Medicinale middeltjes fruit en groente en zo.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Medicinale middeltjes fruit en groente en zo.

#1 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 september 2014, 09:35

Ja niet medicinale middeltjes en zo.
Had nooit gedacht de 60 te halen maar het gaat er nu toch naar uit zien.
86 lijk mij nu wel een leuke streefdatum bij een gezond lichaam of toch in ieder geval zonder te veel 'geleuter'
Om sommige zaken toch wat wind uit de zeilen te halen ben ik naast de gewone dingen ook eens begonnen om iedere dag in combinatie met een flesje Nestle water een zakje Royal-D te nuttigen zeg op te drinken.
Een electrolyte beverage een oppeppertje suikers zouten en weet ik wat nog meer.
Daarnaast ben ik begonnen met dagelijks een Aspent-M te slikken.
Een aspirine van 81 mg voor het bloed te verdunnen en vele andere zaken ook ter ondersteuning van..............
Voel mij er wat prettiger bij maar kan natuurlijk onzin zijn.
Zijn er meerdere leden die pretpakketjes niet medicinale middelen gebruiken om tropische temperaturen en de kleine ongemakjes die leeftijd met zich mee gaan brengen tegen te gaan. :?: :?:
Laatst gewijzigd door Hua Thale op dinsdag 23 september 2014, 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Niet medicinale middeltjes

#2 Bericht door janjaap » zaterdag 13 september 2014, 10:04

Ik heb tegenwoordig een groentepers waar ik ale groentes in kan persen tot een gezonde juice
ook voor fruit
Ubi bene, ibi patria

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » zaterdag 13 september 2014, 10:10

Een aspirientje is volgens mij wél medicinaal want het is toch geen kruidenhuismiddeltje van Klazien uut Zalk. Ik gebruikte het ook omdat daar positieve berichten over waren, vooral om je bloed te verdunnen en daarmee de belasting voor je hart te verlichten.

Maar een paar jaar geleden begonnen mijn kiezen problemen te geven en toen er op een gegeven moment eentje uit moest vroeg de tandarts mij of ik bloedverdunners gebruikte. Op mijn bevestigende antwoord zei hij dat ik moest stoppen daarmee en dat hij met het kiestrekken een paar weken moest wachten totdat het bloed weer normaal was. Dit ter voorkoming van mogelijke flinke onstelpbare bloedingen.
Omdat er nog meer slechte kiezen waren die de volgende keer aan de beurt waren ben ik maar helemaal gestopt met aspirines. Misschien zou ik nu weer kunnen beginnen, ik heb er nog maar een paar over en die zijn nog wel in goede staat....

ORS oftewel electrolyte gebruik ik regelmatig, zeker bij warme dagen wanneer ik flink transpiratievocht verlies. Dat kun je dan met ORS compenseren. Het kost bijna niets, een doosje met 25 zakjes voor rond de 80 baht bij de Makro. Het wordt ook aanbevolen om te gebruiken bij diarree omdat je dan ook veel vocht - en daarmee zouten en suikers - verliest.

Andere middeltjes gebruik ik eigenlijk niet, ja, gevarieerd eten is altijd goed. Dus niet alleen maar rijst met kip en een flintertje groente. Ik eet veel westers, dus met gekookte aardappels en groenten als bloemkool en broccoli, wortels, peultjes enz. Niet vaak sla, ik ben tenslotte geen konijn. En veel fruit, niet alleen Thais fruit maar ook het in Nederland bekende fruit als aardbeien, appels, peren en kersen.

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door janjaap » zaterdag 13 september 2014, 10:14

Het kan dus geen kwaat om asprines te nemen als je een plastic eethoek hebt
Ubi bene, ibi patria

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 september 2014, 10:58

Misschien beetje verkeert vermeldt bedoel de middeltjes die vrij verkrijgbaar zijn RuudThai.
Er is hier in de buurt een soort van apotheek & reformwinkel.

Fruit eet ik bijna dagelijks janjaap ananas meloen rood geel rose zijn favoriet bij mij.
Twee a drie keer per week is Europees eten iets wat ik aan probeer te houden die andere dagen van de marktkraampjes je bekend denk ik.
Dit alles vaak aan een houten tafel maar aan een plastiek tafel smaakt het ook goed asperine hebben geen smaak en zijn zeer klein vaak voel ik maar even met mijn tong of die wel naar binnen is gegaan dat kan geen kwaad.

Weet niet welke dosis jij gebruikte RuudThai maar die 81 mg moet volgens zeggen geen problemen opleveren.
Mocht blijken dat om de dag of een weekeindstop beter is doe ik dat natuurlijk.
Die Royal-D kost 5 bath kan grootverpakking voordeel krijgen dacht 4 bath per minimaal 25 stuks
NET WEIGHT 25 GM
Denk dat je ORS kleinere hoeveelheid is.

"Buurvrouw' heeft het over visolie ook goed doet mij denken aan die troep die ik als klein ventje kreeg iets van walvissen traan of zo het was niet om te ........................
Dit zijn capsule 180 bath zal eens even naar het aantal en de werking kijken moet wel gezellig blijven natuurlijk.

hanshu

#6 Bericht door hanshu » zaterdag 13 september 2014, 11:50

:clap: :clap: :clap: Bloedverdunners is de volksnaam voor anti stolling medicatie. In tegenstelling tot wat mensen denken maken ze het bloed niet dun maar verhinderen ze de stolling van het bloed.Vandaar dat de tandarts er niet blij van wordt want de wond blijft langer bloeden.Overigens zal dat met een aspirientje wel meevallen ,hoor.

Stollingsfacktor word gemeten en uitgedrukt in INR. Deze is normaal gelijk aan 1. Bij een INR van 3 stolt het bloed dus 3x later.

Een aspirientje zal hooguit een verhoging van enkele tiende veroorzaken.Maar ongecontroleerd slikken zal ik niet aan bevelen. Bij een INR van boven 6 kunnen inwendige bloedingen ontstaan.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 september 2014, 12:46

Maar ongecontroleerd slikken zal ik niet aan bevelen.
Kan Hans daar iets meer motivatie over geven.

hanshu

#8 Bericht door hanshu » zaterdag 13 september 2014, 15:47

Hua Thale schreef:
Maar ongecontroleerd slikken zal ik niet aan bevelen.
Kan Hans daar iets meer motivatie over geven.

Ik gebruik als hartpatient ook anti-stolling (bloedverdunners)Voorheen elke maand bloed prikken bij de trombosedienst maar die heb je niet in Thailand dus na een cursus zelf prikken meten en doseren kan ik nu overal ter wereld mijn INR bepalen.

Zomaar elke dag aspirine slikken zonder te meten zou ik niet wagen .....dan kun je beter een glas rode wijn per dag drinken,goed voor hart en bloedvaten.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Jeanette » zaterdag 13 september 2014, 17:50

Die kinderaspirientjes zijn niet zo gevaarlijk hoor, de materie is aardig ingewikkeld.
Want een andere kant van dit (anti)stollings verhaal is b.v. vit. K

Dit wordt in de darm opgenomen - en ik geloof ook door de darmflora geproduceerd - dus mensen met veel diarhee kunnen daar ook een tekort van krijgen.

Dat zou je kunnen zien aan het hebben van vaak blauwe plekken.

Maar ik geloof dat de tijd dat de arts kon zeggen; "Daar moet u maar mee leren leven", toch echt voorbij is. ;)

Ach..... dan maar niet reguliere middeltjes.

hanshu

#10 Bericht door hanshu » zaterdag 13 september 2014, 18:37

Jeanette schreef:Die kinderaspirientjes zijn niet zo gevaarlijk hoor, de materie is aardig ingewikkeld.
Want een andere kant van dit (anti)stollings verhaal is b.v. vit. K

Dit wordt in de darm opgenomen - en ik geloof ook door de darmflora geproduceerd - dus mensen met veel diarhee kunnen daar ook een tekort van krijgen.

Dat zou je kunnen zien aan het hebben van vaak blauwe plekken.

Maar ik geloof dat de tijd dat de arts kon zeggen; "Daar moet u maar mee leren leven", toch echt voorbij is. ;)

Ach..... dan maar niet reguliere middeltjes.
Ik heb afgelopen februari in thailand alle ziekenhuizen in de omgeving afgelopen voor vitamine K......dit bestaat in thailand alleen in injektie vorm. De aanleiding was een keelonsteking met koorts waardoor de stollingswaarde met sprongen omhoog gaat (bij mij dus 5.9 in dit geval).Vit K zit oa in groene groenten waardoor ik dus kilos brocolie naar binnen heb gebracht ondanks keelontsteking. :cry:
Ik neem voortaan vit K tabletjes mee van de huisarts vanuit Nederland.........
(IK LUST GEEN BROCOLIE)

:happyno: :happyno: :happyno:

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Loe » zaterdag 13 september 2014, 21:45

Even off topic

Ik neem altijd mijn medicijnen mee dwz voor bloeddruk en chloresterol.
Nu lees ik op de site van het thais consulaat dat je hiervoor ook een doktersverklarind nodig hebt gelegaliseerd en al, heeft iemand al ervaring hier mee.?

Jos Flachs
Expat
Expat

#12 Bericht door Jos Flachs » zondag 14 september 2014, 01:39

Ik neem alleen in wat de dokter voorschrijft, niets meer. "Geneeskrachtig" of "extra gezond" eten is enkel krachtig qua marketing. Als dat je aanspreekt, probeer eens de dure versie van Evian, genaamd homeopathie. Da's gedistilleerd water met een geheugen. Veel mensen zweren er bij. :giggle:

Alle overige pillen, poeders en olieëen doen exact hetzelfde als dat gedistilleerde water. Sport drankjes zijn suikerwater met extra suiker, extra zout en de rest is belazerine. Heb je enkel nodig als je sport op semi beroeps niveau. Hetgeen iets is waar jij en ik over kunnen dromen...

hanshu

#13 Bericht door hanshu » zondag 14 september 2014, 03:12

Loe schreef:Even off topic

Nu lees ik op de site van het thais consulaat dat je hiervoor ook een doktersverklarind nodig hebt gelegaliseerd en al, heeft iemand al ervaring hier mee.?
Is alleen voor medicatie die onder de opiumwet vallen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jeanette » zondag 14 september 2014, 09:09

Jos Flachs schreef:Ik neem alleen in wat de dokter voorschrijft, niets meer. "Geneeskrachtig" of "extra gezond" eten is enkel krachtig qua marketing. Als dat je aanspreekt, probeer eens de dure versie van Evian, genaamd homeopathie. Da's gedistilleerd water met een geheugen. Veel mensen zweren er bij. :giggle:

Alle overige pillen, poeders en olieëen doen exact hetzelfde als dat gedistilleerde water. ( ? :?: ? ) Sport drankjes zijn suikerwater met extra suiker, extra zout en de rest is belazerine. Heb je enkel nodig als je sport op semi beroeps niveau. Hetgeen iets is waar jij en ik over kunnen dromen...
Prima als dit jou standpunt is. Toch schrijf je mij iets te indoctrinerend, maak je bij voorbaat vol humor andersdenkenden alvast belachellijk.
Wat is er mis met - baat het niet dan schaad het niet - standpunt?
Voor ....
Vit. C
multivit.
glucosamine
.... om er maar eens een paar te noemen.
hanshu schreef:

Maar vergis je niet Hans ook b.v. codeïne valt daar voor Thailand onder terwijl je - als je dat probeert te kopen - met cafercot thuis komt.
Kijk je dan in de bijsluiter dan schrik je je wezenloos. Je mag dan maar 1 tablet per week en dat is je niet verteld.

[|)

hanshu

#15 Bericht door hanshu » zondag 14 september 2014, 11:48

Jeanette schreef:
Jos Flachs schreef:Ik neem alleen in wat de dokter voorschrijft, niets meer. "Geneeskrachtig" of "extra gezond" eten is enkel krachtig qua marketing. Als dat je aanspreekt, probeer eens de dure versie van Evian, genaamd homeopathie. Da's gedistilleerd water met een geheugen. Veel mensen zweren er bij. :giggle:

Alle overige pillen, poeders en olieëen doen exact hetzelfde als dat gedistilleerde water. ( ? :?: ? ) Sport drankjes zijn suikerwater met extra suiker, extra zout en de rest is belazerine. Heb je enkel nodig als je sport op semi beroeps niveau. Hetgeen iets is waar jij en ik over kunnen dromen...
Prima als dit jou standpunt is. Toch schrijf je mij iets te indoctrinerend, maak je bij voorbaat vol humor andersdenkenden alvast belachellijk.
Wat is er mis met - baat het niet dan schaad het niet - standpunt?
Voor ....
Vit. C
multivit.
glucosamine
.... om er maar eens een paar te noemen.
hanshu schreef:

Maar vergis je niet Hans ook b.v. codeïne valt daar voor Thailand onder terwijl je - als je dat probeert te kopen - met cafercot thuis komt.
Kijk je dan in de bijsluiter dan schrik je je wezenloos. Je mag dan maar 1 tablet per week en dat is je niet verteld.

[|)
aangepast antwoord dan:Is alleen voor medicatie die in Thailand onder de opiumwet vallen.
Beste is even in de apotheek navragen.....zelf sleep ik voor maanden hartmedicatie mee in de handbagage waaronder uiteraard bloeddrukverlagers en chlorestrolpillen (statines).Geeft nooit problemen.Behalve fenprocumon (anti-stolling)en vitamine K is alles in thailand ook verkrijgbaar van wat ik gebruik.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”