Don Muang- Khao san road

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Don Muang- Khao san road

#1 Bericht door dinava2002 » zondag 13 juli 2014, 16:38

Hoe geraak ik best van Don Muang airport naar Khao san Road? [|)

hanshu

Re: Don Muang- Khao san road

#2 Bericht door hanshu » zondag 13 juli 2014, 17:18

taxi

Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

Re: Don Muang- Khao san road

#3 Bericht door Malfrats » zondag 13 juli 2014, 22:54

:mrgreen:

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Don Muang- Khao san road

#4 Bericht door janjaap » maandag 14 juli 2014, 09:47

bus
Ubi bene, ibi patria

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Don Muang- Khao san road

#5 Bericht door pong » maandag 14 juli 2014, 12:39

keus te over-wat best is, hangt van je angsten en je beurs af-en je ervaring in reizen in TH. (of met de LIJN)
Taxi-aanschuiven bij de Q-kan heeeel lang duren, je betaalt taximeter+50 bt extra-zal rond de 250 uitkomen bij niet al te erge jams. taxi zal ook wel tollway willen-dat kost ook extra. (mijn beste prijs was ooit 129 bt-snachts, zonder toeslagen).
Loop naar de stadsbushalte op de grote weg langsheen-daar wachten al taxi's en doen het zonder 50 bt extra. en geen Q.
Het is Stadsbus-dus als die aardige Japanner Jimmy die 2 jaar terug nog steeds dat aardige (in Sjinees en japans) briefje heeft hangen met alle buslijnen-lezen en opvolgen. met heel veel geluk en wijsheid kan je een doorgaande bus tot naast KSR krijgen aan 23 bt. De meeste bussen houden er nl. al eerder mee op-dat staat ergens in Thai erop.
NAAST de taxiQ staat oranje stadsbus A1-shuttle, spec. prijs 30 bt-betaal de busdame- direkt naar de MOchit BTS. Maar aan de BTS heb je niks voor KSR-het scheelt wel een stuk taxikosten.
Tegenover de grote weg-er is een voetbrug, is een statie van de SRT met afh. van tijd soms wel, soms pas na heeeeeeel lang wachten, een trein tot in BKK-vanaf 5 bt (enkeltje 3e kl, gewone trein) tot bijna 100 (2e kl, met AC-super''snel''trein). Wat vrijwel geen bekpekker weet-enkel duitse met de juiste gids: je moet dus niet tot eind meerijden, maar stap af in Samsen station-ga over de brug, er staat een rij witte bussen nr 9-stopt hoekje KSR.
Mijn eigen manier : dan moet je Thai kunnen lezen: van=minibus direkt, via Tollway, tot Dindaeng, vlak voor Vict.Mon, dan afh. van beurs en tijd: taxi of stadsbus-snelste tijd, rond de 11/12.00, was ooit totaal 45 min.

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: Don Muang- Khao san road

#6 Bericht door dinava2002 » maandag 14 juli 2014, 18:08

Ik ga minivan nodig hebben denk ik. We zijn met 4 personen.
Bedankt

hanshu

Re: Don Muang- Khao san road

#7 Bericht door hanshu » maandag 14 juli 2014, 18:43

Er gaan er 52 in die bus van Pong....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”