Fout. Economie zit niet in het hart, maar tussen de oren.Jeanette schreef: P.S. Volgens mij blijft de Baht mobiel.Als een ECG.
Het moet dus zijn "Als een EEG".
Moderator: Loempia
Fout. Economie zit niet in het hart, maar tussen de oren.Jeanette schreef: P.S. Volgens mij blijft de Baht mobiel.Als een ECG.
Robin, al lichte verbeteringen kunnen de zaak beïnvloeden. Ik zie net op NOS Teletekst het volgende bericht:robin33 schreef:Denk idd niet dat mense die 60 euro meer krijgen 2000 gaan uitgeven , al is hetvwel weer iets makkelijker te lenen. Maar als ze al 60 uitgeven zal het voor de middenstand een leuk extra zijn , die dan weer mischien gaan investeren. Waar andere bedrijven weer wat meer mee kunnen etc etc. Diendan mischien meer mensen nodig hebben.... Het vlammetje moet een vuur worden
Ook met de US$ ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag. Al heel lang is er in theorie en in de praktijk geen connectie tussen Baht en Dollar.YankeeDoodle schreef:ALLE koersen in Azie (behalve de Yen in Japan) "hangen" aan de koers van de US Dollar. Sinds kort zelfs de Chinese Yuan.
Dus volg de bewegingen tussen de Dollar en de Euro, en dat is treurnis de laatste paar weken.
Als je vermogen hebt is het nog steeds wijs een US Dollar deposit account aan te houden (bijvoorbeeld bij HSBC). Zo niet dan ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag, en dat zijn de bekende JoJo's.
(Bron: 5 jaar Economie aan de VU in Amsterdam en nog geslaagd ook, hahahahaha)
Het blijft hardnekkig, maar in 1997 heeft Thailand zich ontkoppeld van de US dollar en dat gaf aanleiding tot de zogenaamde Azie crisis. Het blijft de kop maar opsteken, dat de Bath gekoppeld is aan de US dollar en waar die wijsheid vandaan komt, is mij een raadsel.stevenl schreef:Ook met de US$ ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag. Al heel lang is er in theorie en in de praktijk geen connectie tussen Baht en Dollar.YankeeDoodle schreef:ALLE koersen in Azie (behalve de Yen in Japan) "hangen" aan de koers van de US Dollar. Sinds kort zelfs de Chinese Yuan.
Dus volg de bewegingen tussen de Dollar en de Euro, en dat is treurnis de laatste paar weken.
Als je vermogen hebt is het nog steeds wijs een US Dollar deposit account aan te houden (bijvoorbeeld bij HSBC). Zo niet dan ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag, en dat zijn de bekende JoJo's.
Je bevestigt wat ik zeg.Henk Korat schreef:Het blijft hardnekkig, maar in 1997 heeft Thailand zich ontkoppeld van de US dollar en dat gaf aanleiding tot de zogenaamde Azie crisis. Het blijft de kop maar opsteken, dat de Bath gekoppeld is aan de US dollar en waar die wijsheid vandaan komt, is mij een raadsel.stevenl schreef:Ook met de US$ ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag. Al heel lang is er in theorie en in de praktijk geen connectie tussen Baht en Dollar.YankeeDoodle schreef:ALLE koersen in Azie (behalve de Yen in Japan) "hangen" aan de koers van de US Dollar. Sinds kort zelfs de Chinese Yuan.
Lees dit nog maar een keer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aziatische ... Ble_crisis