Thaise leger heeft een avondklok ingesteld
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Thaise leger heeft een avondklok ingesteld
De 'big city' is het 24/7 prajak zoals je natuurlijk wel weet.
Maar ook in een klein stadje als Nong Khai zal toch wel meer aan de hand zijn als 'een paar' na 2200 uur.
Zal misschien meer te maken hebben met het schema van jou.
Goede zaak dat het klaar is het gaat bij veel bedrijven en mensen niet om die paar uurtjes hoewel er hele bedrijfstakken op de late avond en vroege nacht draaien.
Niet te vergeten distributiekanalen.
Nu maar afwachten.
Hoop dat dit en de belofte dat er voor/in september een interim regering is een hoop van de druk weg neemt.
Junta-threatens-to-re-impose-curfew
Maar ook in een klein stadje als Nong Khai zal toch wel meer aan de hand zijn als 'een paar' na 2200 uur.
Zal misschien meer te maken hebben met het schema van jou.
Goede zaak dat het klaar is het gaat bij veel bedrijven en mensen niet om die paar uurtjes hoewel er hele bedrijfstakken op de late avond en vroege nacht draaien.
Niet te vergeten distributiekanalen.
Nu maar afwachten.
Hoop dat dit en de belofte dat er voor/in september een interim regering is een hoop van de druk weg neemt.
Junta-threatens-to-re-impose-curfew
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Nee, Hua, in Nongkhai stad kun je na 22 uur een kanon afschieten en niemand raken. Alleen krijg je dan de avondklok weer terug.....
- Herbergier
- Volwaardig lid
Buriram is een studentenstad, daarom is er een uitgaansplein waar het elke avond tot 03.00 uur behoorlijk druk is in de uitgaansgelegenheden met bijna overal live music.
De meeste studenten zitten daar in groepjes bij elkaar en delen een fles of meer, dikwijls goeie, whisky die ze gezamenlijk bij een van de slijterijen op het plein hebben gekocht, zodat ze in de uitgaansgelegenheid alleen sodawater, water of cola en de ijsklonten hoeven te kopen. Dit is natuurlijk ook een manier van goedkoop uitgaan en zat worden, er blijft ook heel de avond een ober in de buurt, die de glazen steeds blijft bijvullen, dit heb ik vroeger natuurlijk nooit aan de klanten in mijn kroeg verteld, want dan had ik hier nog lang niet gewoond.
Woensdag zal voor mij een zware dag worden, want dan speelt hier eerst om 18.00 uur Buriram U. tegen Muang Thong U. (dit is de Feyenoord - Ajax van Thailand) en dat wordt voor het stadion, op het terras, altijd voorafgegaan met het drinken van een paar biertjes en dan na de wedstrijd ook nog een paar voor de overwinning of het verlies, daarna om 23.00 uur is de wedstrijd Nederland - Australië en de bedoeling is dat ik die in de kroeg ga bekijken, maar ik weet niet of ik dat dan nog haal, ik ben bang dat het dan thuis kijken wordt met de ogen dicht op de bank, want ik ben ook geen twintig meer.
De meeste studenten zitten daar in groepjes bij elkaar en delen een fles of meer, dikwijls goeie, whisky die ze gezamenlijk bij een van de slijterijen op het plein hebben gekocht, zodat ze in de uitgaansgelegenheid alleen sodawater, water of cola en de ijsklonten hoeven te kopen. Dit is natuurlijk ook een manier van goedkoop uitgaan en zat worden, er blijft ook heel de avond een ober in de buurt, die de glazen steeds blijft bijvullen, dit heb ik vroeger natuurlijk nooit aan de klanten in mijn kroeg verteld, want dan had ik hier nog lang niet gewoond.
Woensdag zal voor mij een zware dag worden, want dan speelt hier eerst om 18.00 uur Buriram U. tegen Muang Thong U. (dit is de Feyenoord - Ajax van Thailand) en dat wordt voor het stadion, op het terras, altijd voorafgegaan met het drinken van een paar biertjes en dan na de wedstrijd ook nog een paar voor de overwinning of het verlies, daarna om 23.00 uur is de wedstrijd Nederland - Australië en de bedoeling is dat ik die in de kroeg ga bekijken, maar ik weet niet of ik dat dan nog haal, ik ben bang dat het dan thuis kijken wordt met de ogen dicht op de bank, want ik ben ook geen twintig meer.
Alles van waarde is weerloos.
- serpay
- Volwaardig lid
een beetje groot gezwam er is wel degelijk genoeg te doen in nong-khai na 22.00 uur.prajak schreef:Nee, Hua, in Nongkhai stad kun je na 22 uur een kanon afschieten en niemand raken. Alleen krijg je dan de avondklok weer terug.....
alleen jij woont er niet en mag er om die tijd niet komen denk ik.
het nachtleven is er zeer gevarieerd en gezellig, vandaar dat ik er ook gewoond heb en er nog regelmatig kom
voor mijn bekende zowel thai als farang.
Alfisti rebeli
-
- Volwaardig lid
"...het nachtleven is er zeer gevarieerd en gezellig, vandaar dat ik er ook gewoond heb en er nog regelmatig kom. voor mijn bekende zowel thai als farang..."
Zeker lang niet geweest
Om 24 uur is alles dicht op, inderdaad, een paar hotelbars na. Op Prajak Road kun je een kanon afschieten. De horeca lijdt onder het gebrek aan toeristen behalve dan in de drie vakantiemaanden Nov-Dec-Jan en Naga en de Voorjaarsmarkt. Een jaar heeft 365 dagen hoor ! Niet die 10 die jij er misschien bent. Nee, de roomboter is er vanaf.
Zeker lang niet geweest

Om 24 uur is alles dicht op, inderdaad, een paar hotelbars na. Op Prajak Road kun je een kanon afschieten. De horeca lijdt onder het gebrek aan toeristen behalve dan in de drie vakantiemaanden Nov-Dec-Jan en Naga en de Voorjaarsmarkt. Een jaar heeft 365 dagen hoor ! Niet die 10 die jij er misschien bent. Nee, de roomboter is er vanaf.
- serpay
- Volwaardig lid
nu zeg je zelf al na 24.00 uur en geen 22.00 uur.
en de gelegenheden waar ik regelmatig kom zijn na middernacht nog steeds open maar misschien is het voor jouw onbekend!
ja prajak road is inderdaad een dooie boel maar dit is al 15 jaar zo.
en toeristen ja de meesten willen de dag erna na laos dit is ook al jaren zo, en zal ook niet veranderen.
en de 10 dagen per jaar zou wel eens mee kunnen vallen en zijn er zeker meer dan dat jij daar s.nachts in nong-khai bent!!!!
je woont in de buurt maar zeker niet in nong-khai misschien dat dat het groote verschil is.
en de gelegenheden waar ik regelmatig kom zijn na middernacht nog steeds open maar misschien is het voor jouw onbekend!
ja prajak road is inderdaad een dooie boel maar dit is al 15 jaar zo.
en toeristen ja de meesten willen de dag erna na laos dit is ook al jaren zo, en zal ook niet veranderen.
en de 10 dagen per jaar zou wel eens mee kunnen vallen en zijn er zeker meer dan dat jij daar s.nachts in nong-khai bent!!!!
je woont in de buurt maar zeker niet in nong-khai misschien dat dat het groote verschil is.
Alfisti rebeli
-
- komt net kijken
Is er op dit moment nog altijd een avondklok?
- KhunSugar
- Volwaardig lid
Neen, is opgehevenstrupke schreef:Is er op dit moment nog altijd een avondklok?
KS
- Ben
- Expat
genoeg als ze al werkenstrupke schreef:Is er op dit moment nog altijd een avondklok?

-
- Volwaardig lid
Er zit nu behoorlijk beweging in het afbakenen van de macht van veel vroegere machtigen in Thailand.
Dit zal koren zijn op de molen van het armere deel van de bevolking.

Uit een speech van General Prayuth van half juni;
“We need to solve many issues; from administration to budget system, corruption, and even the starting point of democracy itself – the election.
What we are doing today is to try and bring everything back to normal. We intend to return happiness to everyone living in Thailand, both Thais and foreigners,”

Dit zal koren zijn op de molen van het armere deel van de bevolking.

Uit een speech van General Prayuth van half juni;
“We need to solve many issues; from administration to budget system, corruption, and even the starting point of democracy itself – the election.
What we are doing today is to try and bring everything back to normal. We intend to return happiness to everyone living in Thailand, both Thais and foreigners,”

- Jos Flachs
- Expat
Dat is de positieve erfenis van Thaksin. De man zelf was zo corrupt als 10 anderen (die het ook zijn), maar zijn macht baseerde hij op wat kruimpjes voor de armen strooien. Vandaar dat hij op handen gedragen wordt.
Nu we de houdbaarheidsdatum van een bepaalde snack (soort van nasibal) aan het naderen zijn moet men in ieder geval iets doen, want de volgende bal is geen verse. Die bal vindt niemand echt smakelijk. Ze moeten dus iets doen om dat te voorkomen.
Nu we de houdbaarheidsdatum van een bepaalde snack (soort van nasibal) aan het naderen zijn moet men in ieder geval iets doen, want de volgende bal is geen verse. Die bal vindt niemand echt smakelijk. Ze moeten dus iets doen om dat te voorkomen.
- Casper
- Zeer veel ervaring
Yam Naem?Jos Flachs schreef: een bepaalde snack (soort van nasibal)

-
- Volwaardig lid
Mijn post was gebaseerd op het bericht dat er 4 rechters in Thailand ontslagen zouden zijn.
Maar het was gekopieerd en moest daarom weg.
Nu blijft er een conclusie van mij over die nergens op slaat.
Maar van de reacties snap ik ook helemaal niks.

Maar het was gekopieerd en moest daarom weg.
Nu blijft er een conclusie van mij over die nergens op slaat.
Maar van de reacties snap ik ook helemaal niks.