate geneesmiddelen voor en meer als je een normale goede verzekering hebt.
Bij twijfel kan je beter wel een pilletje nemen als niet of even een kijkoperatie doen.
Maar ja het moet ergens vandaan komen de pegels om het huis die drie wagens en weet ik veel wat nog meer te betalen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Jos Flachs
- Expat
Het lijkt wel of we op dit forum enkel onkwetsbare mannen van 20 jaar hebben, die enkel overlijden als je ze een staak door het hart steekt of oudere mensen die heilig geloven in water met een geheugen gecombineerd met een geneeskrachtig dansje onder mistletoe & macrobiotisch biologisch linksgedraaide onbespoten worteltjes. Iets er tussen zie ik niet. Schrijven doktoren veel voor? Nou, in mijn geval wel. Je wil niet weten wat ik iedere maand aan het ziekenhuis betaal.
Maar goed, ik ben geen 20, en mij kan je tegenwoordig ook omleggen met een houten staak. Door er mee op mijn kop te tikken. Of op mijn schouder. M'n verzekering is dan ook erg blij dat ze a.s. zaterdag Bt 1,2 miljoen kunnen aftikken voor een operatie aan die schouder.
Mijn ervaring is dat Thailand een tropisch land is waar simpele ziektes net even iets lastiger te genezen zijn dan in NL. Ja, ik heb - toen ik nog een stoere vent was - weken rondgelopen met een domme verkoudheid die niet over wilde gaan. Thais zeiden: je moet xxx of yyy innemen, dan is het zo over. Maar in NL doen we dat niet, en zowel xxx als yyy zijn enkel te verkrijgen op doktersrecept. Dus dat doen we niet. Tot ik het op een gegeven moment wel deed en binnen 3 dagen van die verkoudheid af was.
Voor geïnteresseerden: ik heb een gescheurde schouderpees. Loop ik iets van een half jaar mee rond. Ik dacht dat het spierpijn was, maar na 6 maanden vond ik het tocht wel tijd om een dokter er naar te laten kijken. Die constateerde dat het een gescheurde pees is. En dat het enkel operatief te genezen is. Ook ik loop niet snel naar een dokter, maar soms heb je weinig keuze.
Dus ik ben niet een farang knie au, maar een farang schouder au.
Maar goed, ik ben geen 20, en mij kan je tegenwoordig ook omleggen met een houten staak. Door er mee op mijn kop te tikken. Of op mijn schouder. M'n verzekering is dan ook erg blij dat ze a.s. zaterdag Bt 1,2 miljoen kunnen aftikken voor een operatie aan die schouder.

Mijn ervaring is dat Thailand een tropisch land is waar simpele ziektes net even iets lastiger te genezen zijn dan in NL. Ja, ik heb - toen ik nog een stoere vent was - weken rondgelopen met een domme verkoudheid die niet over wilde gaan. Thais zeiden: je moet xxx of yyy innemen, dan is het zo over. Maar in NL doen we dat niet, en zowel xxx als yyy zijn enkel te verkrijgen op doktersrecept. Dus dat doen we niet. Tot ik het op een gegeven moment wel deed en binnen 3 dagen van die verkoudheid af was.
Voor geïnteresseerden: ik heb een gescheurde schouderpees. Loop ik iets van een half jaar mee rond. Ik dacht dat het spierpijn was, maar na 6 maanden vond ik het tocht wel tijd om een dokter er naar te laten kijken. Die constateerde dat het een gescheurde pees is. En dat het enkel operatief te genezen is. Ook ik loop niet snel naar een dokter, maar soms heb je weinig keuze.
-
- Volwaardig lid
Beterschap hoop dat het goed afloopt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
Ik denk dat ik ,de laatste 2 jaren,nogal een dokters parade achter de rug heb en daar ,binnen redelijke grenzen, best een en ander over heb doorgegeven.Jos Flachs schreef:Het lijkt wel of we op dit forum enkel onkwetsbare mannen van 20 jaar hebben, die enkel overlijden als je ze een staak door het hart steekt of oudere mensen die heilig geloven in water met een geheugen gecombineerd met een geneeskrachtig dansje onder mistletoe & macrobiotisch biologisch linksgedraaide onbespoten worteltjes. Iets er tussen zie ik niet. Schrijven doktoren veel voor? Nou, in mijn geval wel. Je wil niet weten wat ik iedere maand aan het ziekenhuis betaal.
Maar goed, ik ben geen 20, en mij kan je tegenwoordig ook omleggen met een houten staak. Door er mee op mijn kop te tikken. Of op mijn schouder. M'n verzekering is dan ook erg blij dat ze a.s. zaterdag Bt 1,2 miljoen kunnen aftikken voor een operatie aan die schouder.![]()
Ook kan ik me herinneren dat Prajak,tamelijk gedetailleerd over zijn wel en wee ,op medisch gebied,verslag deed..
Deze ervaringen die werden gedeeld en waarvan men best wat kon opsteken,pasten blijkbaar niet in de "nieuwe stijl" van ons forum.Ik heb al eerder laten weten dat de bijdrage van de kritikasters van de oude garde tot het minimum beperkt is,zoniet inmiddels volledig verdwenen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Nou Jos een onkwetsbare man van 20 ben ik ook niet hoor.
Dat wordt een zware operatie zeg, €30.000 euro.
Ik wens je sterkte.
Over dat geheugen water - waar je je zo aan ergert - daar heb ik eens op gegoogled.
Daar zal niemand op dit forum een fan van zijn of er überhaupt iets van weten.
Toch - al hoef ik het zelf niet - lijkt het me geen 100% humbug .....
http://www.active-water.com/nl/schadelijke_stoffen.html
..... als je ziet wie er mee bezig zijn.
Jij en ik willen dat spul niet maar ik denk niet dat het een heilige oorlog waard is.
Deze zin uit die url geeft mijn idee aardig weer .....

Ik wens je sterkte.
Over dat geheugen water - waar je je zo aan ergert - daar heb ik eens op gegoogled.
Jij en ik willen dat spul niet maar ik denk niet dat het een heilige oorlog waard is.

Deze zin uit die url geeft mijn idee aardig weer .....
.... en dit zou je kunnen uitbreiden met 'daar wil ik niks van weten.De uitspraak van vele wetenschappers over een onbegrepen gebied – dat bestaat niet – is volledig onwetenschappelijk.
Men kan hoogstens zeggen – daar weet ik niets van af"

-
- Volwaardig lid
Jeanette heb jij geen magnesium tekort? Bij mijn man is een magnesium tekort vastgesteld en slikt nu hij zegt dat het hem helpt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- v@go
- Volwaardig lid
Ik geloof toch meer in dit water http://nl.wikipedia.org/wiki/Water geen flauwe kul over geheugen, als ik waterstof verbrand dan heeft die waterdamp echt geen geheugen.Jeanette schreef:Nou Jos een onkwetsbare man van 20 ben ik ook niet hoor.![]()
Ik wens je sterkte.
Jij en ik willen dat spul niet maar ik denk niet dat het een heilige oorlog waard is.![]()
Deze zin uit die url geeft mijn idee aardig weer ......... en dit zou je kunnen uitbreiden met 'daar wil ik niks van weten.De uitspraak van vele wetenschappers over een onbegrepen gebied – dat bestaat niet – is volledig onwetenschappelijk.
Men kan hoogstens zeggen – daar weet ik niets van af"
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Dit is inderdaad geen humbug, dit is onzin in het kwadraat.Jeanette schreef: Over dat geheugen water - waar je je zo aan ergert - daar heb ik eens op gegoogled.
Het enige geheugen dat ik van water ken is dat van water in een echoput.
En je schrijft: "als je ziet wie er mee bezig zijn".
Welke beroemde wetenschapper is dat dan. De genoemde dokter Ludwig zeker.
Nou die staat mooi niet op de lijst van Nobelprijswinnaars.
Jeanette, je bent een schat.
Maar je bent toch kritisch genoeg om dit te doorzien, hoop ik.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Niemand hier heeft ooit een Nobelprijs gewonnen en geen van de posters hier is onzinnig.
Ik gun deze wetenschappers het voordeel van de twijfel al zal ik er zelf geen geld aan uitgeven.
Een paar honderd jaar geleden zou iemand uitgeschaterd worden die het idee had dat 30 a 40 ton door de lucht zou kunnen vliegen met een snelheid van 1000 km per uur en honderd(en) mensen erin.
Dus ik denk "ik snap het niet maar ik heb er ook niet over gestudeerd".

Magnesiumtekort zou best kunnen Elst maar ik slik een multi dus dan zou het aan de opname capaciteit van mijn darmen liggen.

Ik gun deze wetenschappers het voordeel van de twijfel al zal ik er zelf geen geld aan uitgeven.
Een paar honderd jaar geleden zou iemand uitgeschaterd worden die het idee had dat 30 a 40 ton door de lucht zou kunnen vliegen met een snelheid van 1000 km per uur en honderd(en) mensen erin.
Dus ik denk "ik snap het niet maar ik heb er ook niet over gestudeerd".

Magnesiumtekort zou best kunnen Elst maar ik slik een multi dus dan zou het aan de opname capaciteit van mijn darmen liggen.
- Jos Flachs
- Expat
Bedankt, zal wel meevallen. Niet de eerste keer.Jeanette schreef:Nou Jos een onkwetsbare man van 20 ben ik ook niet hoor.![]()
Ik wens je sterkte.
Natuurlijk lijkt het geen 100% humbug. Het is 100% humbug.Toch - al hoef ik het zelf niet - lijkt het me geen 100% humbug .....
Ik kan je aanraden de Penn & Teller Bullshit series te bekijken op Yutube. Die laten zien waarom het humbug is.
- Jos Flachs
- Expat
Hoppa. Geen medicinale worteltjes (zonder geheugen), geen peperduur water (met geheugen) en weer terug van weggeweest.
Zaterdag inchecken, voor het voor-onderzoek. 's Middags om vier uur op de brancard. De anesthesist vroeg hoe ik me voelde toen hij me plat spoot. "Duize." .... weg. Tegen zevenen werd ik weer wakker. Niet misselijk, wel koud. Kreeg een soort van hetelucht kanon onder de deken. Zondag de hele dag TV kijken. En om 4 uur mocht ik weer naar huis.
Kon mijn arm nauwelijks bewegen, maar dat gaat nu al weer behoorlijk. Komende zaterdag gaan de hechtingen er uit.
De zusters waren zeer lief, de dokters zeer goed. En het eten in Bumrungrad zeer slecht. Sterker nog: als ze daar blikken noodrantsoen zouden opwarmen zou men beter te eten krijgen dan nu.
Waarschijnlijk niet per ongeluk. Er zitten een aantal behoorlijk dure restaurants die aan room service doen in Bumrungrad. De directie van Bum zal wel denken: als u die warme prak van ons niet blieft, gewoon even bellen naar McDonalds of Chez Pierre. De verpleegsters vertelden me dat vrijwel iedereen de warme prak niet echt smakelijk vind.
Zaterdag inchecken, voor het voor-onderzoek. 's Middags om vier uur op de brancard. De anesthesist vroeg hoe ik me voelde toen hij me plat spoot. "Duize." .... weg. Tegen zevenen werd ik weer wakker. Niet misselijk, wel koud. Kreeg een soort van hetelucht kanon onder de deken. Zondag de hele dag TV kijken. En om 4 uur mocht ik weer naar huis.
Kon mijn arm nauwelijks bewegen, maar dat gaat nu al weer behoorlijk. Komende zaterdag gaan de hechtingen er uit.
De zusters waren zeer lief, de dokters zeer goed. En het eten in Bumrungrad zeer slecht. Sterker nog: als ze daar blikken noodrantsoen zouden opwarmen zou men beter te eten krijgen dan nu.
Waarschijnlijk niet per ongeluk. Er zitten een aantal behoorlijk dure restaurants die aan room service doen in Bumrungrad. De directie van Bum zal wel denken: als u die warme prak van ons niet blieft, gewoon even bellen naar McDonalds of Chez Pierre. De verpleegsters vertelden me dat vrijwel iedereen de warme prak niet echt smakelijk vind.