Etenswaren meenemen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Etenswaren meenemen

#16 Bericht door janjaap » vrijdag 22 augustus 2014, 17:06

Presies je moest eens weten wat wii heen en weer vervoerde
nee geen kleding want dat ligt daar
allemaal eten enzo
een keer aangehouden op schiphol toen hadden we zes kilo varkensworst enzo bij ons
dussssssss wat mag ??????????
Ubi bene, ibi patria

hanshu

#17 Bericht door hanshu » vrijdag 22 augustus 2014, 17:54

7 kilo rijst...dat mag..... :clap:

jomel17
Expat
Expat

#18 Bericht door jomel17 » vrijdag 22 augustus 2014, 18:04

Ik ben een keer in BKK gecontroleerd.
Had chocola,kaas en rookworst bij me.
Was geen probleem, alles werd netjes weer terug gedaan in mijn koffer.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door driver » vrijdag 22 augustus 2014, 18:10

Farang Baa schreef:Zaterdag de 23e vlieg ik naar Bangkok (met Etihad, via Abu Dhabi) en voor mijn vriendin in Pattani heb ik enkele typisch Hollandse etenswaren gekocht die ik haar cadeau wil doen. Denk aan ontbijtkoek, roombotersnoepjes, drop en stroopwafels. Ook heb ik voor haar een groot blik Unox erwtensoep gekocht, maar nu vraag ik me af of ik dit zomaar in mijn (ruim)bagage kan meenemen.
Wat zijn de regels hiervoor en kan de douane (van NL, Thailand of de VAE) moeilijk gaan doen?
ontbijtkoek/r.botersnoepjes/drop /stroopwafels in het vliegtuig meenemen en langs de controle geen probleem lijkt me.
erwtensoep is een blik en moet in je koffer of tas die op de transportband gaat en krijg je m.i niet mee in het vliegtuig als handbagage .

Zelf neem ik meestal naar BKK mee bij de handbagage...drop/snoep/chips /koekies ect.

in mijn koffer dan ook nog hetzelfde en dan ook nog wel jonge komeine kaas verpakt of verpakte rookworst maar ook wel wat verpakte etenswaren zoals hagelslag/pindakaas en dat soort in mijn ogen typische Hollandse dingen en tot nu toe nooit gezeur gehad.

Terug naar A,dam wel eens wat gedoe gehad met Micky m. spullen maar daar gaat het nu niet over dus ik blijf on topic :giggle:

gr driver

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#20 Bericht door henk177 » vrijdag 22 augustus 2014, 18:25

Klopt Arie ,heb zelf ook altijd van alle spullen mee heen en weer genomen .Kaas heen voor een vriend en Breitlings terug voor familie en vrienden ,Gelukkig brengt de familie nog steeds van alles mee voor ons en zijn we blij mee en nooit problemen gehad .Maar waar het om ging was of het wel of niet mag en vele dingen mag officieel dus NIET .

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#21 Bericht door janjaap » vrijdag 22 augustus 2014, 19:16

Je mag officieel ook geen drugs in nederland
Ubi bene, ibi patria

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Henk Korat » vrijdag 22 augustus 2014, 19:27

Wij neem naar Thailand zelden etenswaren mee. Vroeger kaas en koffie, maar ik heb deze zaken al in Thailand gevonden. Snoep zijn wij geen liefhebber van en pindakaas kun je zelf maken. Terug maar Nederland echter zit de koffer vol met etenswaren. De rawit is koploper, maar ook diverse "sambals", die heerlijke Thaise chili pepers gemengd met diverse zaken. We nemen deze zaken mee naar Nederland, omdat het veel goedkoper is of in Nederland niet te krijgen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door driver » vrijdag 22 augustus 2014, 20:13

henk177 schreef:Klopt Arie ,heb zelf ook altijd van alle spullen mee heen en weer genomen .Kaas heen voor een vriend en Breitlings terug voor familie en vrienden ,Gelukkig brengt de familie nog steeds van alles mee voor ons en zijn we blij mee en nooit problemen gehad .Maar waar het om ging was of het wel of niet mag en vele dingen mag officieel dus NIET .
Hi Henk...dat vele dingen officeel niet mogen klopt dat stond ook keurig in dat overzicht vlgs mij maar echt gelezen heb ik het niet mede opdat ik Engels wat lastig lezen vindt .

ps...Als Suk of wij weer ri CB gaan lees / hoor je dat wel dus heb je wat nodig even melden en indien mogelijk brengen we het bij jullie we weten nog wel waar jullie huis woont :mrgreen:

gr Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door driver » vrijdag 22 augustus 2014, 20:16

janjaap schreef:Je mag officieel ook geen drugs in nederland
Jawel op doktersrecept o.a vlgs mij maar dat wordt weer een ander draadje dan etenswaren meenemen naar Thailand denk ik ;)

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Jeanette » vrijdag 22 augustus 2014, 21:32

driver schreef:
janjaap schreef:Je mag officieel ook geen drugs in nederland
Jawel op doktersrecept o.a vlgs mij maar dat wordt weer een ander draadje dan etenswaren meenemen naar Thailand denk ik ;)

gr driver
Hè?

Is koffie, thee, cola en wijn en dergelijke verboden?

:mrgreen:

Thaimax
Expat
Expat
Contacteer:

#26 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 augustus 2014, 01:11

Farang Baa schreef:Zaterdag de 23e vlieg ik naar Bangkok (met Etihad, via Abu Dhabi) en voor mijn vriendin in Pattani heb ik enkele typisch Hollandse etenswaren gekocht die ik haar cadeau wil doen. Denk aan ontbijtkoek, roombotersnoepjes, drop en stroopwafels. Ook heb ik voor haar een groot blik Unox erwtensoep gekocht, maar nu vraag ik me af of ik dit zomaar in mijn (ruim)bagage kan meenemen.
Wat zijn de regels hiervoor en kan de douane (van NL, Thailand of de VAE) moeilijk gaan doen?
BLIK Erwtensoep ?? dat maak je toch VERS ! spliterwten volop te koop varkenspoot en al wat je nodig bent......................................
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door mai mi tang » zaterdag 23 augustus 2014, 02:08

Soep uit blik? :shock: Baa Baa [|(
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Jos Flachs
Expat
Expat

#28 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 23 augustus 2014, 06:41

Mijn Thaise echtgenoot maakt prima verse erwtensoep. Dat heeft hij tijdens zijn eerste reis (hartje winter!) in Nederland geproefd. En nu maakt hij het af en toe. Erg lekker. Ik kocht een pak split erwten een hele tijd terug maar die vergeet hij iedere keer. Gelukkig hebben die erwten zo ongeveer het eeuwige leven. Ipv split erwten gebruikt hij gewone doppertjes. Soms uit blik :angel: meestal bevroren.

Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Farang Baa » zaterdag 23 augustus 2014, 17:00

Thaimax schreef:
BLIK Erwtensoep ?? dat maak je toch VERS ! spliterwten volop te koop varkenspoot en al wat je nodig bent......................................
Ik kan mijn vriendin moeilijk uitleggen hoe je zelf soep moet maken. Daarom hou ik het voorlopig maar bij bliksoep. Die hoeft ze alleen maar op te warmen.

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#30 Bericht door janjaap » zaterdag 30 augustus 2014, 11:40

Hoe zit het ondertussen met de etenswaren
zit je al in het kasjot op spinekoppen met water en brood
Ubi bene, ibi patria

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”