De positivoos 3
Moderator: Loempia
- brake034
- Expat
Re: De positivoos 3
Henk, elk jaar is te veel van het goede, zeg elke 3 jaar.
We kiezen de goede kwaliteit verf, dan ben je rond de 2.000 baht per emmer verf kwijt.
Pakweg 2 potten verf voor het huis, kleinere pot voor de ronde palen en nog wat houtverf.....laat dat alles bij elkaar 10.000 baht materiaal zijn.
Dagloon is hier 300 baht, pakweg 10 dagen voor 2 man, dus 6.000 baht loon.
Voordeel is dat het huis er goed uit blijft zien, nadeel is de discussie over welke kleur we kiezen.....
We kiezen de goede kwaliteit verf, dan ben je rond de 2.000 baht per emmer verf kwijt.
Pakweg 2 potten verf voor het huis, kleinere pot voor de ronde palen en nog wat houtverf.....laat dat alles bij elkaar 10.000 baht materiaal zijn.
Dagloon is hier 300 baht, pakweg 10 dagen voor 2 man, dus 6.000 baht loon.
Voordeel is dat het huis er goed uit blijft zien, nadeel is de discussie over welke kleur we kiezen.....
Marcel
- brake034
- Expat
- v@go
- Volwaardig lid
Ga je dan:brake034 schreef:Dank mai mi tang, aan het einde van dit project doe ik je naam eer aan.
- een bord maken met de naam "Mai mi tang"?
- is het dan zover "Mai mi tang"?

Ziet er zeker "gelikt" uit. Waarschijnlijk ook een mooi uitzicht in de avondzon met een flesje Singha.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- brake034
- Expat
Nou, weinig tang over zeg dan maar
Geen bordjes en ook niet aan de geeuw honger.....
Vandaag twee prettige ervaringen in Chiang Rai stad gehad:
- Vanmorgen langs gegaan bij het nieuwe immigratie kantoor in de stad, vroeger moesten we voor visa zaken naar Mae Sai maar nu kunnen we visa verlengingen en zo regelen in de stad. Wat een verademing zeg, rustig en super vriendelijk te woord gestaan.
Voor en nadelen van een visum verlenging op pensioen gronden versus een visum verlenging op basis van een huwelijk met een Thaise partner goed uitgelegd gekregen. Daarnaast heeft ze met mij alle papieren die ik bij me had op voorhand doorgenomen. De dame stelde voor ruim een maand voor het eind van mijn laatste stempel in mijn paspoort met alle papieren langs te komen, de inkomsten verklaring van de ambassade te hernieuwen en ze zag op voorhand geen problemen.
-Op bezoek bij mijn Thaise accountant om de belasting zaken voor mijn Thaise Ltd en privé door te nemen, 2014 wordt het jaar om privé aangifte te gaan doen in Thailand om zodoende in Nederland vrijgesteld te gaan worden, spannend en niet echt makkelijk maar je hebt er op de lange termijn wel voordeel van!
POSITIEVE dag dus, al hadden we de hele dag oud Hollandse zeikregen, dat dan weer wel......

Geen bordjes en ook niet aan de geeuw honger.....
Vandaag twee prettige ervaringen in Chiang Rai stad gehad:
- Vanmorgen langs gegaan bij het nieuwe immigratie kantoor in de stad, vroeger moesten we voor visa zaken naar Mae Sai maar nu kunnen we visa verlengingen en zo regelen in de stad. Wat een verademing zeg, rustig en super vriendelijk te woord gestaan.
Voor en nadelen van een visum verlenging op pensioen gronden versus een visum verlenging op basis van een huwelijk met een Thaise partner goed uitgelegd gekregen. Daarnaast heeft ze met mij alle papieren die ik bij me had op voorhand doorgenomen. De dame stelde voor ruim een maand voor het eind van mijn laatste stempel in mijn paspoort met alle papieren langs te komen, de inkomsten verklaring van de ambassade te hernieuwen en ze zag op voorhand geen problemen.
-Op bezoek bij mijn Thaise accountant om de belasting zaken voor mijn Thaise Ltd en privé door te nemen, 2014 wordt het jaar om privé aangifte te gaan doen in Thailand om zodoende in Nederland vrijgesteld te gaan worden, spannend en niet echt makkelijk maar je hebt er op de lange termijn wel voordeel van!
POSITIEVE dag dus, al hadden we de hele dag oud Hollandse zeikregen, dat dan weer wel......

Marcel
- brake034
- Expat
Wat een water de laatste twee dagen zeg, er is zelfs een boom in de tuin verzakt?!
Gelukkig hebben we rondom de tuin betonnen goten laten maken die het water afvoeren, gisteren leken dat wel wildwater baantjes.
Wel erg schone lucht, ik adem prima en heb weinig medicatie nodig....afkloppen!!
Gelukkig hebben we rondom de tuin betonnen goten laten maken die het water afvoeren, gisteren leken dat wel wildwater baantjes.
Wel erg schone lucht, ik adem prima en heb weinig medicatie nodig....afkloppen!!

Marcel
-
- Volwaardig lid
Ik ga ook altijd 1 maand voor de expiratiedatum mijn visum verlengen. Is meer uit praktische overwegingen, omdat ik met de expiratiedatum in Nederland zit. Bij de laatste verlenging eind mei waren mijn ervaringen met het Immigration Office in Dan Kwiam zeer positief. Ik werd snel geholpen, omdat ze de "90 days report" balie naar een andere plek in het gebouw hebben verplaatst. Met het personeel heb ik al altijd goede ervaringen gehad.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- brake034
- Expat
Hoeveel verlengingen heb jij nu Henk?
Wil nog steeds eens uitzoeken of een permanent residence permit nog steeds een realistische mogelijkheid is.....
En dan niet van horen zeggen, gewoon uit eigen ervaring!
Wil nog steeds eens uitzoeken of een permanent residence permit nog steeds een realistische mogelijkheid is.....
En dan niet van horen zeggen, gewoon uit eigen ervaring!
Marcel
-
- Volwaardig lid
Heb een verlenging van een jaar (365 dagen) en ja, als ik definitief naar Thailand vertrek, ga ik ook een aanvraag voor een permanent residence permit indienen. Er worden maar een paar honderd personen per jaar toegelaten, maar niet geschoten is altijd mis.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- brake034
- Expat
Per jaar, per nationaliteit worden maximaal 100 personen toegelaten voor de procedure.
Dus voor een Nederlander is dat eenvoudiger als een Brit of Duitser, daar zullen veel meer aanvragers voor zijn?!
Dus voor een Nederlander is dat eenvoudiger als een Brit of Duitser, daar zullen veel meer aanvragers voor zijn?!
Marcel
- brake034
- Expat
Mooie dag vandaag zeg, weinig regen, af en toe een zonnetje en lekker op het dakterras van een biertje kunnen genieten.
Daar wordt je blij van, geluk is zo simpel.
Daar wordt je blij van, geluk is zo simpel.
Marcel
- brake034
- Expat
Vanaf het terras naar het huis, in de kleuren 2014:

En vanaf de begane grond de definitieve kleuren voor het terras (maar nog niet geheel klaar met schilder werk):

En vanaf de begane grond de definitieve kleuren voor het terras (maar nog niet geheel klaar met schilder werk):

Marcel
- brake034
- Expat
Familie en vrienden zijn altijd welkom!v@go schreef:Brake wanneer is de officiële opening?hanshu schreef:Behalve de nieuwe biertuin van Brake natuurlijk...
Voor gasten moeten we het principe besluit afwachten om de biertuin commercieel te ontwikkelen.
Dat zal zo rond eind dit jaar gebeuren maar zoals gezegd, kom gewoon lekker langs voor een hapje en een drankje!
Marcel
- brake034
- Expat
Afgelopen weekend voor 3 nachten in Chiang Mai geweest, vrijdag heen en maandag terug.
Lekker met wat kennissen uit eten en 's avonds life muziek gaan kijken bij Tiger Kingdom in the city.
Saampjes lekker ontbijten en slenteren in de stad, men noemt dat "quality time" tegenwoordig?!
Gisterenochtend de oude pickup vol geladen met 36 jonge Boeddha Hand struikjes, zie http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... codactylis

We gaan een kleine biologische Sarcodactylis boomgaard beginnen en deze 36 struiken worden onze moederplanten.
Pakweg elke 10 jaar moet je de struiken ruimen want de productie wordt dan minder.
Hier het vruchtbeginsel:

De eerste Boeddha Hand:

Om de slag te pakken te krijgen gelijk 5 mooie jonge uitlopers gesneden.
Blaadjes eraf en in de wortel poeder gestoken, daarna in een potje met pootaarde en kijken of de stekjes aanslaan.
Lekker met wat kennissen uit eten en 's avonds life muziek gaan kijken bij Tiger Kingdom in the city.
Saampjes lekker ontbijten en slenteren in de stad, men noemt dat "quality time" tegenwoordig?!
Gisterenochtend de oude pickup vol geladen met 36 jonge Boeddha Hand struikjes, zie http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... codactylis

We gaan een kleine biologische Sarcodactylis boomgaard beginnen en deze 36 struiken worden onze moederplanten.
Pakweg elke 10 jaar moet je de struiken ruimen want de productie wordt dan minder.
Hier het vruchtbeginsel:

De eerste Boeddha Hand:

Om de slag te pakken te krijgen gelijk 5 mooie jonge uitlopers gesneden.
Blaadjes eraf en in de wortel poeder gestoken, daarna in een potje met pootaarde en kijken of de stekjes aanslaan.
Marcel
Mensen in nederland vragen mij wel eens...wat doen jullie daar dan de hele dag.........
Nou dit dus oa...
Nou dit dus oa...