van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#1 Bericht door Danatbe » woensdag 10 september 2014, 15:05

Wij willen volgend jaar van Ko Tao naar Bangkok reizen. Het liefst overdag met de train, zodat we ook van het landschap kunnen genieten. Ik heb ontdekt dat er een trein gaat van Chumphon naar Bangkok met een vertrektijd van 11.45 uur (aankomst Bangkok 19.45 uur).

Maar de ferry van Ko Tao naar Chumphon komt om 11.45 uur aan. Grote kans dat we de trein missen...
Om nu de dag ervoor al naar Chumphon te reizen vind ik niet te doen. Ten eerste ben je dan twee dagen aan het reizen en ten tweede zijn we maar drie nachten op Ko Tao, dus om daar alweer één dag van te missen, zou ik jammer vinden.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#2 Bericht door Jeanette » woensdag 10 september 2014, 16:20

Ja natuurlijk haal je die trein niet, er is ook nog een transfer van +/- een half uur.
Het is al prachtig dat je 3 in 1 kunt boeken, de boot, de ferry en de trein. (of de bus)

Van Chumphon naar Bangkok is bijna 400 km.

Stel je voor wat een eind.
De mensen die voor de nachttrein kiezen genieten ook van de natuur, daarvoor hoef je geen 50 km per uur te gaan.
Je krijgt wel wat minder (diepe) slaap.


[|)

hanshu

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#3 Bericht door hanshu » woensdag 10 september 2014, 16:42

ja....dat heet reizen....je kunt op verschillende manieren Thailand bezoeken. Vakantie vieren alsof je op de vlucht bent of gewoon relax zien van de ene naar de andere kant te komen.
Wil je heel thailand in 3 weken zien ga dan vliegen. Vliegtuigen vertrekken doorgaans op tijd zodat je weet wanneer en hoe
laat je ergens moet zijn.
Wil je met de trein,bus of anders dan heb je meer(lees:veel) tijd nodig. Maar vergis je niet...dit is geen verloren tijd aangezien je weer van alles meemaakt terwijl je zit te wachten.Maar het vergt wel geduld en meer tijd.
Nogmaals....als je vakantie wilt vieren zoals een Japanner dat doet ga dan vliegen.Dan zie je het meeste in een korte tijd en beleef je het minst.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#4 Bericht door Borat » woensdag 10 september 2014, 17:03

Neem de bus ipv de trein.

Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#5 Bericht door Danatbe » woensdag 10 september 2014, 19:12

Sorry, ik had me vergist: de trein gaat om 12.45 uur. Is een uur voldoende voor de overstap van Ferry naar trein?

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#6 Bericht door Borat » woensdag 10 september 2014, 19:46

Ik zou die gok niet durven nemen. Vaar je met lompraya naar chumpon? Dan is het vaak bij aankomst wachten totdat iedereen van de boot is, ticket herbevestigen, iedereen een uur laten wachten zodat ze allemaal eten en drinken bij het winkeltje en daarna rustig naar de bussen leiden die naar centrum rijden.

Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#7 Bericht door Danatbe » woensdag 10 september 2014, 21:43

Dank je Borat, weet jij welke bus we zouden moeten nemen als we met de bus naar bangkok gaan?

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#8 Bericht door Borat » donderdag 11 september 2014, 05:27

Vanaf koh tao kun je dat allemaal ineens regelen bij reisburootje, of google op lompraya.

Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#9 Bericht door Danatbe » donderdag 11 september 2014, 09:12

Maar wat ik zie van Lompraya is dit alleen met de boot van Koh Tao naar Bangkok. In verband met zeeziekte wil ik liever niet helemaal naar Bangkok met de boot. Waar kan ik iets over busverbindingen vinden?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#10 Bericht door pong » donderdag 11 september 2014, 13:40

Zou allemaal ergens op de www van Lompr moeten staan.
Het is in feite doodsimpel en je angsten overbodig; ze hebben enkel 2 boten die als soort snelboot Chum-langsheen alle islands tot Samui varen+terug. Om hun publiek te gerieven hebben ze eigen aansl. bussen naar BKK (op drukke dagen wel 4 of 5), die eindigen vlakbij om de hoek van KhaoSarn, en inmiddels ook minibusjes naar bvb Phuket of Krabi-allemaal zoals al vermeld vanaf hun eigenste steiger die zo'n 15 km buiten stadje Chum ligt.
Om het veeleisende publiek nog verder te gerieven bieden ze sinds eind '13 ook combitckets met trein (shuttlebus tot statie inbegrepen) en plane (zo'n klein opdondertje dat erg wiebelt bij harde wind). kost wat meer.
Overigens is er juist op dit traject per trein nou niet zo heel veel te bewonderen-bovendien is die ene dagtrein de ''sprinter''-meer een soort lange bus op rails, met ruiten waar je bijna niet doorheen kan kijken-en elke nette Thai doet meteen alle gordijnen dicht zodra er 1 straaltje zon is-want anders veels te bruin. Vanuit die bus is het uitzicht vrijwel identiek, behalve de doortocht van grote plaatsen, zoals HuaHin-dan is de trein leuker. de bus is wel veel, veel vlotter- komt rond 20.30 in BKK aan. trein is altijd uren later als de veels te optimistiese dienst zegt.
Buiten het hoogseizoen is 1-2 dagen tevoren boeken genoeg.

Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

Re: van Ko Tao naar Bangkok op één dag mogelijk?

#11 Bericht door Danatbe » vrijdag 12 september 2014, 08:18

Dank je Pong! Een en ander is mij duidelijk! Het wordt dus ws de bus.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”