Thailand '' The day after" reactie,s

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thailand '' The day after" reactie,s

#91 Bericht door elst99 » maandag 07 juli 2014, 07:43

Nou ja Pieter, je hebt oude en jonge zeuren, daar moet je niet over zeuren! En mensen die voor de eerste keer naar Thailand gaan en mensen die er al jaren wonen en niet meer als 50 km buiten hun woonplaats komen en zeggen Thailand te kennen, zowel qua mentaliteit als politiek, daar zeuren we niet over ;) Maar het TF is speciaal bedoeld voor Thailand vragen toch?
Schrijf wat je wil, lucht je hart, benoem het netjes ;) niet te veel bijvoeglijke naamwoorden ;) zul je van niemand last hebben!
Ron wanneer start je weer met je vervolg verhaal?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#92 Bericht door Jeanette » maandag 07 juli 2014, 08:30

Pieter schreef:Alle berichten zijn beter dan die van onze zeur bejaarden of onze eerste keer toeristen onnozel geneuzel

Pieter
Wees nou eens zo positief als je onderschrift Pieter en schrijf niet al je gedachten op. [|(

(Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#93 Bericht door Pieter » maandag 07 juli 2014, 12:58

Jeanette schreef:
Pieter schreef:Alle berichten zijn beter dan die van onze zeur bejaarden of onze eerste keer toeristen onnozel geneuzel

Pieter
Wees nou eens zo positief als je onderschrift Pieter en schrijf niet al je gedachten op. [|(

(Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.)
Ik ben heftig aan het evolueren, vroeger sloeg ik gewoon zo'n eco backpakker voor zijn bek... tegenwoordig praat ik alleen nog maar poep. :crazy:

Pietje puk
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#94 Bericht door Jeanette » maandag 07 juli 2014, 15:09

Afbeelding

:mrgreen:

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#95 Bericht door Gardensafari » maandag 07 juli 2014, 16:07

Pieter schreef:
Ik ben heftig aan het evolueren, vroeger sloeg ik gewoon zo'n eco backpakker voor zijn bek... tegenwoordig praat ik alleen nog maar poep. :crazy:
Da's shit!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Phuket Dragon
Expat
Expat

#96 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 25 juli 2014, 11:17

Even een reactie op Ron zijn pennerij op het andere draadje.

Ik las dat hij het over de leerplichtwet had en problemen kon verwachten als hij ingeschreven bleef staan en zijn kroost niet naar school zou gaan.
De Leerplichtwet is geen verplichting naar een school tegaan, de ouders of andere personen kunnen onderricht geven, je kan zelfs ondersteuning krijgen van Nederlandse scholen die zich in het buitenland bevinden.

Ik ben er nog niet achter waarom terug is geswitched naar NL wat ik begrepen heb.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Phuket Dragon
Expat
Expat

#97 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 25 juli 2014, 11:21

stevenl schreef:
ron schreef:Nou............dan doe ik toch iets verkeerd,blijkbaar. :giggle:
Voor mij ondertussen zo,n twintig jaar terug dat ik daar voet aan land heb gezet.....
Was daar in 1972 voor het eerst geweest,als varensgezel bij de KNSM.

Besef ineens weer dat de tijd vliegt.........pfffff! :idea:
Maar eens kijken of ik toevallig nog ergens een ouwe sok heb bewaard,maar vrees het ergste!
Duikinstructeur worden Ron, kun je op de mooiste plekken ter wereld werk vinden. Maar vrouw en kind daarvan onderhouden kun je vergeten.
Beter offshore duiker worden ?
Over 2 weekjes ga ik ook eens onderwater kijken met een fles, eens kijken hoe dat bevalt.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#98 Bericht door ron » vrijdag 25 juli 2014, 12:21

Phuket Dragon schreef:Even een reactie op Ron zijn pennerij op het andere draadje.

Ik las dat hij het over de leerplichtwet had en problemen kon verwachten als hij ingeschreven bleef staan en zijn kroost niet naar school zou gaan.
De Leerplichtwet is geen verplichting naar een school tegaan, de ouders of andere personen kunnen onderricht geven, je kan zelfs ondersteuning krijgen van Nederlandse scholen die zich in het buitenland bevinden.

Ik ben er nog niet achter waarom terug is geswitched naar NL wat ik begrepen heb.
Hoi PD

Je maakte mij nu wel een beetje nieuwsgierig met jou antwoord........
Ben nu eigenlijk even wezen kijken op de site van de leerplichtwet.
Tja,had ik eerder moeten doen blijkbaar. :roll:

Ben destijds afgegaan op de leerplichtambtenaar van Kevin,s school,die mij vertelde dat Kevin moest uitgeschreven worden uit de GBA,om geen problemen te ondervinden met hun instantie...............pure verlakkerij dus zo te lezen.......

Hebben daardoor dus verdorie een half jaar meer risico gelopen,terwijl Jeab en Kevin gewoon verzekerd hadden kunnen blijven inclusief hun doorlopende reisverzekering. :Whistle:
Maar goed,van mijn foute veronderstelling kan nu welliswaar een ander in dezelfde situatie zijn/haar vruchten plukken.

Ron. :thumbsup:

Kan mijn kind ook in het buitenland naar school?

Zolang uw kind of kinderen ingeschreven staan in het bevolkingsregister van de gemeente, ziet de leerplichtambtenaar van dezelfde gemeente toe op de schoolgang van de kinderen. In het geval dat uw kinderen meegaan naar het buitenland, moet u uw kind daar inschrijven op een school. U maakt vóór het vertrek naar een school in het buitenland afspraken met de leerplichtambtenaar over inschrijving en schoolbezoek. Het bewijs van inschrijving geeft u aan de leerplichtambtenaar.

Schoolbezoek in het buitenland valt onder de vijf genoemde vrijstellingen in de Leerplichtwet. Een vrijstelling van de plicht om uw kind bij een Nederlandse school in te schrijven is echter niet hetzelfde als verlof voor uw kind om voor een beperkte periode de lessen niet te hoeven volgen.

Bron:http://www.leerplicht.net/antwoord-op-u ... ar-sc.html
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Phuket Dragon
Expat
Expat

#99 Bericht door Phuket Dragon » maandag 28 juli 2014, 06:47

Bij Pataya is een Nederlandse school http://www.nederlandsestroming.nl/contact.html

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#100 Bericht door stevenl » maandag 28 juli 2014, 08:40

Phuket Dragon schreef:
stevenl schreef:
ron schreef:Nou............dan doe ik toch iets verkeerd,blijkbaar. :giggle:
Voor mij ondertussen zo,n twintig jaar terug dat ik daar voet aan land heb gezet.....
Was daar in 1972 voor het eerst geweest,als varensgezel bij de KNSM.

Besef ineens weer dat de tijd vliegt.........pfffff! :idea:
Maar eens kijken of ik toevallig nog ergens een ouwe sok heb bewaard,maar vrees het ergste!
Duikinstructeur worden Ron, kun je op de mooiste plekken ter wereld werk vinden. Maar vrouw en kind daarvan onderhouden kun je vergeten.
Beter offshore duiker worden ?
Over 2 weekjes ga ik ook eens onderwater kijken met een fles, eens kijken hoe dat bevalt.
Dat doe je toch zeker wel hier bij je persoonlijk Nederlandstalig duikcentrum?

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”