Laat ik eens een keer ingaan op een discussie in plaats van hem uit de weg te gaan zoals ik de laatste tijd vooral doe op dit forum.
De reden voor dat ontwijkend gedrag liggen in het verleden, laat het daar maar rusten.
Hua Thale; je schrijft dat ik snel geïrriteerd ben, diegene die me (echt, niet cyber) kennen weten dat dat normaliter niet zo is.
Echter hebben jij en ik in het verleden minder prettige discussies gehad die ik verder ook niet wil oprakelen.
Maar dat is misschien de oorzaak van mijn lichtelijk korzelige reacties naar jou toe?
Verder bedankt voor je goede wensen!
Ook alle andere positieve reacties worden gewaardeerd en de positieve adviezen neem ik ter harte.
Om toch ook iets mee te geven aan andere potentiele emigranten heb ik wel wat ideeën die bijdragen aan een positieve emigratie:
- Leer de taal, al is het maar mondjesmaat dan is dat nog altijd beter als niets. De taal niet spreken maakt dat je altijd afhankelijk bent van anderen.
- Indien je niet gaat werken, zoek een hobby (of meerdere) en probeer met die hobby te integreren in de lokale gemeenschap. Dat is goed voor je taal ervaring en een goede tijdsbesteding.
- Niet met 1 been in Nederland en met het andere been naar Thailand gaan, die spagaat is ons uiteindelijk niet goed bevallen omdat je nergens echt thuis bent.
- Lees je in, koop wat emigratie boeken en bedenk dat emigratie geen vakantie is, veel mensen die in Nederland achterblijven denken dat je in Thailand constant vakantie viert
Verder denk ik dat het goed is om met mensen te praten die al langer geëmigreerd zijn, zij zullen je de voordelen, nadelen en de hobbels onderweg wel kunnen duiden.