advies rondreis thailand met minder toeristische plaatsen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

advies rondreis thailand met minder toeristische plaatsen

#1 Bericht door Danatbe » maandag 14 juli 2014, 09:38

Volgend jaar zouden wij graag met onze vier kinderen in de leeftijd van 7 - 15 jaar voor drie weken naar Thailand gaan. Om tijdens de reis vooral te kunnen genieten van de reis, wil ik graag vervoer en hotels van te voren boeken. Ik heb wel globaal een reisschema in mijn hoofd, maar wij zouden het ook erg leuk vinden om het minder toeristische Thailand te ontdekken.

In eerste instantie dachten we de geijkte route te doen; Bangkok, Chiang Mai, binnenlandse vlucht naar Phuket om van daaruit naar Khao Sok te gaan en vervolgens nog twee of drie eilandjes te doen. Voor de eilanden willen we dan ongeveer een week uittrekken zodat we voor ons andere programma twee weken hebben.

Maar nu wil ik eigenlijk ook wel de richting van Chiang Rai op... Is het een aanrader om Khao Sok om te ruilen voor Chiang Rai? Of kunnen we beter Chiang Mail overslaan en dan naar Chiang Rai gaan?

We zouden dan ongeveer het volgende schema aanhouden:
2 nachten Bangkok
nachttrein
4 nachten Chiang Mai (of dus Chiang Rai)
3 nachten Chiang Rai
reisdag naar Phuket (binnenlandse vlucht)
3 nachten Khao Sok
en nog voldoende ruimte voor eilanden en verandering van schema.

Ik zou het leuk vinden om Do's en Don'ts te ontvangen en sta altijd open voor tips!

hanshu

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#2 Bericht door hanshu » maandag 14 juli 2014, 09:58

Met kinderen moet je je bedenken dat het eten buiten de toeristische gebieden voor kinderen niet altijd een sukses is.
Je kunt natuurlijk vanuit een toeristich gebied altijd het achterland in.Neem eens de bus...

Zelf zou ik voor Chang Mai kiezen...zoveel te doen voor gezin met kinderen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#3 Bericht door Jim » maandag 14 juli 2014, 10:00

chiang rai is niet minder toeristisch dan chiang mai.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#4 Bericht door Danatbe » maandag 14 juli 2014, 10:09

Over dat eten had ik inderdaad niet zo nagedacht :roll: ... En het zijn al niet zulke avonturiers op eetgebied...
Wellicht dan toch beter om leuke activiteiten vanuit Chiang Mai te doen. We willen graag een tracking doen (1 dag, wel geschikt voor een 7-jarige) en bijvoorbeeld een kookworkshop. We houden van kleinschalige activiteiten en willen niet (sommige uitzonderingen daar gelaten omdat het soms niet anders kan) hele dagen onderweg zijn. Dus 's ochtends een tempel, fietstocht of kookworkshop; 's middags bij het zwembad. Het moet voor de kinderen en voor onszelf wel leuk blijven en ontspannend. Daarom vind ik Bangkok wel een uitdaging....

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#5 Bericht door pong » maandag 14 juli 2014, 12:22

als het je 1e reis is, en je bent ook nog het type dat alles perse wil vooraf regelen, dan is de keus uitermate beperkt. Je kan makkelijk zat dat enorme ''risico'(maar niet heus) nemen door niet alles vooraf te boeken, omdat dat vooral al heel veel inperkt. Overigens is er heel vaak dus wel een verklaring waarom bepaalde plekken niet zo ''toeristisch'' zijn (al kunnen er dan wel 10 of 100tallen aan expats wonen.......)-er is dan meestal niks te zien. Heel veel delen van TH zijn dodelijk saai-net zoals de NOP of Flevoland bvb. Vervoer (muv vliegen) vooraf boeken is vrijwel onmogelijk of is door de enorme bijkomende kosten het niet waard. Als je op nr zeker speelt en het wat mag kosten: benader een reisburo dat in TH zelf opereert als ''incoming operator'' voor reizen die hier worden geboden.
In elke TH provincieplaats vindt je inmiddels de geijkte MacDon en Kentucky en supermarkten met brood en melk. Rijst met kip (khao man kai) is ook overal en zonder ''heet''-wat je trouwens heel vaak zelf erbij doet en niet de kok.

Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#6 Bericht door Danatbe » maandag 14 juli 2014, 13:31

Nou, even voorop gesteld: ik ben niet het "type" dat graag alles vooraf regelt, maar met vier kinderen vindt ik het wel een prettig idee dat de hotels ook plek hebben. Als je alleen of met z'n tweeen reist is het natuurlijk geen probleem om een slaapplek te vinden; je bent dan ook minder kritisch en één tweepersoons kamer of drie tweepersoons kamers is ook nog een verschil.
Voor de kinderen vind ik het prettig om een zwembad bij het hotel te hebben, dus dan beperk je de keuze ook nog eens.

Ook twee vluchten zijn makkelijker te boeken dan zes en zo zijn er nog wel een aantal punten die met z'n zessen nu eenmaal niet zo makkelijk ad hoc te regelen is.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#7 Bericht door Jeanette » maandag 14 juli 2014, 13:40

Voor dat kindereten is in een 7/11 supermarkt altijd wel wat te vinden wat kinderen lusten en die winkelketen zit bijna overal.

De meeste restaurants in Thailand vinden het bijna gewoon als je voor je kind daar wat vandaan meeneemt.

hanshu

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#8 Bericht door hanshu » maandag 14 juli 2014, 15:46

Toch vind ik dat je met 4 kinderen beter op de gebaande wegen kunt blijven en zoveel mogelijk van te voren moet regelen.
Ik bedoel dan hotels en vliegticket enzo....
En dan zit je altijd aan de toeristenplekken vast maar dat is eerder een voor dan een nadeel.Ik ben het met Pong eens: als er geen toeristen komen is er ook niks te beleven.
En 3 weken 7/11 voer vind ik dan weer niks..sorry

Dus...mijn keus: regel lekker je hotels en transfer van te voren en geniet ter plekke van de leuke dingen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#9 Bericht door brake034 » maandag 14 juli 2014, 15:57

hanshu schreef: als er geen toeristen komen is er ook niks te beleven.
:giggle2: keep dreaming!
Marcel

hanshu

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#10 Bericht door hanshu » maandag 14 juli 2014, 16:31

Behalve de nieuwe biertuin van Brake natuurlijk... :)

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#11 Bericht door v@go » maandag 14 juli 2014, 17:33

hanshu schreef:Behalve de nieuwe biertuin van Brake natuurlijk... :)
Brake wanneer is de officiële opening?
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Danatbe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 09 september 2013, 11:09

Re: advies rondreis thailand met minder toeristische plaatse

#12 Bericht door Danatbe » dinsdag 15 juli 2014, 10:13

Ok, dank jullie wel! Het lijkt mij in ons geval dan het handigste om Bangkok, Chiang Mai, Khao Sok en vervolgens twee of drie eilandjes aan te doen.
We willen het reistempo niet te hoog houden: liever op een relaxte manier iets minder zien en doen dan gestrest de hele dag volproppen met activiteiten.

Heeft iemand nog een tip hoe je vanuit Chiang Mai het beste naar Khao Sok kan reizen? Een binnenlandse vlucht naar Phuket? En dan met een minibus? Hoe werkt dat dan; moet je die minibus ook van te voren reserveren of staan deze bij het vliegveld?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”