Eilandtour vanaf Krabi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Eilandtour vanaf Krabi

#1 Bericht door Leinenrick » zaterdag 28 juni 2014, 17:24

Ik heb een eilandtour gevonden vanaf Krabi naar koh mawr, ko gai, go tup en Poda.
Heeft iemand ervaring met dit soort tours?

Ik heb er ook een gezien naar Hong Island, ziet er prachtig uit.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Eilandtour vanaf Krabi

#2 Bericht door Henk Korat » zaterdag 28 juni 2014, 22:13

Dat is een hele mooie tour. Ik heb deze speedboot trip verleden jaar gemaakt met een vijfde eiland erbij. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik de boot alleen voor ons (5 personen op een 16 persoonsspeedboot) heb geboekt. Het grote voordeel is, dat je meer plek op de boot hebt, in en uitstappen sneller gaat, je meer de regie over de trip hebt, dat je inspraak hebt in de tijd die je op een eiland doorbrengt, etc. We hebben echt genoten van die trip met volop snorkelen, wandelen en zonnen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Eilandtour vanaf Krabi

#3 Bericht door peter westerbaan » zondag 29 juni 2014, 08:45

Wij hebben vorig jaar een tour vanaf Krabi naar Phi Phi gemaakt. Was een ramp, we zaten volgepropt met 25 man in een speedboot. We vertrokken een uur te laat, daar de boot nog niet beschikbaar was. De kapitein probeerde de verloren tijd in te halen door op volle kracht te varen: Letterlijk iedereen was spuugziek. Gelukkig konden we vanuit Phi Phi zonder extra kosten met de gewone boot terug naar Krabi. Daardoor was er nauwelijks tijd over om nog wat van Phi Phi te zien, maar alles beter dan een terugreis met die horrorboot. Volgende keer ga ik op eigen gelegenheid met de gewone reguliere veerboot.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Eilandtour vanaf Krabi

#4 Bericht door Henk Korat » zondag 29 juni 2014, 10:14

peter westerbaan schreef:Wij hebben vorig jaar een tour vanaf Krabi naar Phi Phi gemaakt. Was een ramp, we zaten volgepropt met 25 man in een speedboot. We vertrokken een uur te laat, daar de boot nog niet beschikbaar was. De kapitein probeerde de verloren tijd in te halen door op volle kracht te varen: Letterlijk iedereen was spuugziek. Gelukkig konden we vanuit Phi Phi zonder extra kosten met de gewone boot terug naar Krabi. Daardoor was er nauwelijks tijd over om nog wat van Phi Phi te zien, maar alles beter dan een terugreis met die horrorboot. Volgende keer ga ik op eigen gelegenheid met de gewone reguliere veerboot.
Een dag voor onze trip naar de vier eilanden hebben wij de speedboot tocht naar onder andere Phi Phi eiland gemaakt. Het was een 50 persoonsspeedboot en er zaten 50 personen in. Wat te vol en veel tijd verloren in het in en uitstappen. Vandaar dat ik de volgende dag privé een speedboot bij dezelfde maatschappij heb geboekt. Is wel wat duurder, maar veel comfortabeler.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Eilandtour vanaf Krabi

#5 Bericht door Leinenrick » zondag 29 juni 2014, 12:45

Wij zijn ook aan het kijken voor een prive longtail/speedboot, misschien komen we mensen tegen die de kosten willen delen, alles beter dan inderdaad met 50 man :)
We zien het wel als we daar zijn, we gaan in ieder geval prachtige eilandjes bezoeken!

Wat betreft het verblijf; hoelang raden jullie ons aan in Krabi/ Ao Nang te verblijven? En welke is leuker? Is er wat te beleven s'avonds bij een van de twee plaatsen?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eilandtour vanaf Krabi

#6 Bericht door Farang Baa » maandag 30 juni 2014, 11:39

Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde tour, KS, maar heb wel een tour genomen van Pattaya naar de drie eilandjes van Koh Larn, Koh Sak en Koh Khrok. Die kostte mij 1500 baht en ik heb er zeker geen spijt van daar het een volgepakte dag was met vissen, snorkelen en zwemmen. Gewoon doen, zelfs als je vroeg voor moet opstaan!

Een tip: neem je mobiele telefoon en/of camera goed verpakt in een waterdichte beschermhoes mee.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eilandtour vanaf Krabi

#7 Bericht door Inge » dinsdag 15 juli 2014, 13:49

Heb ook vanuit Krabi ( ao nang beach ) zo'n boottrip met 5 eilanden gedaan. Gewoon terplekke boeken, dan heb je keuze uit verschillende trips en kun je de beste/ mooiste uitzoeken. Ook kun je een priveboot huren.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eilandtour vanaf Krabi

#8 Bericht door Inge » dinsdag 15 juli 2014, 13:51

Die 50 persoons speedboten worden voor vervoer tussen de eilanden als een soort ferry gebruikt. Worden niet bij dagtrips gebruikt volgens mij. Wij zaten met 22 man in 1 boot.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”