Goede zaak dat er in TH ook iets aan gedaan wordt

KS wai
Moderator: Loempia
Die onderste heeft dat pak gewoon gekocht Ron dat is een nepper ...ron schreef:Wordt het gelukkig een stuk veiliger...........![]()
En goed voorbeeld doet goed volgen.......zegt men....![]()
Stel u de vraag wie in dit specifiek geval aanzet tot corruptie, de vrouw of de agent ?driver schreef:Deze snap ik even niet.
Eerst 500 thb en rijbewijs inleveren.
Het wordt na protest 300 thh en geen rijbewijs inleveren
Dan is het toch geen juiste manier van bekeuren maar gewoon weer net als wel vaker onderhandelen en tot een overeenstemming komen dus nog steeds min of meer corrupt of op zijn minst niet geheel conform de juiste weg ?
gr driver
Door rood gereden, dus boete. Voorheen altijd 200 Baht, bon ter plaatse uitgeschreven. Moest nu mee naar het bureau, daar wachten, en wil me een bon van 500 Baht aansmeren, en wilde m'n rijbewijs in beslag nemen. Kon ik dan in 2 weken weer komen halen. M'n vrouw in protest. Werd uiteindelijk 300 en heb m'n rijbewijs weer meegekregen.
Nee. Niet zonder. Met. Of het ook officiele bonnen zijn of niet, geen idee. Zo sterk is m'n Thais niet. Wat rijbewijs in beslag nemen betreft OF bon, dat zou kunnen. M'n vrouw haar Engels is soms wat warrig.Hua Thale schreef:Door rood gereden, dus boete. Voorheen altijd 200 Baht, bon ter plaatse uitgeschreven. Moest nu mee naar het bureau, daar wachten, en wil me een bon van 500 Baht aansmeren, en wilde m'n rijbewijs in beslag nemen. Kon ik dan in 2 weken weer komen halen. M'n vrouw in protest. Werd uiteindelijk 300 en heb m'n rijbewijs weer meegekregen.
Denk dat jaspel een beetje warrige weergaven van het gebeuren geeft.
Vermoed dat die bedoelt.
Voorheen altijd 200 Baht, zonder bon ter plaatse uitgeschreven.
bon van 500 Baht betalen, of m'n rijbewijs in beslag nemen. Kon ik dan in 2 weken weer komen halen als je betaalt heb.
Iets wat hier in de regio vaak redelijk normaal was zelfs als het stoplicht echt niet te controleren was ,het is al weer een jaartje geleden voor mij een bekeuring.![]()
Veiligheid een hogere altands bereik je op een andere manier als bonnetjes uitschrijven theatraal gedoei in de vele kleine en grote correcties van de heren militairen mag er wel eens een 'schoonheidsfoutje' insluipen.