Dus met 60 a 70k moet het goed te doen zijn. Daarbij wel in acht nemend dat we zelf een potje reserveren voor eventuele ziektekosten

Genesis
Moderator: Loempia
Dat laatste blijf ik een gok vinden. Als jij bijv. een hartaanval krijgt, naar het ziekenhuis wordt vervoerd en er blijkt geen verzekering te zijn die een hartoperatie betaalt of er zijn geen bewijzen dat je direct een miljoen baht o.i.d. kunt betalen, dan is het maar de vraag of je geholpen wordt als buitenlander.genesis schreef:Ik heb nog eens kritisch gekeken wat wij kwijt zouden zijn qua inkomen per maand om te kunnen leven op een niveau wat wij als prettig ervaren, dat op een derde van mijn huidige inkomens niveau, dat is ruim toereikend.
Dus met 60 a 70k moet het goed te doen zijn. Daarbij wel in acht nemend dat we zelf een potje reserveren voor eventuele ziektekosten![]()
Genesis
ik ga naar Bumrungrad. Die zijn duur. Maar dat maakt me totaal niets uit: a) mijn verzekering betaald en b) al zou ik naar Phuket gaan, de verzekering betaald me dan enkel die Bt 6000, en niet de reis & verblijfskosten.v@go schreef:Ja Jos daar valt niet tegen te sparen natuurlijk. Goed dat je verzekerd bent.
Mocht je een jaar later iets anders hebben is je spaarpotje nog leeg, dat van de verzekering nog lang niet.
Ik kom al jaren in het Bangkok Hospital in Korat (voorheen Ratchima Thonburi) ,ik denk zo'n 11-12 jaren.Jos Flachs schreef:ik ga naar Bumrungrad. Die zijn duur. Maar dat maakt me totaal niets uit: a) mijn verzekering betaald en b) al zou ik naar Phuket gaan, de verzekering betaald me dan enkel die Bt 6000, en niet de reis & verblijfskosten.v@go schreef:Ja Jos daar valt niet tegen te sparen natuurlijk. Goed dat je verzekerd bent.
Mocht je een jaar later iets anders hebben is je spaarpotje nog leeg, dat van de verzekeringt nog lang niet.
genesis schreef:Ziektekosten, ik dacht dat je Nederlandse verzekering geldig bleef als je niet 'llanger dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenlandverblijft.
Mocht dit zo zijn hebben we een goede reden om te pendelen tussen Nederland en buitenland. (Ik hou in Nederland zowizo een woonadres aan)
Genesis
Lees de kleine lettertjes van je (zorg)verzekering betreft oorlogsgebied of zelfs waar een coup is gepleegd, er zijn verzekeringen die dan niet uitkeren.future expat harm schreef:genesis schreef:Ziektekosten, ik dacht dat je Nederlandse verzekering geldig bleef als je niet 'llanger dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenlandverblijft.
Mocht dit zo zijn hebben we een goede reden om te pendelen tussen Nederland en buitenland. (Ik hou in Nederland zowizo een woonadres aan)
Genesis
Afhankelijk van je verzekeringsmij. die van mij (Aevitae) maakt het niet uit waar ik zit , dus zelfs als ik het gehele jaar in Thailand zou willen blijven worden de rekeningen vergoed
Wat wel uitmaakt is dat de gemeente waar je woont niet toestaat dat je langer als 8 maanden in het buitenland verblijft anders wordt je uitgeschreven.
Ik blijf dus 8 mnd in Thailand en ga 4 mnd terug om de fam ook nog eens te zien
Graag voorbeelden bij claims als deze, die nmm niet correct zijn. Het enige is dat een reisverzekering mogelijk niet uitkeert bij een schade als gevolg van de coup/staat van beleg. Maar een zorgverzekering die niet uitkeert ivm coup?Phuket Dragon schreef: Lees de kleine lettertjes van je (zorg)verzekering betreft oorlogsgebied of zelfs waar een coup is gepleegd, er zijn verzekeringen die dan niet uitkeren.
Houd je je huis aan dan zal een gemeente niet weten waar je ben en zal dat ook niet controleren of je wel thuis bent of meer dan 8 maanden weg bent, dus word je niet automatisch uitgeschreven na xx maanden/jaren.
Bij mijn Belgische zorgverzekering mag je 60 dagen aaneengesloten weg zijn. Dit word gecontroleeerd als je iets claimed, paspoort overleggen met stempels.
Als je leest zie je staan 'als gevolg van'. Dus gewoon normale schade is gedekt. Maar schade als gevolg van een coup niet, dus als je door een tank wordt aangereden heb je potentieel een probleem. Maar als je valt met je brommer is dat gewoon gedekt.Phuket Dragon schreef:Iedereen moet toch bekend zijn met polisvoorwaarden betreft:
Muiterij is dus een coup, die bv nu in oost Ukraine zitten zijn officieel ook niet verzekerd.