Paniek! Niet meer dan 10.000 baht

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Paniek! Niet meer dan 10.000 baht

#16 Bericht door KhunSugar » maandag 07 juli 2014, 15:21

Henk Korat schreef: Alleen als je vertrekt uit Nederland, dan moet je aangifte doen, omdat meer dan 1 miljoen Bath meer is dan Euro 10.000.
Ik vrees dat het ook moet als je binnenkomt in Thailand.
http://www.customs.go.th/wps/wcm/connec ... y/currency

KS. [|)

brake034
Expat
Expat

#17 Bericht door brake034 » maandag 07 juli 2014, 15:45

KS, als iemand 1 miljoen Baht Thailand mee binnen neemt is dat geen foreign currency!
Marcel

KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door KhunSugar » maandag 07 juli 2014, 16:09

brake034 schreef:KS, als iemand 1 miljoen Baht Thailand mee binnen neemt is dat geen foreign currency!
In de wetenschap dat je maar 50.000 ฿ mag uitvoeren of 500.000 ฿ naar een buurland is 1.000.000 ฿ TH invoeren een risico waar ze vragen bij stellen als ze het vinden.
En wetende dat je in het westen 20% verlies maakt als je hier wisselt i.p.v. in TH, ga ik ervan uit dat men een tegenwaarde van 1.000K zal bedoelen.
Ik heb de vraag trouwens gesteld doch nog geen antwoord gekregen.
Akkoord, ik zou beter niet gissen.
Wat wel zeker is, je mag met meer dan € 10.000 of tegenwaarde de grens niet over, ook niet naar een NL buurland !

KS. [|)

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door v@go » maandag 07 juli 2014, 16:17

Je mag meer uitvoeren in Nederland en ook invoeren in Thailand echte je moet het zowel in Nederland als Thailand aangeven.
Verder als het gewoon wit geld is is er geen enkel probleem.
Maar verstop je het ergens en zeker 1000 briefjes van 1000 die zullen worden opgemerkt (door geld honden) en dan kun je verklaren waar je het geld vandaan hebt en dat het geen smokkel is.

Of is dit bericht nav de vermelding op internet in iedere krant dat men gaat letten op grote sommen geld die naar het buitenland verdwijnen om de boel weer op scherp te zetten?

http://www.nu.nl/geldzaken/3819410/fisc ... -geld.html
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Hua Thale » maandag 07 juli 2014, 16:43

Snap het probleem ook niet zo bij farang baa.
Je gaat meerdere keren per jaar naar Thailand zo in de meerdere onderwerpen aangegeven.
Keertje of drie PP en we zijn klaar zonder een spatje problemen met het miljoen.
Dat het niemand wat aangaat hoe jij aan een miljoen Baht in Nederland in je kluisje komt begrijp ik ook wel maar beetje vreemd is het wel dat je het tot zo'n bedrag laat oplopen.
De gegeven info door diverse leden is duidelijk lijk mij.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Henk Korat » maandag 07 juli 2014, 16:58

v@go schreef:Je mag meer uitvoeren in Nederland en ook invoeren in Thailand echte je moet het zowel in Nederland als Thailand aangeven.
Verder als het gewoon wit geld is is er geen enkel probleem.
Maar verstop je het ergens en zeker 1000 briefjes van 1000 die zullen worden opgemerkt (door geld honden) en dan kun je verklaren waar je het geld vandaan hebt en dat het geen smokkel is.

Of is dit bericht nav de vermelding op internet in iedere krant dat men gaat letten op grote sommen geld die naar het buitenland verdwijnen om de boel weer op scherp te zetten?

http://www.nu.nl/geldzaken/3819410/fisc ... -geld.html
Voor Thailand geldt dat inderdaad - zoals Brake034 schreef - voor buitenlandse valuta. Je kan natuurlijk altijd voor de zekere weg kiezen en ook in Thailand aangifte hiervan doen bij de douane. Dit is zeker verstandig als je het geld gaat gebruiken voor de aankoop van belangrijke goederen en problemen met je partner in de toekomst wilt voorkomen. Zie hiervoor 1 van de video's van Phranee.

Hier de link: http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f ... 6#p8215966
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door pong » woensdag 09 juli 2014, 12:58

Farang Baa schreef:Hoeveel baht mag je cash invoeren? Ik ben van plan de volgende keer 1 miljoen baht mee te nemen naar Thailand, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Kan ik dit zonder risico in mijn handbagage meenemen?
NEE-is ca 24-23.ooo eur en slechts tot 10.000 eur mag je zonder aangift NL/EU verlaten-de rest is bij ontdekking ''zwart geld'' en wordt geconfisqueerd. Hoe je overigens hier in Nl aan 1 milj. baten komt, ontgaat me ook wat.
Er zijn hier en daar wel wat berichten dat soms oom douane vooral bij direkte vluchten op BKK bij de gate soms achteloos wat informeert en mensen met oogmerk huisje te gaan bouwen voor die lieve vriendin wat nader aan de tand voelt.
Die grens van 10.000 eur-of US$, hanteert vrijwel elk land, TH dus ook, ook bij invoer. Meer mag wel, maar pas na aangifte+vrijwaring.

Phuket Dragon
Expat
Expat

#23 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 15 juli 2014, 15:07

Recent stonden er op Phuket en BKK airport nog van die zuilen dat als je meer dan 20.000 usd bij je had je dat moest declareren.

Zakenlieden hebben vaak horloge's om die een beetje meer dan 100.000bht kosten of pakken van 20.000 usd dus flauwekul die regel.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door v@go » dinsdag 15 juli 2014, 15:49

iPad 450€
iPhone 700€
3 weken kleding/koffer 1000€
foto/film camera/lenzen 1500€
cosmetica/scheermesjes/geur/zonnebrand 150€
sieraden/trouwring/horloge 700€

Zo maar even een realistisch voorbeeld 4500€ --> 200.000 Baht

Maar dit neem je ook weer mee terug naar Nederland. Krijg je dan je geld weer terug?
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Duncan » dinsdag 02 september 2014, 17:12

Gardensafari schreef:Paniek onder de Thai in Nederland.
Sinds een dag of twee houdt de douane op de vliegvelden zich strikt aan de regels.
Niet meer dan 10.000 baht aan merkartikelen invoeren en niet meer dan 10.000 baht aan cadeautjes bij je hebben.
En daarbij gelden de "normale" prijzen in Thailand.
Geen last van controles gehad, maar ik snap de openingszin van Lapin du Jardin wel, aangezien voornamelijk Thais met hele volle koffers of die er graag als Khun Naai ( spelling? ) bijlopen mee mogen komen voor inspectie.
Maar dat er redelijk actief gecontroleerd wordt viel me wel op...

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”