wat gaat de baht doen de komende tijd

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: wat gaat de baht doen de komende tijd

#31 Bericht door Gardensafari » donderdag 18 september 2014, 21:46

Jeanette schreef: P.S. Volgens mij blijft de Baht mobiel. [8) Als een ECG.
Fout. Economie zit niet in het hart, maar tussen de oren.
Het moet dus zijn "Als een EEG".
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Jeanette » donderdag 18 september 2014, 23:18

Ik zet de joker in Hans .... :mrgreen:

Afbeelding

..... als je gokt op zo'n hoog puntje krijg je juist de lage. :?

8-) 8-) 8-)

We hebben het over de bat(h)mobiel hè, anders is het niet ontoppic. :giggle3:

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#33 Bericht door robin33 » vrijdag 19 september 2014, 13:46

Denk idd niet dat mense die 60 euro meer krijgen 2000 gaan uitgeven , al is hetvwel weer iets makkelijker te lenen. Maar als ze al 60 uitgeven zal het voor de middenstand een leuk extra zijn , die dan weer mischien gaan investeren. Waar andere bedrijven weer wat meer mee kunnen etc etc. Diendan mischien meer mensen nodig hebben.... Het vlammetje moet een vuur worden

RuudThai
Expat
Expat

#34 Bericht door RuudThai » vrijdag 19 september 2014, 14:54

robin33 schreef:Denk idd niet dat mense die 60 euro meer krijgen 2000 gaan uitgeven , al is hetvwel weer iets makkelijker te lenen. Maar als ze al 60 uitgeven zal het voor de middenstand een leuk extra zijn , die dan weer mischien gaan investeren. Waar andere bedrijven weer wat meer mee kunnen etc etc. Diendan mischien meer mensen nodig hebben.... Het vlammetje moet een vuur worden
Robin, al lichte verbeteringen kunnen de zaak beïnvloeden. Ik zie net op NOS Teletekst het volgende bericht:

NOS Teletekst 121

Kort nieuws binnenland

Consumenten hebben in de maand juli
meer uitgegeven dan een jaar eerder.De
uitgaven aan zaken als levensmiddelen,
kleding,meubels,huur en vervoer stegen
volgens het CBS met 0,5 procent.Het is
de sterkste groei in drie jaar tijd.De
consumptie hangt nauw samen met het
consumentenvertrouwen en met de woning-
en arbeidsmarkt.
----------
De laatste maanden lijkt de woning- en de arbeidsmarkt iets verbeterd en bovendien waren er ook al enkele aanwijzingen dat in 2015 voor een deel van de burgers de koopkracht zou verbeteren, in elk geval geen bezuinigingen meer. Dat heeft een positieve invloed op het consumentenvertrouwen.
En daar mankeerde het de afgelopen jaren aan volgens de door de crisis flink geraakte middenstand en het midden- en kleinbedrijf. Tegelijkertijd kwamen de banken met berichten dat de consument spaargeld aan het oppotten was, de spaartegoeden stegen flink.
Onderzoek wees uit dat de consument grote uitgaven uitstelden en hun geld opspaarden omdat ze een buffer wilden creëren voor eventuele slechtere tijden.

Behalve die aantrekkende woning- en arbeidsmarkt zou je de consument nog een extra vertrouwenszetje kunnen geven door te zorgen dat ze er financieel significant beter op worden. Voor een flinke loonsverhoging is nog weinig ruimte en bovendien afhankelijk van de sectorale CAO-onderhandelingen, dus dan kan de overheid helpen d.m.v. belastingmaatregelen die voor iedereen gelden.
Het is daarom jammer dat er slechts 1 miljard euro beschikbaar is voor lastenverlichting via belastingmaatregelen en dat bovendien de helft van dat bedrag ten goede komt aan de groep van de hogere en hoogste inkomens die toch echt geen stimulans nodig hebben om tot achtergestelde aankopen over te gaan want die zullen ze vast niet hebben.

En verder heb ik een algemeen betoog gehouden gericht op het algemeen belang. Ik heb er zelf geen belang bij want ik woon in Thailand en betaal nauwelijks belasting die ik bovendien jaarlijks ook nog eens via de aangifte terug kan krijgen. Dus geen eigenbelang. Trouwens, als Rutte/Samsom/Pechtold/Roemer voorstellen indienen in het parlement vraag je toch ook niet of ze daar een eigenbelang bij hebben?
Wat een onzin zeg, dat mensen je daar op aanvallen! [|(

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door elst99 » vrijdag 19 september 2014, 15:10

Wat voegt jouw betoog dan bij? Thailandgangers en verblijvers zullen er niet in geïnterresseerd zijn.
En de inNederland verblijvende onder ons, kunnen het lezen, kunnen de algemene beschouwingen volgen, praatprogramma,s kijken, we worden ermee overgoten.
Dus!
Rutte kwam geen moment in de problemen! Oppositie was zwak!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Farang Baa » vrijdag 19 september 2014, 16:49

Wat mij betreft trekt de euro weer aan in de komende maanden. Ik heb tijdens mijn verblijf in Pattaya twee weken geleden de euro in twee uur 0,25 baht minder waard zien worden bij de wisselkantoortjes. In juni kreeg ik nog 2,5 baht meer (ruim 44) per euro. Ik hoop dat de koers snel weer richting dat niveau stijgt, want half november zit ik daar weer.

RuudThai
Expat
Expat

#37 Bericht door RuudThai » vrijdag 19 september 2014, 17:21

Het ziet er somber voor je uit want de euro daalt nog steeds. Ik heb deze week een overschrijving gedaan en kreeg incl. de kosten netto een koers van 41,19. Hij staat nu tegenover de baht op de laagste koers sinds ruim een jaar :( :cry:

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door JohanS » vrijdag 19 september 2014, 17:29

Er zijn geruchten (reeds een tijdje) dat de euro alleen uit de problemen kan komen door een devaluatie.
Ik hoop ten zeerste van niet want Thailand gaat dan in een klap een stuk duurder worden.

YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#39 Bericht door YankeeDoodle » maandag 06 oktober 2014, 22:27

ALLE koersen in Azie (behalve de Yen in Japan) "hangen" aan de koers van de US Dollar. Sinds kort zelfs de Chinese Yuan.
Dus volg de bewegingen tussen de Dollar en de Euro, en dat is treurnis de laatste paar weken.
Als je vermogen hebt is het nog steeds wijs een US Dollar deposit account aan te houden (bijvoorbeeld bij HSBC). Zo niet dan ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag, en dat zijn de bekende JoJo's.
(Bron: 5 jaar Economie aan de VU in Amsterdam en nog geslaagd ook, hahahahaha) :cheesy:
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door mai mi tang » maandag 06 oktober 2014, 22:32

Ik vind jouw onderschrift helemaal top.
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#41 Bericht door YankeeDoodle » maandag 06 oktober 2014, 22:40

Heb dat ook maar gejat van internet, hoor. Maar had een keer de luxe eens naar hem te luisteren in Cancun (Meggico) als "Key Note Speaker" op een symposium. Stond 90 minuten te praten zonder papiertje in zijn hand, hoor. Indrukwekkende man, en nog steeds.............
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#42 Bericht door stevenl » dinsdag 07 oktober 2014, 03:46

YankeeDoodle schreef:ALLE koersen in Azie (behalve de Yen in Japan) "hangen" aan de koers van de US Dollar. Sinds kort zelfs de Chinese Yuan.
Dus volg de bewegingen tussen de Dollar en de Euro, en dat is treurnis de laatste paar weken.
Als je vermogen hebt is het nog steeds wijs een US Dollar deposit account aan te houden (bijvoorbeeld bij HSBC). Zo niet dan ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag, en dat zijn de bekende JoJo's.
(Bron: 5 jaar Economie aan de VU in Amsterdam en nog geslaagd ook, hahahahaha) :cheesy:
Ook met de US$ ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag. Al heel lang is er in theorie en in de praktijk geen connectie tussen Baht en Dollar.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Henk Korat » dinsdag 07 oktober 2014, 06:31

stevenl schreef:
YankeeDoodle schreef:ALLE koersen in Azie (behalve de Yen in Japan) "hangen" aan de koers van de US Dollar. Sinds kort zelfs de Chinese Yuan.
Ook met de US$ ben je overgeleverd aan de wisselkoersen van de dag. Al heel lang is er in theorie en in de praktijk geen connectie tussen Baht en Dollar.
Het blijft hardnekkig, maar in 1997 heeft Thailand zich ontkoppeld van de US dollar en dat gaf aanleiding tot de zogenaamde Azie crisis. Het blijft de kop maar opsteken, dat de Bath gekoppeld is aan de US dollar en waar die wijsheid vandaan komt, is mij een raadsel.

Lees dit nog maar een keer:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aziatische ... Ble_crisis
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#44 Bericht door stevenl » dinsdag 07 oktober 2014, 06:42

Henk Korat schreef:
stevenl schreef:
Het blijft hardnekkig, maar in 1997 heeft Thailand zich ontkoppeld van de US dollar en dat gaf aanleiding tot de zogenaamde Azie crisis. Het blijft de kop maar opsteken, dat de Bath gekoppeld is aan de US dollar en waar die wijsheid vandaan komt, is mij een raadsel.

Lees dit nog maar een keer:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aziatische ... Ble_crisis
Je bevestigt wat ik zeg.

hanshu

#45 Bericht door hanshu » dinsdag 07 oktober 2014, 09:34

Vandaag: Bangkok bank 40.432

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”