Hoi iedereen!
Een kennis heeft haar eigen Thais restaurant in Nederland. Heel knap dat ze dat heeft kunnen opstarten vind ik zelf (gezien de vele wetten en regels in NL). Ieder geval,, ze moet nog wel het (verplichte) diploma Sociale Hygiëne behalen middels een examen (SVH.nl).
Ze ziet erg op tegen de studie en het examen. Want ze spreekt wel redelijk Nederlands, maar de Nederlandse taal lezen is nog erg moeilijk. Ze is bang dat ze daarom zal zakken voor het examen.
Heeft iemand ervaring met dit examen voor een Thai? Er zijn in Nederland toch zoveel Thaise restaurants, ook in eigendom van Thaise mensen, dus het lijkt mij waarschijnlijk dat iemand van jullie hier misschien iets over kan zeggen, of ervaring mee heeft (of via-via hiervan gehoord heeft).
Ik hoop iets te horen, alvast hartelijk dank voor je reactie!
groeten,
dude
Diploma Sociale Hygiëne (Horeca) voor thaise vrouw
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: Diploma Sociale Hygiëne (Horeca) voor thaise vrouw
Het examen Sociale Hygiëne Mondeling vindt elke maand op de eerste dinsdag en/of woensdag van de maand plaats in Zoetermeer.
http://www.svh.nl/examen-sociale-hygien ... g-343.html
http://www.svh.nl/examen-sociale-hygien ... g-343.html
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
Ik zou dan zeker voor dat mondelinge examen gaan, zelf heb ik ook een thais restaurant willen openen, maar doordat de thaise dames alle vier op een rij zakten voor hun schriftelijk examen heb ik de zaak na 3 maanden weer gesloten, want ik wilde wel vrij zijn om in thailand te overwinteren.
Een van die thaise was beter met nederlandse taal dan ik , maar toch ook zij haalde het niet.
Een van die thaise was beter met nederlandse taal dan ik , maar toch ook zij haalde het niet.
-
- Volwaardig lid
ik weet het niet zeker maar als er iemand in het bedrijf
werkt die dit papier heeft kan je werken .
maar weet dit niet zeker mischien de wettten veranderd.
in nederland .
informeer eens daar na de persoon die de papieren heeft is
wel verantwoordelijk.en moet aan wezig zijn in het bedrijf
ligt mij bij uit de tijd dat ik in nederland was
werkt die dit papier heeft kan je werken .
maar weet dit niet zeker mischien de wettten veranderd.
in nederland .
informeer eens daar na de persoon die de papieren heeft is
wel verantwoordelijk.en moet aan wezig zijn in het bedrijf
ligt mij bij uit de tijd dat ik in nederland was
- mango
- kenner
Fysiek aanwezig zijn evenals het diploma zodat de VWA direct kan zien wie verantwoordelijk is voor de gang van zaken.
-
- komt net kijken
Wegens vakantie een late reactie.
Bedankt ieder voor de informatie, dat stel ik zeer op prijs. Ik wist niet van het mondeling examen in Zoetermeer. Die mogelijkheid zal ik zeker eens bekijken. Mochten er nog nieuwe of andere suggesties of opmerkingen zijn, dan verneem ik dat natuurlijk ook graag!
Groet en dank!
Bedankt ieder voor de informatie, dat stel ik zeer op prijs. Ik wist niet van het mondeling examen in Zoetermeer. Die mogelijkheid zal ik zeker eens bekijken. Mochten er nog nieuwe of andere suggesties of opmerkingen zijn, dan verneem ik dat natuurlijk ook graag!
Groet en dank!