tijdstip rijdende taxi's in Chiang Mai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Herma
komt net kijken
komt net kijken

tijdstip rijdende taxi's in Chiang Mai

#1 Bericht door Herma » vrijdag 12 september 2014, 20:03

Hallo allemaal,

Wij hebben een vlucht geboekt van Chiang Mai naar Bangkok en die vlucht vertrekt om 7.35 's-morgens. Ons hotel heeft pas een service voor brengen naar de vluchthaven vanaf 7.00 uur :?
Wij verblijven in een hotel op ongeveer 5 minuten lopen van de Tha Phae poort. Staan daar tussen 6.30 en 6.00 uur ook taxi's die ons naar het vliegveld kunnen brengen? Of moet ik die van te voren bestellen?
Ik had al wat gruwelverhalen gelezen van geboekte taxi's die niet op kwamen dagen en ik wil beslist mijn vlucht niet missen.
Iemand goede tips?

Alvast bedankt :)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: tijdstip rijdende taxi's in Chiang Mai

#2 Bericht door Jeanette » vrijdag 12 september 2014, 23:14

Zo iets regel je toch ter plekke de dag ervoor Herma?
En als het hotel het niet zelf rijdt, kun je bij de receptie er toch wel eentje bestellen?

Maar neem anders wat meer tijd.

[|)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door pong » zondag 14 september 2014, 12:11

er zijn amper echte taxi(Met meter) in CM.
Wat er wel zijn-zoals je ook in al diereisgidsen kan lezen, zijn 10.000en rode pickupjes, die 24 uur rijden (snachts wat minder overdadig)-je houdt er een aan, vertelt waar je heen wilt, de driver doet dan of ie nadenkt en noemt een prijs-dat is soms wat onduidelijk- p.p. of per taxi. Dat komt omdat officieel er een tarief is van 20 bt/p.p. BINNEN de stad-airport ligt er vlak buiten. Vraag de dag tevoor in je HTL wat zij denken dat het moet kosten-en niet aan de balie waar ze die taxis verzorgen.
Op ThaPae kan je amper een sec er geen zien.
ALS dat HTL in een zij-zijsoi staat, zal je eerst naar de grote weg moeten lopen-en dan in de juiste richting gaan staan (1richting langs de vaarten).

Herma
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Herma » dinsdag 16 september 2014, 12:07

Bedankt voor de adviezen [8)

Ik was een beetje huiverig geworden nadat ik verhalen gehoord en gelezen had van reizigers die geduldig op hun geboekte taxi hebben staan wachten maar die nooit op kwam dagen.
Die vlucht mag ik niet missen omdat ik later in Bangkok een vlucht moet halen die naar Koh Chang gaat en die om 11.40 vertrekt, dus heb ik ruim 2 uur om over te stappen.

Ik moet er niet aan denken dat ik een taxi ga boeken die niet komt dus ga ik proberen om goede afspraken te maken met mijn HTL.

[|) [|)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”