inkomen
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: inkomen
Bij negatief reisadvies uitgevaardigd door de Ambassade zal ook geen recht zijn op vergoeding.
Overleg met je (zorg)verzekering zou ik zeggen, ga niet uit vanjezelf.....
Militairen zijn wel goed verzekerd en neemt defensie de zorg op als er iets tussen wal en schip valt.
Militairen zijn wel goed verzekerd en neemt defensie de zorg op als er iets tussen wal en schip valt.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven
-
- Expat
- Contacteer:
Dit geldt voor een reisverzekering, niet voor een zorgverzekering. Oh, en er is geen negatief reisadvies.Phuket Dragon schreef:Bij negatief reisadvies uitgevaardigd door de Ambassade zal ook geen recht zijn op vergoeding.
Ik begrijp je posts hier niet, uitsluiting na uitsluiting vermelden die geen van allen van toepassing zijn?
-
- Expat
- Contacteer:
Posts veranderen nadat deze geciteerd is is niet netjes.Phuket Dragon schreef: Het is zuiver coulance als de zorgverzekeraar toch uitkeerd.
Gebeurt er nu wat met mijn rikketik ben ik waarschijnlijk het haasje.
Beide beweringen zijn onzin.
-
- Expat
Ik kan een post aangevuld hebben en een andere forumlid kan een quote gedaan hebben (net voor mijn aanvulling) terwijl deze nog aan het antwoorden is op een post. Je kan er dus niet vanuit gaan dat de post is veranderd nadat een forumlid antwoord heeft gegeven. Sommige forums geven een datum en tijd als een antwoord is aangevult of verbeterd. Dit forum niet.stevenl schreef:Posts veranderen nadat deze geciteerd is is niet netjes.Phuket Dragon schreef: Het is zuiver coulance als de zorgverzekeraar toch uitkeerd.
-
- Expat
- Contacteer:
Belangrijkste hier: je beweringen over de ziektekostenverzekering zijn niet juist.Phuket Dragon schreef:Ik kan een post aangevuld hebben en een andere forumlid kan een quote gedaan hebben (net voor mijn aanvulling) terwijl deze nog aan het antwoorden is op een post. Je kan er dus niet vanuit gaan dat de post is veranderd nadat een forumlid antwoord heeft gegeven. Sommige forums geven een datum en tijd als een antwoord is aangevult of verbeterd. Dit forum niet.stevenl schreef:Posts veranderen nadat deze geciteerd is is niet netjes.Phuket Dragon schreef: Het is zuiver coulance als de zorgverzekeraar toch uitkeerd.
-
- Expat
De zorgverzekering is geldig alleen in verdragslanden correct ?
-
- Expat
- Contacteer:
Nee, niet correct, Nederlandse zorgverzekering is voor vakantiegangers gewoon in bijvoorbeeld Thailand geldig. Hou er wel rekening mee dat de kosten moeten worden voorgeschoten en de dekking is tot Nederlands kostenniveau.Phuket Dragon schreef:De zorgverzekering is geldig alleen in verdragslanden correct ?
Voor mensen die in het buitenland wonen gelden andere regels.
In de toekomst gaat de zorgverzekering standaard alleen europa dekking geven...Men dient dan bij te verzekeren dmv een reisverzekering met medice kosten.
Op dit moment is dat nog niet het geval...hieronder de tekst van de consumentenbond:
In de media is veel gesproken over het verdwijnen van de werelddekking uit het basisopakket. Minister Schippers heeft echter aangegeven dat deze maatregel niet geldt voor 2014.
Zit een spelfoutje in maar die is voor rekening consumentenbond
(knip en plak)
Op dit moment is dat nog niet het geval...hieronder de tekst van de consumentenbond:
In de media is veel gesproken over het verdwijnen van de werelddekking uit het basisopakket. Minister Schippers heeft echter aangegeven dat deze maatregel niet geldt voor 2014.
Zit een spelfoutje in maar die is voor rekening consumentenbond

-
- Expat
Niets is zo vanzelf sprekend.stevenl schreef:Nee, niet correct, Nederlandse zorgverzekering is voor vakantiegangers gewoon in bijvoorbeeld Thailand geldig. Hou er wel rekening mee dat de kosten moeten worden voorgeschoten en de dekking is tot Nederlands kostenniveau.Phuket Dragon schreef:De zorgverzekering is geldig alleen in verdragslanden correct ?
Voor mensen die in het buitenland wonen gelden andere regels.
Zorgkosten buitenland
Nederland heeft met een aantal landen de afspraak dat zij elkaars verzekerden helpen als die zorg nodig hebben. In deze verdragslanden heeft u recht op medische zorg uit het basispakket van dat land. Deze landen verrekenen de kosten achteraf met elkaar.
Heeft Nederland geen afspraken gemaakt met het land waar u naartoe gaat? Zoek dan in de polis van uw zorgverzekering of reisverzekering op voor welke medische zorg u daar verzekerd bent.
Langer verblijf in het buitenland
Gaat u voor langere tijd naar het buitenland, bijvoorbeeld tijdens een wereldreis? Dan bepaalt uw Nederlandse zorgverzekeraar of u nog verzekerd bent. Dit kunt u navragen bij de zorgverzekeraar.
Zorgkosten buitenland
Nederland heeft met een aantal landen de afspraak dat zij elkaars verzekerden helpen als die zorg nodig hebben. In deze verdragslanden heeft u recht op medische zorg uit het basispakket van dat land. Deze landen verrekenen de kosten achteraf met elkaar.
Heeft Nederland geen afspraken gemaakt met het land waar u naartoe gaat? Zoek dan in de polis van uw zorgverzekering of reisverzekering op voor welke medische zorg u daar verzekerd bent.
Langer verblijf in het buitenland
Gaat u voor langere tijd naar het buitenland, bijvoorbeeld tijdens een wereldreis? Dan bepaalt uw Nederlandse zorgverzekeraar of u nog verzekerd bent. Dit kunt u navragen bij de zorgverzekeraar.
In Thailand hebben enkele provincies negatief reis advies en er is muiterij gepleegd.
Kijk dus altijd je polis na, je kan aan de goden zijn overgeleverd.
Hou ook in gedachten dat verzekeringen altijd proberen niet uit tekeren.
Ik heb dat 2 jaar terug aan den lijve ondervonden en er was toen geen negatief reisadvies of muiterij gepleegd.
-
- Expat
- Contacteer:
Het principe is echt heel eenvoudig:
1. Nederlandse zorgverzekering is voor vakantiegangers gewoon in bijvoorbeeld Thailand geldig. Hou er wel rekening mee dat de kosten moeten worden voorgeschoten en de dekking is tot Nederlands kostenniveau.
2. Voor Nederlanders die in Thailand wonen is de Nederlandse zorgverzekering niet geldig.
3. De coup heeft geen gevolgen voor de zorg- of reisverzekering, voor zover de schade niet veroorzaakt is door de coup.
1. Nederlandse zorgverzekering is voor vakantiegangers gewoon in bijvoorbeeld Thailand geldig. Hou er wel rekening mee dat de kosten moeten worden voorgeschoten en de dekking is tot Nederlands kostenniveau.
2. Voor Nederlanders die in Thailand wonen is de Nederlandse zorgverzekering niet geldig.
3. De coup heeft geen gevolgen voor de zorg- of reisverzekering, voor zover de schade niet veroorzaakt is door de coup.
-
- Expat
Als je naar het andere eind van de wereld wilt en je weet niet ,of niet zeker of je ziektekostenverzekering in orde is ,dan bel je ze toch naar je verzekering (of fax/email) in plaats van hier op het forum te ja-en en neen-en!,!!!
Terug naar het inkomen svp
Terug naar het inkomen svp

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan