Medicinale middeltjes fruit en groente en zo.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jos Flachs
Expat
Expat

Re: Niet medicinale middeltjes

#16 Bericht door Jos Flachs » maandag 15 september 2014, 01:36

Jeanette schreef:Wat is er mis met - baat het niet dan schaad het niet - standpunt?
Voor ....
Vit. C
multivit.
glucosamine
.... om er maar eens een paar te noemen.
Helemaal niks. Het doet meestal geen kwaad (alleen voor je portemonnee). Als je je geld aan die onzin wilt uitgeven, moet je dat helemaal zelf weten.

Met vitamine C duurt je verkoudheid een week, zonder toch zeker zeven dagen!

Andere vitamines, o.a. multi-vitamines, kunnen wel degelijk schadelijk zijn voor je gezondheid.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Jeanette » maandag 15 september 2014, 08:01

Jos Flachs schreef: Als je je geld aan die onzin wilt uitgeven, moet je dat helemaal zelf weten.
Gek hoor dat mensen niet in de gaten hebben als ze zelf met het (hollandse) vingertje zwaaien. :mrgreen:

Aan het kopen van b.v. 10 vijfjes van de staatsloterij zit die zelfde bijwerking - je bent het grootste deel gewoon kwijt.
Lekker belangrijk.
Koop sigaretten en je geld verdampt. (vol bijwerkingen)

Keuzes .... keuzes ..... keuzes.
Maar welke keuze je ook maakt, alles beter dan niet kiezen en geleefd worden.

[|)

Jos Flachs
Expat
Expat

#18 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 16 september 2014, 01:12

Jeanette schreef:Koop sigaretten en je geld verdampt. (vol bijwerkingen)
Sorry, dat kan niet. Geld kan niet verdampen. Theoretisch kan het sublimeren. Maar lang voor dat proces begint is het al versleten.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Medicinale middeltjes en zo.

#19 Bericht door Gardensafari » zaterdag 20 september 2014, 00:14

Ja, Jeanette, deze keer ben ik het met Jos eens.
Iedereen die stopt met roken is een crimineel.
Er wordt, ook op dit forum, wat afgeklaagd over de billetjes van oude mensen, die niet meer gewassen kunnen worden.
En hoe komt dat?
Omdat steeds meer mensen het verdommen om keurig hun accijnzen te betalen.
Ze stoppen gewoon met roken. Belastingontduiking is het.
Crimineel dus. FOEI. Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Hua Thale » zaterdag 20 september 2014, 04:54

Aangezien het weer praatje kul is enige toelichting over 'verdampen'

Waarom geld wel kan verdampen (maar niet kan verdwijnen)

Dat water kan verdampen wisten wij al. Immers de hele atmosfeer is in feite niets anders dan waterdamp. Wat wij nog niet wisten is dat geld ook kan ´verdampen´. Geld bestaat grotendeels alleen virtueel en om die reden vraag ik mij al tijden lang af hoe het mogelijk is dat geld verdampt (op de beurs). Is het zo dat geld verdampt wanneer de processortemperatuur van de computer waarin het geld bestaat te hoog wordt? Of ligt het aan het (economisch)klimaat? En wat houdt dat verdampen nu eigenlijk in?

We kennen inmiddels het “broeikaseffect” als een schadelijk mechanisme dat het leven op aarde in gevaar kan brengen (*kuch*). Toch zijn wetenschappers niet echt consistent in hun terminologie, het verdampen van geld krijgt niet een gelijksoortige naam, terwijl juist de vergelijking zo mooi te trekken is. Het verdampen van geld zal ik in dit artikel verder benoemen als het “bankrekeningeffect”. Voor dit zogenaamde ‘bankrekeningeffect’ dient u net zo bang te zijn als voor het broeikaseffect; voor u het weet staat ook uw bankrekening ‘onder water’.

Bron en vervolg toelichting Verdampen en zo
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jeanette » zaterdag 20 september 2014, 08:26

En zo zie je maar weer dat 1 woord de mensen aan het denken kan zetten. :mrgreen:

Oké, we zijn het er over eens dat Dr. Vogel en zijn middeltjes je geld verwatert en dat met roken je geld 'in rook laat opgaan'.

Mijn stelling is dat iedereen zelf mag kiezen en dat als je voor 100% achter de keuzes van dominees, dokters, kwakzalvers, politici en andere indoctrinerende persoonlijkheden aanloopt - je geleefd wordt.

[8) [|) [8)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Hua Thale » zaterdag 20 september 2014, 09:25

En deze goed onthouden Jeanette.

Het “bankrekeningeffect” klinkt vele male beter als 'verwatert' 'verdampen' of sublimeren hoewel deze reacties bij de tegenpartij natuurlijk zonder meer waar genomen kunnen worden als de shock te groot is.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#23 Bericht door Gardensafari » zaterdag 20 september 2014, 11:39

Hua Thale schreef:En deze goed onthouden Jeanette.

Het “bankrekeningeffect” klinkt vele male beter als 'verwatert' 'verdampen' of sublimeren hoewel deze reacties bij de tegenpartij natuurlijk zonder meer waar genomen kunnen worden als de shock te groot is.
Hier ben ik het met je oneens.
Mij klinkt verdampen of verwateren veel beter in de oren. Dan is het gewoon weg.
Bij "bankrekeningeffect" verdwijnt het in de vorm van een bonus; met andere woorden het gaat gewoon in andere handen over.

Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jos Flachs
Expat
Expat

#24 Bericht door Jos Flachs » zondag 21 september 2014, 02:25

Iedereen moet zelf weten waar die z'n geld aan uitgeeft. Als ik bij mijn pharmacy kijk wat die verkopen, verkopen ze bijzonder graag spul dat niet werkt en heel erg duur is. (Parfumerieën doen overigens hetzelfde, zij het op een ander vlak.) Spul wat je echt nodig hebt - echt medicijnen dus - neemt meer dan driekwart helft van z'n schapruimte in. En de rest (vitamines, krachtvoer, homeopathie, etc.) daar komt driekwart van z'n winst vandaan.

Dat is commercieel, en dat moet je dus zelf weten. Zelfde geldt voor mensen die flesjes peper duur water kopen en er mee rondsjouwen. Spa water mag dan mogelijk uit Spa komen, Nestle water komt zeer beslist niet uit Zwitserland en ook niet uit de bergen bij Chiang Mai of van mijn part de Himalaya. Meneer Nestle koopt dat gewoon bij de BKK drinkwater maatschappij.

Dat je jezelf voor de gek houdt is een ding. Homeopathie is iets compleet anders. Dat is regelrecht kwakzalverij. "Als het je niet schaadt, dan ..." Okay. Maar homeopathie schaadt wel degelijk. Omdat er zo ontzettend slap tegen kwakzalverij wordt opgetreden zijn er een hoop kruidenvrouwtjes en kruidenmannekes die een goed belegde boterham verdienen aan het leed van een ander. Zoals Jomanda, bijvoorbeeld. Die knoeit nog steeds rond....

Haar slachtoffer was overigens niet uniek. Steve Jobs dacht ook dat broccoli beter werkt tegen kanker dan echte medicijnen. Met hem vele anderen. Dat soort zaken vind ik knap verwerpelijk. En daarom spreek ik me - mogelijk erg krachtig - tegen dat soort onzin uit.

RuudThai
Expat
Expat

#25 Bericht door RuudThai » zondag 21 september 2014, 02:35

Helemaal mee eens Jos, weg met die oplichterij! :thumbsup:
Klazien uut Zalk, dokter Moerman, dr. Vogel enz. , zweverige folklore van de bovenste plank... :(

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Jeanette » zondag 21 september 2014, 07:01

Jos Flachs schreef:Iedereen moet zelf weten waar die z'n geld aan uitgeeft.
RuudThai schreef:Helemaal mee eens Jos, weg met die oplichterij! :thumbsup:

Over goed lezen gesproken. :mrgreen:

RuudThai
Expat
Expat

#27 Bericht door RuudThai » zondag 21 september 2014, 16:56

Jeanette schreef:
Jos Flachs schreef:Iedereen moet zelf weten waar die z'n geld aan uitgeeft.
RuudThai schreef:Helemaal mee eens Jos, weg met die oplichterij! :thumbsup:

Over goed lezen gesproken. :mrgreen:
Ja, dat kan ik ook van jou zeggen, de openingszin van Jos past jou waarschijnlijk nog als enige in jouw straatje..... :Whistle: :giggle3:
Of ben je het met de rest van zijn verhaal ook geheel eens? :angel:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Jeanette » zondag 21 september 2014, 20:22

Ach houd toch op met dit geneuzel.
Laat iedereen zelf uitmaken waar het geld heen gaat.

Dit is een mening opdringen en daar houd ik niet van.
Niets is 100% goed en niets is 100% slecht.

Ik houd geen pleidooi voor alternatief, ik vertel alleen dat ik bij sommige dingen baat heb.
Maar als jullie er lol aan beleven om elkaar de loef af te steken met dit soort zeepkistjes gepreek, ga je gang.

Dinsdag krijg ik de uitslag van de Neuroloog en w.s. zal ze zeggen dat ik er maar mee moet (leren) leven.

zucht.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#29 Bericht door Gardensafari » zondag 21 september 2014, 20:38

Jeanette schreef: Dinsdag krijg ik de uitslag van de Neuroloog en w.s. zal ze zeggen dat ik er maar mee moet (leren) leven.

zucht.
Ik hoop voor jou dat ze iets anders zal zeggen.
En zo niet, ja dan heb je gelijk dat je alternatieven probeert en als die voor jouw gevoel jou verder helpen, dan is het goed.
Immers als de wetenschap jou niet verder kan helpen, dan heeft hij ook niet het recht om alternatieven af te kraken.
Ik hoor dinsdag van je?
Knor, knor,

Hans

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Jeanette » zondag 21 september 2014, 22:40

Je bent een schat. [8)

Misschien praat ze me een scootmobiel aan maar ik wil liever zonder.
Het is spierzwakte van gebogen benen en aan mijn knieën ligt het niet volgens de röntgen foto.
Over 20 jaar hoort het bij mijn leeftijd. Het heten nu a-specifieke klachten, dat is de gestudeerde term voor; "Ik weet het niet". :mrgreen: :evil: :mrgreen:
Maar ik had een goed gevoel over het contact met haar, tijdens de EMG had ik haar volledige aandacht.

Maar ik zit mij steeds af te vragen waar dit nu aan ligt.
Immers 50 jaar geleden had bijna niemand een rollator of scootmobiel nodig toch?

In 2003 liep/strompelde ik meer dan een half jaar in de ziektewet en dat heb ik - ik dacht door het power platen - ook achter me gelaten.
De nachtdiensten kunnen de boosdoener zijn of te veel eiwit in de voeding die mij verzuurt. :?:
Tja .... ik ben verslaafd aan alle mogelijke vormen van genieten. :o

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”